2017. szeptember 19. kedd Vilhelmina
Menü

A Facebookon túl is van élet a mobilon: Játsszunk!

A Nokia klasszikus kígyós játéka

A mobiltelefónia hőskorában, valamikor a 2000-es évek elején, amikor még a Nokia volt a mobilok királya, a telefont csak javarészt telefonálásra használtuk. Éppen csak ismerkedtünk az SMS-írás lehetőségeivel és a mobilra áhítozók még csak a reklámokból kezdték tanulni az Ericsson nevet, de már akkor is státuszszimbólum volt, ha valakinek mobiltelefon volt a kezében. Nincs ez persze manapság sem másként, csak ma nem a mobil puszta léte a szimbólum, hanem az, hogy ki milyen drága telefont bír villantani.

Azonban a Nokia már akkor hamar ráébredt, hogy a mobilban vannak még szunnyadó lehetőségek. Azóta pedig hol tartunk már a szunnyadó lehetőségekkel?! Szóval az első ilyen plusz lehetőség a játék volt. Nem is akármilyen játék! Emlékeztek még a kígyós játékra? Volt olyan ember, akinek úgy volt Nokia telefonja, hogy nem játszott egyszer sem a Snake játékkal? Na most komolyan! Ugye?

És itt meg is érkeztünk  a heti témánkhoz. Azóta természetesen kicsit átértékelődött a mobillal töltött idő. Mióta lehet a mobillal nem csak WAP-ozni, hanem teljes értékűen netezni is, úgy mint az otthoni notebookon, már nem játszunk annyit a telefonnal. Sőt, mióta a Facebook lett az első számú alkalmazás az emberek okostelóján és még a kommunikációs csatornába is belefurakodik a Facebook a Messengerrel meg aztán főleg. Pedig vannak olyan lebilincselő, már-már időrabló játékok, melyek nem csak a kéznek adnak munkát, hanem az eszünknek is.

Mutatok pár olyan játékot, melyekről alig tudunk, pedig érdekesek, logikusak, viccesek, és talán még a Facebooknál is érdekfeszítőbbek.

ColorBlinder – a színkiválasztós

A ColorBlinder alapötlete ugyan nem új, de az appot egy 13 éves miskolci fiú készítette, aki ezzel ráerősít arra, hogy igenis érdemes minél korábban elkezdeni foglalkozni a kódolással, mert csodákat lehet művelni. A Google Play áruházból letölthető ColorBlinder játékszabálya egyszerű: a felbukkanó színes négyzetek közül ki kell választani azt az egyet, ami a többitől eltérő árnyalatú.

A játék egy 2x2-es ráccsal kezdődik, majd a helyes válasz után 3x3-as, 4x4-es, végül pedig 5x5-ös négyzetrácsot kapunk. Feladatként kaphatunk egyszerű színt, amit könnyű megkülönböztetni a többitől, de van köztük igazán nehéz is: például amikor egy 5x5-ös rácson kell kiválasztani a világoszöldek közül azt, ami egy árnyalattal még világosabb.

Kezdésként 10 másodperc áll rendelkezésre egy pálya teljesítéséhez, ám érdemes minél hamarabb megadni a választ, a helyes megoldás ugyanis plusz egy másodpercet ad az összidőhöz. Ha viszont rossz mezőre tapintunk, az automatikusan elvesz egy másodpercet az időnkből. A játékot bármikor szüneteltethetjük, de közben természetesen nem látszik az aktuális feladvány. Én kipróbáltam... Alig bírtam visszazökkenni a munkába. Vigyázat, a ColorBlinder erősen addiktív! Nálunk az Excomban eddig 52 találat a rekord, de úgy látom, ez hamarosan megdől. (A cikk alján kommentben jöhetnek a rekordok!)

SongPop2 – zenefelismerős játék

A SongPop 2 sem új játék, és azért válogattam be, mert ezt is kipróbáltam, és annyira rákaptam, hogy érdemesnek tartom megemlíteni. Tényleg  nagyon élvezetes zenei kvízről van szó, amit szó szerint fél percnyi ráérős időben is élmény nyomogatni – de gyanítom, hogy nagyon kevesen fogják tudni abbahagyni ennyi idő után.

A regisztráció nélkül és egyszerű Facebook-fiókos összekapcsolással is játszható játék egy zenefelismerő kvíz. Előbb kiválaszthatjuk a kedvenc stílusainkat és időszakunkat (tényleg mindenféle van a listán), majd indulhat is az első meccs. Ellenfelünk minden esetben egy hús-vér felhasználó, vele megy a párbaj azon, hogy ki ismeri fel a bejátszott zenerészleteket. Öt szám indul el, melyek felismeréséért pontokat kapunk – minél gyorsabban bökünk rá a négy közül a helyes megoldásra, annál többet.

Hogy igazságos legyen a küzdelem, az egymás ellen folytatott mérkőzések során egyszer az egyik, egyszer a másik fél választhat stílust. (A rendelkezésünkre álló tematikus pakkokat a játék első indításakor történő választásunk is befolyásolja, de később bőven szerezhetünk be új csomagokat, akár ingyen is.)

Random ellenfeleket is választhatunk, de talán még nagyobb a játékélmény, ha saját facebookos ismerőseinket hívjuk ki, főleg akkor, ha nagyjából egyezik is velük a zenei ízlésünk. Mindenkivel egy hétig folytatható a meccselés, a hét végén pedig jön az eredményhirdetés – és már kezdődhet is az újabb kör.

A fentebb említett Facebook-fiókos összekapcsolást két dolog miatt is érdemes megtenni. Egyrészt mert így láthatjuk facebookos ismerőseinkről, hogy kik játszanak. Másrészt azért is, mert így a játék mindenhol játszható. Ugyanis a SongPop 2 nem csak iPhone-okra és androidos készülékekre letölthető játék, hanem a számítógép előtt ülve, a Facebookon is lehet vele játszani.

A Messenger titkos játékai

És a végére hagytam a legérdekesebbet. Ha mégsem bírunk leszakadni a Facebookról, no meg a Messengerről, akkor itt egy kis ügyességi kikapcsolódás, melyet messengeres barátainkkal játszhatunk, egész pontosan nem is velük, inkább csak egymás ellen. A Messenger szereti a sportokat, különösen a kosárlabdát és a focit. Így aztán a labdás játékok elérhetők bárki számára, aki a csevegőapp legújabb verzióját használja. A rejtett dobálgatós játék nagyon könnyen előhozható az applikációban, elég egy kosárlabdás emojit küldenünk beszélgetésben valakinek. Ha ez megtörtént, csak rá kell nyomnunk a labdára az ujjunkkal, és az app már át is vált a kosárlabdás játékra.

Természetesen ez is nagyon egyszerűen működik: ujjunk felhúzásával dobjuk el a labdákat, ha pedig sikerül tíz kosarat dobni, a palánk még mozogni is kezd. Nekem mondjuk ez még egyszer sem sikerült, de olvasóink között biztosan akadnak ügyesebb játékosok is.

De van élet a kosárlabdázás után is, merthogy focizni is lehet a Messengerben, egész pontosan dekázni. Ehhez sem kell mást tenni, mint elküldeni egy focilabdás hangulatjelet valamelyik barátunknak, amit az emojikból elérve tehetünk meg, majd rá kell bökni, és már indul is a Keepy Up nevű játék.

A gyors reflexeket és kiváló szem-kéz koordinációt igénylő játékban a cél a labda kijelzőn tartása és annak megakadályozása, hogy az a képernyő alján kiessen. Ezt úgy lehet elérni, hogy a labdát újra és újra megérintjük ujjunkkal, aminek hatására az minden egyes alkalommal felfelé pattan. A játék nyilvántartja, hogy eddig ezt összesen hány alkalommal sikerült megtennünk zsinórban, mielőtt a labda menthetetlenül leesett volna.

Az idegeskedőbb típusoknak előre szólok: nem ez lesz életük legkönnyebb játéka, igaz, nem is olyan nehéz, mint amilyennek tűnik. Én a sokadik próbálkozásra 13 pontig jutottam el.

Szóval ha már okostelefonnal a kezünkben rójuk az utcákat, bevásárlóközpontokat, várunk sorunkra a bankban, vagy a rendelőben érdemes kicsit kilőni a Facebookot, körülnézni a Play Store-ban vagy az AppStore-ban, kinek melyik készülék a favoritja és olyan játékokat keresgélni és játszani, amelyek ha nem is szoktatnak le a mobilról, de egy kicsit elgondolkodtatnak, megmozgatják agysejtjeinket és nem csak belesüllyedünk a kommentek, posztok sűrű tengerébe. Persze tudom, a játékok is a mobilunk rabjaivá tehetnek, de mai digitális világunkban az már rég nem lehet elvárás, hogy mobil nélkül éljünk. Akkor meg legalább pallérozzuk az elménket!

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

  • img
    Krokodil ölt meg egy indonéz sámánt
  • img
    Nem biztonságos Észak-Korea felett repülni
  • img
    ENSZ-közgyűlés - Trump: Észak-Koreát teljes megsemmisülés fenyegeti
  • img facebook img
    Fehérvár TV

A hét embere

Eseménynaptár

Meg ez is van

  • img
    Szakadó esőre figyelmeztetnek
  • img
    Árhullám a Rábán és a Murán
  • img
    Házak tízezreiben nincs áram Romániában
  • img
    Továbbra is folyamatos a toborzás Fejér megyében
  • img facebook img
    Fehérvár TV
  • img
    Oktatási törvény - aláírta az ukrán házelnök
  • img
    HPV - jövő tavasszal olták a fehérvári fiúkat
  • img
    Emlékkoncertet ad a Linkin Park
  • img
    Világrekord született