2018. január 19. péntek Sára
Menü

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy
Előzd meg a másnaposságot (Fotó: flickr.com)

A következő trükkökkel szkippelheted a másnapi fejfájást.

Sokan megtapasztaltuk már az alkohol pozitív és negatív tulajdonságait. Pozitívak közé tartozik a jó hangulat, a pörgés, a lazaság és az ismeretlenekkel való könnyed szóba elegyedés. A negatív tulajdonságokat szinte már mondanom se kell: szétrobbanó fej, émelygés, kábultság, és emésztő vágy, csak egy sötét, puha fekhely után. A kezelésre persze a legjobb tanács papíron az, hogy ne igyál – az elhatározás azonban sokunknál már az alapozásnál elbukik. Lássuk hát, mit miért és hogyan tegyél, hogy reggel ne egy fejfájáscsillapító legyen az első gondolatod.

Így induljon a banzáj!

Mit egyél?

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagyfotó: flickr.com

Akárcsak a sportnál a nyújtás, úgy buli előtt is érdemes "bemelegíteni". Fontos, hogy szervezeted felkészült legyen, mielőtt telítődne alkohollal. Minél kevesebb dolog van ugyanis a pocakodban, az alkohol annál gyorsabban bejut a véráramba, nagyobb hatással lesz szerveidre, köztük a májadra, emésztőrendszeredre, veséidre. A megoldás: indulás előtt egyél valamilyen zsíros ételt, legjobb, ha a természetes zsírokat tartalmazó gyümölcsöt, zöldséget választasz, például avokádót, körtét, uborkát, akár joghurtot. Ehetsz bátran sültkrumplit, tésztát, proteinben gazdag csirkét, halféléket is, a lényeg, hogy legyen valami a bendőben, ami felszívja a várható alkoholmennyiséget. Végül tolj még be egy multivitamint is, segítve szervezeted munkáját, regenerálódását.

Mit igyál?

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

fotó: flickr.com

Az alkohol vízhajtó hatású, így egy görbe este dehidratációhoz, kiszáradáshoz vezethet – ez okozza a fejfájást is. Buli előtt és közben tehát próbálj meg minél több tejet, gyümölcslevet, de főleg vizet inni. Ezzel nem csak enyhítheted a tüneteket, de megakadályozhatod a durva kikészülést is, hiszen el is felejtkezel az alkoholról, ha van a kezedben egy üveg ásványvíz. Az sem mindegy, hogy miből mennyit iszol. Az alsó kategóriás piák tele vannak méreganyagokkal, a sötét színű italok szintén hajlamosabbak a másnaposság előidézésére, ráadásul ha összevissza iszol, akkor végképp búcsút mondhatsz a holnapi fittségednek. Ismered a mondást: borra sör meggyötör. Válassz tehát inkább tiszta, világos szeszt – whiskey helyett vodkát, de a pezsgővel és habzó borral azért vigyázz – és a dohányzást is próbáld meg kerülni vagy csökkenteni italozás közben.

Lefekvés előtti program

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

fortó: flickr.com

Fáradtan, félrészegen érsz haza (vagy a sátradba), és nincs is más vágyad, csak ledőlni és kialudni a mámort. Viszont ha szeretnéd, hogy a másnap is teljes értékűnek számítson, szánj erőt a vízivásra, és éjszakára is készíts ki magadnak egy üveggel. Ha belefér, egyél valami könnyűt is lefekvés előtt. 

Hogyan ne essen szét a fejed?

Kezdd ezzel a napot!

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

fotó: flickr.com

Mivel? Reggelivel! Bizonyára legkevésbé sincs kedved másnaposan, kialvatlanul felkelni kajáért, amikor még a szempillád is fáj. De megéri, hidd el, a bőséges reggeli minden jó nap alapja. Sokan esküsznek a rántottára, tükör-, lágy- vagy keménytojásra, szalonnára másnaposság ellen, de könnyen emészthető reggelivel is orvoslhatod a problémát, például müzlivel, pirítóssal, hogy a kalóriát, melyet az alkohol előző este kivont szervezetedből, minél gyorsabban pótolhasd. A gyümölcsöt se felejtsd ki a menüből, a gyümölcslé például nem csak prímán feldobja reggelidet, de helyreállítja vércukorszintet és ezzel együtt energiádat is, és valamennyire megszabadít a felgyűlt méreganyagoktól. A tej, citromos-mézes forró ital vagy gyömbér tea szintén jó választás. A "kutyaharapást szőrivel" mondás sem alaptalan, ugyanis a túlzott alkoholizálás következtében egyfajta instant függőség alakul ki, ezért szoktuk egy kis utánpótlással indítani a napot. Azonban ezzel a trükkel csak egy-két órával odázod el a tüneteket és csak rosszabb lesz, amikor újra kiürül szervezetedből. Dobj be inkább egy C vitamint vagy igyál meg egy vitaminos pezsgőtablettás italt.

Napközben: kávé vagy tea?

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

fotó: wikipedia.org

Ha nem vagy kávéfüggő, akkor indítsd a napot zöld teával, ami tele van antioxidánsokkal, így sejtjeidet egészségesen tartja, rozmaring vagy levendula hozzáadásával a háborgó gyomrodra is jó orvosság. Ha viszont mindig kávéval köszöntöd a reggelt, akkor egy kis koffeinbevitel mindenképp szükséges, hogy a másnaposságtól fájó fejed ne terheld még az úgymond elvonási tünetekkel is. Alapból a kávé nem a legjobb másnaposságra, mert a koffein kitágítja az ereket, megnöveli a vérnyomást így a fejfájás is rosszabb lesz. Napközben mindenesetre próbálj meg minél többet lenni a szabad levegőn, sétálj egyet, az oxigéntől gyorsabban lebomlanak a méreganyagok.

Hazaérkezés: add meg a módját!

Trükkök a másnaposság megelőzésére és még néhány, ha már az vagy

fotó: flickr.com

Hosszú és fárasztó napon vagy túl, ráadásul egy macskajajjal is megküzdöttél, megérdemled a pihenést. Töltsd tele a kádat meleg vízzel és lazíts! Vagy vegyél egy kellemes zuhanyt – ezt akár reggel is megteheted. Csak arra figyelj, hogy ne legyen túl forró a víz, mert a hő szintén árt a sajgó fejnek. Nem árt, ha kinyitod az ablakot is, melyen keresztül beszökhet a friss levegő. Ha estére tervezed a fürdőt, utána bújj is be az ágyba, válassz könnyed kikapcsolódást, netezgess, tévézz, nézz meg egy filmet, majd aludd ki az előző este maradékát.

Az itt felsoroltak közül természetesen nem minden adott például egy fesztiválon. Motyódból viszont ne hiányozzon a C illetve multivitamin, tegyél el esetleg egy-egy gyümölcsöt, néhány filter zöldteát is vésztarcsiba, valamint győződj meg róla, hogy tudsz venni a közelben vizet, gyümölcslevet. Végezetül még egy dolog: az aktív sportolás, edzés a legjobb megelőzési taktika a másnaposságra, de ha ez eddig kimaradt, akkor is iktass be reggel egy könnyed nyújtást, kis tornát. Az izzadás sok felgyűlt méreganyagot kivisz a szervezetedből.

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár

  • Vissza akart repülni Ukrajnába az illegális bevándorlókat szállító kisrepülő
    Vissza akart repülni Ukrajnába az illegális bevándorlókat szállító kisrepülő
  • Vaklárma volt a lépfeneriadó
    Vaklárma volt a lépfeneriadó
  • Megszűnt a mentelmi joga a cseh miniszterelnöknek
    Megszűnt a mentelmi joga a cseh miniszterelnöknek
  • Gyújtogató ellen emelhet vádat a Fejér Megyei Főügyészség
    Gyújtogató ellen emelhet vádat a Fejér Megyei Főügyészség