2018. augusztus 14. kedd Marcell
Menü

Megszűntek a roamingdíjak az Európai Unióban

Megszűntek a roamingdíjak az Európai Unióban
Belföldi díszabás szerint netezhetsz (Fotó: Medium)

Június 15-től megszűntek a roamingdíjak az Európai Unió területén belül. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a belföldi díjszabás szerint lehet innentől kezdve hívást indítani és fogadni, SMS-t küldeni és internetezni.

A nyár egyik legjobb híre: június 15-től véget érnek a nyaralás vagy utazás ideje alatt összeszedett hororosztikus mobilszámlák, ugyanis az Európai Unión belül eltörölték a roamingdíjakat. Ennek megfelelően június 15-től az EU-n belül felárak nélkül, a hazai díjszabás szerint lehet mobiltelefonról hívást kezdeményezni és fogadni, SMS-t írni és internetezni. 

Az új feltételek érvényesek az Európai Gazdasági Térséghez (EGT) tartozó Izlandon, Liechtensteinben és Norvégiában is. Az EU-roaming ugyanakkor nem terjed ki az unión kívüli európai államokra, így például Svájcra, vagy a szomszédos országok közül Szerbiára és Ukrajnára. Nem vonatkozik a roaming a magyarországi hálózatról külföldi számra indított hívásokra sem, ez utóbbi nemzetközi hívásnak számít.

A legnagyobb hazai mobilszolgáltatók közül a Telekom előfizetői a legnagyobb roamingforgalmat Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban és Horvátországban bonyolították a korábbi években. A Vodafone ügyfeleinek  adatforgalma 2015 áprilisától 2017 márciusáig meghaladta a 300 millió megabájtot, beszélgetésük megközelítette a 150 millió percet. A roamingdíj eltörlése után a Telenor a mobilhasználati szokások terén komoly változásokkal számol. A társaság várakozásai szerint a hang- és SMS-forgalom kevésbé emelkedik majd, de az adathasználat jelentős mértékben növekedhet.

Utóbbi annál is inkább valószínű, mert 2016 decembere óta már többen használják az internetet mobileszközökről, mint asztali számítógépről

Az Európában csak "Roam Like Home" (vagyis kóborolj úgy, mint otthon) névre keresztelt június 15-én érvénybe lépett szabályozásra a kontinens mobilszolgáltatói hónapok óta készülnek. A norvég Telia például népszerű európai turistacélpontokat helyezett reklámkampánya középpontjába, köztük Budapestet is.

 (MTI)

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár