2017. október 19. csütörtök Nándor
Menü

Csődöt jelentett a Green Holidays – százak nyaralása került veszélybe

Antalya tengerparti strandja (Fotó: worldtravelguide.net)

Sikerült mindenkinek szállást találni azok közül, akik a Green Holidays utazási iroda csődje miatt szállás nélkül maradtak a törökországi Antalyában - mondta Kiss Gábor ankarai magyar nagykövet az M1 aktuális csatornán hétfő reggel. Mint ismeretes, fizetésképtelenséget jelentett vasárnap kora este a Green Holidays Kft., a társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.

Vasárnap délelőtt egy 180 fős csoport érkezett a törökországi üdülőhelyre, azonban órákig vártak a reptéren, mert senki nem foglalkozott velük. A Green Holidays Utazási Iroda helyszínen tartózkodó idegenvezetői sem tudtak felvilágosítást adni.

Vasárnap estére már az ankarai magyar nagykövetség munkatársai, köztük több konzul is a helyszínen segítette a pórul járt magyarokat. A délelőtt érkezett csoport tagjait két megbízható, színvonalas helyen sikerült elhelyezni, s vannak, akik reggel már el is indultak hazafelé.

A társaságon keresztül a hetekben többen is kiutaztak Törökországba, azonban a köztévé információi szerint az utasokért transzfer sem ment a reptérre. Az egyik károsult szerint először még azt a tájékoztatást kapták a nyaralók, hogy sokan nem abba a szállodába kerülnek, amit lefoglaltak, majd a társaság közölte, akkor maradhatnak, ha egy napot kifizetnek, de később kiderült, az egész hetet finanszíroznia kell a nyaralóknak.

 A Green Holidays honlapján vasárnap este közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az UNIQA Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges intézkedésekről - a vagyoni biztosíték terhére - a kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.

A társaság honlapján vasárnap este óta ez olvasható  (kép: FMC)

Az iroda közleményében azt írta, vasárnaptól nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét, nem tudja teljesíteni az utazási szerződés szerinti kötelezettségeit. S mint az elhangzott, ilyen tartalmú levelet kaptak ma az ügyfelek is.

Hétfőn megkezdődött az Antalyában rekedt utasok kártalanítása, a kárrendezés elindulásához szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta, sőt már a határozat megjelenése előtt is próbáltak segíteni, az utasok átvételéről a Neckermann irodával is egyeztettek - mondta Vereczki András, az Uniqa biztosító lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője az MTI érdeklődésére.

Tájékoztatása szerint a kárrendezés első része a külföldön lévő utasok hazahozatala, több légitársaság válaszára még várnak. A másik része a befizetett utakra vonatkozó iratok begyűjtése azoktól, akik még nem utaztak el, ezeket egy hónapon belül összesítik. Akkor meg tudják állapítani, hogy mi fér bele a kárrendezésbe a benyújtott igényekből. Közölte: a biztosító szolgáltatása arra vonatkozik, hogy a kényszerű kinn tartózkodás és hazautazás költségét fedezik, illetve a meghiúsult utazás számlával igazolt költségét részben vagy egészben megtérítik. Mindezt az Uniqa Biztosító által vállalt limiten belül, az utazási irodának 500 millió forintos fedezete volt.

Elmondta: közel ezer utast érint jelen pillanatban a Green Holidays csődje, az utasok 99 százaléka Törökországban tartózkodik. Ezen kívül vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el.

Annak a 370 utasnak a helyzete a legnehezebb, akik szombaton és vasárnap utaztak el, nekik csak az ideiglenes elhelyezésük megoldott. Kitért arra, hogy a Green Holidays Kft.-vel folyamatosan egyeztettek, a kezdetektől segítik a helyzet megoldását. A Törökországban rekedt utasoknak azt javasolta, hogy fogadják el az utazásszervező által kínált hazautazási lehetőséget.

Így nézett ki a Green Travel utazási iroda honlapja  (kép: turizmus.com)

Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára hétfőn Budapesten egy más témában tartott sajtótájékoztatón elmondta: hatósági eljárás indult azzal kapcsolatban, hogy minél előbb kiderüljön, megtévesztő módon járt-e el az utazási iroda az utasaival szemben. A kormányhivatal munkatársai hétfő reggel vizsgálatot tartottak az utazási iroda székhelyén. Hozzátette: az érintett megkárosított utasoknak lehetőségük van, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a békéltető testülethez forduljanak.

A Green Holidays elődje a Green Travel volt, amelynek utazásszervezői engedélyét a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) 2016 novemberében visszavonta. A turizmusonline akkori cikke szerint a tulajdonos akkor azt hangsúlyozta, hogy az utazási iroda nem ment csődbe, csak nem tudta igazolni a MKEH felé - a jogszabályok alapján az elmúlt három év legmagasabb – vagyoni biztosítékát, miután a 2016-os szezon nem alakult a várakozásoknak megfelően. A Green Travelnak 1 milliárd 650 millió forint vagyoni biztosítékot kellett volna igazolnia. Ezért úgy döntöttek, hogy a Green Travel helyett a kiutaztatást a 2011 óta létező Green Holidays Kft. viszi tovább.

Tavaly jelentősen visszaesett az európai, köztük a magyar turisták érdeklődése is a törökországi utazások iránt az év eleji terrortámadások, főleg a 12 német állampolgár életét kioltó januári isztambuli merénylet miatt. 

 

forrás: MTI

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár