Snow1 °C
2018. december 15. szombat Valér
Menü

Változtatnál önmagadon? Így kezdj bele!

Változtatnál önmagadon? Így kezdj bele!
Ha változni akarsz, ne félj szembenézni önmagaddal! (Fotó: Research Digest)

Tudod, hogy a legtöbb sikeres ember tudatosan alakította az életmódját, szokásait? Csak az él igazán, aki képes szembenézni a hibáival és keresi a fejlődés lehetőségét. Figyeld meg a saját szokásaidat, mi szolgál és mi gátol! Merj változni és változtatni! Nem lesz könnyű dolgod, de adok pár tippet, hogyan vágj bele.

Legutóbb arról írtam, hogyan hagyj fel az örlődéssel, hogyan tégy különbséget tény és vélemény között, mert ez gyakori téma a coaching üléseken. Ha tartósan jobban akarod érezni magad, akkor nem elég másképp gondolnod az életedre, hanem célszerű változtatnod is rajta. Beépíteni, napi gyakorlattá tenni azokat a sikerszokásokat amiket megfigyeltél másoknál.

Az emberek nem a jövőjükről döntenek, hanem a szokásaikról. Aztán a szokásaik döntenek a jövőjükről.
– F.M. Alexander

Jól hangzik igaz? Csak irtó nehéz szokást-kialakítani. Stresszhelyzetben például szinte mindig a régi berögzült mintákat vesszük elő. Ha fáradtak vagyunk, akkor is a megszokott rutint folytatjuk. Ha nem vagyunk résen, észrevétlenül visszaszivárognak a régi „rossz” szokásaink. Nem véletlenül tipikus coaching téma ez is, hiszen a visszaesések elég frusztrálóak.

Jó hír, hogy minél régebb óta gyakorolsz valamit, annál jobban a részeddé válik, annál könnyebb kitartani. Az első időszak a legkritikusabb.

Hoztam neked most is pár trükköt:

  • Használd a képzeleted, azaz a vizualizáció erejét! Fogalmazd, rajzold meg magadnak, hogy milyen emberré akarsz válni! Szánj rá időt, "rajzold meg" alaposan a jövőbeli éned, hisz minél színesebb, élettel telibb a kép, annál jobban hív, annál inkább segít legyőzni a fejedben sutyorgó tévútra vivő „Kisördögöt”.
  • Először naponta, aztán hetente, végül havonta tekints vissza! Ha haladtál, bátran dicsérd meg magad, akár a tükör előtt is. Ha visszaléptél, akkor a romboló önvád, ferde vélemények helyett, légy tényszerű, tárgyilagos. Kezdd újra, kezdd egy kicsit másképp! Na itt szokott a coach a képbe kerülni...
  • Figyeld meg magad, hol csúszik el a dolog. Tedd a szokásgyakorlást a lehető legkönnyebbé magadnak, és szabadulj meg minden gátló, elterelő lehetőségtől. Némíts el minden szirént a közeledben, és hangosítsd fel a vágyott képed. Kicsit pontosabban: kerüld el a kísértésbe vivő helyzeteket. Pl. menj más úton haza hogy kikerüld a "veszélyes" pékséget, ne tarts olyat otthon, amit jobb nem megenni, vagy meginni. Felhangosítani pedig úgy tudod a vágyad, hogy olyan társaságot választasz, akik segítenek a megvalósításban. Az is lehetőség, hogy képernyőháttérnek a vágyott állapotra utaló fotót állítasz be.
Fontos, hogy néha szembenézzünk önmagunkkkal  (Fotó: poetry-chaikhana.com)
Fontos, hogy néha szembenézzünk önmagunkkkal (Fotó: poetry-chaikhana.com)

Tudod azt mondják, hogy

vedd körül magad olyan emberekkel akik sokkal inkább a jövődre emlékeztetnek, semmint a múltadra.

Ezért jó, ha nem hagyod ki az első feladatot, és megfogalmazod, milyen emberré is szeretnél válni. Nincs egyenrecept. Mindenkinek testreszabott játékszabályokkal működik a szokások kialakítása, hisz az életünk, tapasztalataink, céljaink is nagyon különbözőek.

Légy türelmes, de kitartó! Nézz vissza időnként, meríts erőt a megtett útból, és ünnepeld meg a sikereidet! Örömmel sokkal könnyebb! Végül is ez az élet célja, nem?

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Eseménynaptár