2018. május 27. vasárnap Hella
Menü

Milyen egy trendi önéletrajz?

Milyen egy trendi önéletrajz?
(Fotó: pexels.com)

Egy klassz melóhoz állásinterjún keresztül vezet az út, ahhoz pedig, hogy oda eljussunk, az önéletrajzunk lesz a beugró. Mostanában Fehérváron is mind több workshop foglalkozik a karrierépítéssel, így az önéletrajzírással is, ami nem csoda, hiszen egyre hangsúlyosabb szerep jut az első körös ajánlónak: a CV-nek. Segítségül összeszedtük nektek néhány tippet, hogy melyek azok az önéletrajztrendek, amiket érdemes követnetek.

Felgyorsult világunkban hajlamosak vagyunk mindent villámgyorsan, éppenhogy csak a célnak megfelelően, koppra elkészíteni. Ez alól nem kivétel az önéletrajz sem, amelyet sokszor összecsapva küldünk tovább mondván, hogy majd az állásinterjún kidumáljuk magunkat. Pedig a jól megírt önéletrajz lehet a kulcsa jövőbeli munkánknak, így simán megéri a fáradtságot, hogy patent CV-t tegyünk le az asztalra. Akármi is legyen a munkakeresés indoka, ha minél előbb állást szeretnétek, akkor jó ha tudjátok, milyen egy modern önéletrajz.

  • A saját, személyes márkaépítés első lépcsőfoka nem más, mint tuti önéletrajz írása. De nem ám Microsoft Word-ös, sablonos akármi, hanem modern és célirányos bemutatkozás, ami ténylegesen a legjobb tulajdonságainkat emeli ki, ezzel teremtve valós előnyöket saját magunk számára. Engedjétek el az általános jelzőket (jó csapatjátékos, kiváló kommunikációs készség) és olyan jellemzőket soroljatok fel, amelyekben tuti, hogy ti vagytok a legjobbak! 
     
  • A vizualitás egyre nagyobb szerepet kap a mindennapi kommunikációink során. Sokunk képeken keresztül szereti felfedezni az őt körülvevő világot, nem pedig szavak formájában. Ha vizuális típus vagy, tudod miről beszélek. Az sem véletlen, hogy manapság egyre nagyobb teret nyernek az olyan oldalak, mint az Instagram, a Snapchat és a Pinterest a hagyományos chatprogramok mellett. Több kép, több ember.

     (Fotó: nasuwt.org.uk)
    (Fotó: nasuwt.org.uk)

    Tehát önéletrajzainkban is a vizualitás a nyerő. Régen egy sima képszerkesztéshez is segítség kellett, ám mára annyira megszaporodtak az ingyenes képszerkesztők és a grafikus programok, hogy az adatok vizuális ábrázolása már bárki számára elérhetővé vált. Így telepakolhatjuk a curriculum vitae-t menő, de hatásos képekkel, ábrákkal, grafikonokkal és kördiagramokkal is. Legyen látványos és igényes!

     (Fotó: kreativcv.hu)
    (Fotó: kreativcv.hu)
  • Egyre inkább jellemző az a trend, hogy önéletrajzunk ne csak lényegre törő és látványos legyen, hanem bizony egyedi is, azaz törjünk ki a csendből és minél kreatívabb ajánlókat biggyesszünk a munkáltatók orra alá. Kedvelt eszköz lett az infografikus önéletrajzok alkalmazása, rengeteg munkavállaló ilyet küld első körben, csatolva hozzá tokkal-vonóval mindent. Itt egy kis segítség az infografika elkészítéséhez.

    Az évek előrehaladtával a CV-k sokkal jobban fognak hasonlítani egy magazin címlapjához, hiszen elsősorban a figyelemfelkeltés a cél. Persze itt sem szabad átesni a ló túloldalára, és egy kívül pöpec, belül üres fecnit beadni. Legyen kreatív, de mellette tartalmas is, és akkor nyert ügyed van.

     (Fotó: kreativcv.hu)
    (Fotó: kreativcv.hu)
  • Senki sem szereti a mellébeszélést és a süket dumát. Persze a rizsázásnak is megvan a maga helye és ideje, de csakúgy, mint a social mediában, az önéletrajz esetében is jobban járunk, ha lényegre törően foglaljuk össze mondanivalónkat. Mivel lassan már az Internet határoz meg minket, hozzászoktunk a szavak számolásához, a hashtageléshez, hogy a lehető legkevesebb szóval világrekord idő alatt célba érjen mondandónk. Na, ez a trend az álláskeresést sem kerülte el.

    P
    ersze ez nem azt jelenti, hogy féloldalas CV-ket pakoljunk a munkáltatók orra alá, hanem hogy tudatosan szerkesszük meg a mondatainkat, legyenek benne rövid felsorolások, tördelések, diagramok, grafikonok, netalántán képek, és motivációs levelünk fogalmazása közben csakis a lényeget mondjuk el a lehető legkevesebb szóval. A kulcsszavak: röviden és tömören.

     (Fotó: pexels.com)
    (Fotó: pexels.com)
  • Régen a legtöbb munkahelyen elsősorban azokat a munkavállalókat preferálták, akik nem váltogatták túl gyakran melóhelyeiket és több évet is lehúztak egy adott helyen. Manapság azonban egyre nagyobb teret hódít az úgynevezett "gig economy", azaz az alkalmi munkák gazdasága, és a projektalapú munkavégzés is. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az emberek most már nem egy adott cégnél kívánják leélni dolgos éveiket, hanem viszonylag sűrűbben váltogatnak a melók között. 

    Jó, jó, de hogyan hat ez az önéletrajzokra? Úgy, hogy a vállalatok ezekre az alkalmi állásokra már nem negatívumként tekintenek, hanem ez a fajta rugalmasság igen is bejövős nekik. Mostantól simán beleírhatjuk CV-nkbe a rövid, akár pár hónapig tartó munkaviszonyainkat is.

(Forrás: HVG)

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár

  • Unkokájával együtt vetette magát a vonat elé egy nő
    Unkokájával együtt vetette magát a vonat elé egy nő
  • A Real Madrid lett a BL bajnokság győztese
    A Real Madrid lett a BL bajnokság győztese
  • Beindult az élet a Balatonon
    Beindult az élet a Balatonon
  • Karamboloztak, aztán egymásra lövöldöztek Gyálon
    Karamboloztak, aztán egymásra lövöldöztek Gyálon