Partly cloudy23 °C
2020. július 13. hétfő Jenő
Menü

Mesés előadás Kádár Annamáriától az István Király Általános Iskolában

Mesés előadás Kádár Annamáriától az István Király Általános Iskolában
Kádár Annamária (Fotó: Horváth Reni)

A mese az egyik legfontosabb hamuba sült pogácsa, amit odaadhatunk a gyerekeknek. Lényegében a világ és a lélek rendezésének fontos eszköze, mert azáltal, hogy a gyerek azonosul egy hőssel, szimbolikusan végigjárja az útját és megtanulja, hogy mit jelent a komfortzónából való kimozdulás. Arról, hogy a különböző élethelyzetekben hogyan tudnak segíteni a mesék, dr. Kádár Annamária tartott előadást az István Király Általános iskolában.

Nem konyítok sokat a mesepszichológiához, a főiskolán viszont volt egy szabadon felvehető tantárgyam Bennünk élő mítoszok címmel. Az előadás címe jól leírja, hogy miről is szólt a kurzus, ami azt a témakört feszegette, hogy miként jelennek meg az ősi mítoszokban megismert motívumok a mai világunkban. Szerintem ez egy nagyon érdekes téma, megmutatja, hogy miért gondolkodunk úgy, ahogy, és az honnan ered.

Mesés előadás Kádár Annamáriától az István Király Általános Iskolában

Balra Kádár Annamária, mellette az iskola igazgatója, Krählingné Kovács Tünde (Fotó: Horváth Reni)

A mesepszichológiában és a bennünk élő mítoszokban sok hasonlóságot fedeztem fel. Kádár Annamária elmondása szerint a mesék nem csak nép- vagy kortársmesét jelentenek, hanem a saját életmesénket, saját élettörténetünket is. Ez az, amit folyamatosan mesélünk magunkról. Az általam felhozott mítoszok vizsgálata ott válik el a pszichológiától, ahol a kényes nevelési helyzetek, a dackorszak, a testvérféltékenység, a félelmek és szorongások kezelése kezdődik. Ott, ahol a mese segítség a gyász és veszteség feldolgozásában. 

Kádár Annamária azt is elmondta, hogy a mesékben szimbolikusan minden egyes élethez való tanács ott van, ráadásul ezeket a szimbólumokat nem is kell megmagyarázni a gyereknek, mert megfejti ő azt saját magától is. Az is érdekesség, hogy a legjobb választás, ha a szülő a saját szavaival mond mesét a gyereknek. Ehhez nem kell tudni több száz történetet, de ha van a fejben kettő-három, az már kiindulási alap lehet. Illetve itt jön vissza az élettörténet meséjének fontossága, hiszen a legjobban mindenki a saját család- és élettörténetét tudja elmesélni. Ezért jó, ha az esti meseolvasást kiegészíti egy beszélgetés is.

Mesés előadás Kádár Annamáriától az István Király Általános Iskolában

Szülők és pedagógusok az előadáson (Fotó: Horváth Reni)

Krählingné Kovács Tünde igazgató szerint Kádár Annamária a mesepszichológia úttörőjének számít, művei és előadásai mind a szülőket, mind a pedagógusokat megszólítja. Kádár Annamária meghívásával az iskola azt is szerette volna megmutatni, hogy az úgynevezett sakkpalota programjuk mellett az érzelmi intelligencia fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek. Ehhez pedig remek kiindulópont Kádár Annamária munkásságának megismerése.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár