2018. május 25. péntek Orbán
Menü

3000 forint: te fizetnél ennyit a Facebookért?

3000 forint: te fizetnél ennyit a Facebookért?
Közelít az idő, amikor fizetnünk kell a posztolásért? (Fotó: The Tech News)

Időről időre felröppen a hír, mely szerint fizetőssé válik Zuckerberg bratyó közösségi oldala. Nos, úgy tűnik, tényleg közelít a pillanat.

A legkedveltebb közösségi oldalt a közelmúltban ugyan megrázta a Cambridge Analyticához fűződő adatkezelési botrány, de ne aggódjunk, Mark Zuckerberg biznisze továbbra is kiválóan teljesít. A legfrissebb hírek szerint a tavalyi 1,93 milliárdról 2,19 milliárdra nőtt a felhasználok száma, ez a félelmetes szám pedig termeli bőszen a dollárokat. A Facebook árbevétele a március 31-én végződött három hónapban 11 milliárd 966 millió dollár volt, éves összevetésben 49 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 50 százalékkal 11 milliárd 795 millió dollárra emelkedtek. Az üzemi eredmény 64 százalékkal 5 milliárd 449 millió dollárra nőtt. A nettó profit 4 milliárd 988 millió dollár volt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,69 dollárra rúgott.

A fentebb említett Cambridge Analyticával kapcsolatos adatkezelési botrány miatt Mark Zuckerbergnek két hete az amerikai szenátus előtt volt jelenése. A kétnapos, kemény hangvételű meghallgatáson merült fel először a Facebook fizetőssé tételének lehetősége, igaz, az FB-vezér ekkor azt mondta, felmerült, hogy a szolgáltatás bizonyos elemei lesznek fizetősek, illetve a reklámmentes verziót kínálnák egy fix havidíjért.

Dübörög a biznisz, folyamatosan nő a felhasználók száma. Így is fizetős lesz az Arckönyv? (Fotó: facebook.com)
Dübörög a biznisz, folyamatosan nő a felhasználók száma. Így is fizetős lesz az Arckönyv? (Fotó: facebook.com)

A héten aztán a cég egyik vezetője, az ügyvezető igazgatóként a vállalat második legfontosabb emberének számító Sheryl Sandberg szellőztette meg a dolgot. Sandberg a cég gazdasági elemzésének bemutatásakor említette meg, hogy folyamatosan gondolkodnak az újabb bevételi források lehetőségén, így az oldal fizetőssé tételén is, havidíjas szolgáltatás formájában.

Azt, hogy a havidíjas Facebook egészen pontosan milyen szolgáltatást nyújtana - leszámítva a szint borítékolható reklámmentességet - az előfizetőknek, még nem tudni. A TechCrunch újságírói azonban eljátszottak a gondolattal, és egy elég alapos elemzést végezve, az egy felhasználóra jutó Facebook-bevétel és más adatok alapján megpróbálták megbecsülni, mégis milyen költséggel járhatna egy előfizetés, mikor érné meg ezt bevezetni a Facebooknak. Arra jutottak, hogy havi 11-14 dollárt, azaz nagyjából 2700-3500 forintot kérhetnék Zuckerbergék azért, hogy valaki beléphessen az oldalra.

A kérdés csupán az, a felhasználóknak megérne-e ennyit a közösségi oldal?

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár