Cloudy4 °C
2020. március 30. hétfő Zalán
Menü

Hozd magad formába a nyárra!

Hozd magad formába a nyárra!
A kitartó munka meghozza az eredményét (Fotó: michaelmoodyfitness.com)

Még nem késő elkezdeni a munkát szervezetünkön, hogy mire igazán beindul a nyár, formába lendüljünk. Ez esetben nem véletlenül szerepel mondatunkban a „munka” kifejezés, amit rögtön érdemes összepárosítani az „akarat” szóval. E kettő a kulcsa annak, hogy sikeresek legyünk. Az eredmény érdekében nem árt egy jó edzésterv, és egy ésszerűen összerakott étrend.

Legtöbben a felszedett kilóktól villámgyorsan szeretnének megszabadulni, ez viszont aligha lehetséges, főleg akkor nem, ha valaki több év alatt felkapott zsírpárnáinak szeretne örökre búcsút mondani. Nincs mese, csak a már sokadszorra hallott életmódváltás segíthet.


Testmozgás vagy diéta?


Szokták mondani viccesen, hogy már kockás a hasam, csak nem látszik a zsírpárnáktól. A sport ugyanis önmagában kevés, diétára is szükség van. „A siker hatvan százalékban a helyes, tudatos táplálkozásban, negyven százalékban a testedzésben rejlik. A nap ötszöri szénhidrátszegény (nem szénhidrátmentes!) étkezés fontos előírás. Azért kell sokszor keveset enni, hogy az anyagcsere felgyorsuljon, és hamarabb kiürítse a szervezet a számára nem hasznos táplálékot.” – javasolja Brizs Szilvia fitneszterem-tulajdonos. Hogy mit együnk? Fehérjedús táplálékokat, zsírszegény túrót, sovány húst, tojást, zöldségféléket és gyümölcsöt, utóbbiból inkább azokat, amelyeknek kisebb a cukortartalmuk. Fontos még a folyadékbevitel: nem cukros folyadékból két-két és fél litert érdemes meginni naponta. „Vegyük figyelembe azt is, hogy a súlyfelesleg nem egy-két hét alatt rakódik le. Ezért hagyjunk időt testünknek, és ne kényszerítsük bele a hirtelen fogyókúrába, ami a későbbiekben visszaüthet, hiszen szervezetünk elkezd tartalékolni, és a fogyás megállhat – sőt a fogyókúra után nagy súlygyarapodásra is számíthatunk.”

Hozd magad formába a nyárra!
A mozgás mellett a siker kulcsa a helyes táplálkozás (Fotó: womansday.com)
 
„Szükséges a rendszeres edzés hetente három-négy alkalommal!” – hangsúlyozza Szilvia. Érdemes előre tudatosítani magunkban, hogy az izomláz hamarabb fog jelentkezni, mint a kerek fenék és a feszes has, de kitartó, rendszeres mozgással és betartott étkezési előírásokkal egy-két hónap múlva magabiztosabban tekinthetünk bele a tükörbe. „Ahhoz, hogy testünk tónusos legyen, a kardioedzés mellett szükség van izomépítésre is, mivel a fogyástól "löttyedtek" leszünk, ha nem erősítjük izomzatunkat. Tévhit az, hogy a konditermi edzéstől úgy fogunk kinézni, mint egy díjbirkózó. A tudatosan felépített edzésterv segítségével csak formás testet nyerhetünk!” – mondja a szakértő.  

Hozd magad formába a nyárra!
Ha következetesek vagyunk, augusztusig akár 6-8 kilót is leadhatunk (Fotó: kettlebelexerciseswoman.com)

Mit, mikor, hogyan?

Mindenkinek más jön be: van, aki egyedül szeret edzeni, van, aki a személyi edzőben bízik leginkább, és van, aki számára motiváló a csoportos edzés. „Akiknek szüksége van a csoportos órák által nyújtott inspirációra, azoknak javaslom az aerobik-, a trambulin-, a crosstraining- és trx-órákat, ahol edző irányításával edzhetnek. Ha valaki kevés idővel rendelkezik, de mégsem szeretne lemondani az edzésről, azoknak tudom ajánlani a speedfitnesst,ami heti kétszer húsz perc ráfordítással is hatékony tud lenni a fogyásban, alakformálásban. Ez az edzési mód rehabilitáció során, ízületi problémák valamint inkontinencia esetén is megoldás lehet, segíthet a felépülésben.” – magyarázza a számtalan sportolási módot Szilvia. Egy-egy edzésre érdemes felkészülni. Például nem javasolt edzés előtt közvetlenül enni. A legjobb, ha legalább két óra telik el az utolsó étkezés és az edzés között: „Edzés után igyekezzünk az elveszített folyadékot pótolni, valamint fehérjedús táplálékot enni. Amennyiben erre nincs mód, fehérjeturmix fogyasztása javasolt. A fehérjebevitelről nem szabad megfeledkezni, hiszen a fehérje biztosítja az izomépítéshez szükséges aminosavakat, melyek a szöveteket visszaépítik és erősítik.”


Amikor elfogy a lendület

Az első pár hétben még tart a lendület, aztán egyszer csak elfogy. Vagy azért, mert nehezen indul be a fogyás, vagy éppen azért, mert hamar látszik az eredmény, és az ember elbízza magát, és kevésbé tartja be a diétát. Ezeken a mélypontokon azonban túl kell, és túl lehet lendülni. „Fontos, hogy hosszú távban gondolkodjunk, hiszen csak így érhető el tartós eredmény. Ne adjuk fel álmainkat, ha nem sikerül gyorsan megszabadulni a kilóktól, hiszen reálisan mínusz három-négy kilogramm havonta már komoly eredménynek számít, és ezzel szervezetünket sem terheljük meg. Kitartó munkával pedig elérhetjük célunkat!” – tanácsolja Brizs Szilvia.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

  • Hogyan tartsuk tisztán a textilmaszkot?
    Hogyan tartsuk tisztán a textilmaszkot?
  • Eddig 225 milliárdot költött a kormány védekezésre
    Eddig 225 milliárdot költött a kormány védekezésre
  • A legfrissebb adatok szerint 44 ember van hatósági házi karanténban Székesfehérváron
    A legfrissebb adatok szerint 44 ember van hatósági házi karanténban Székesfehérváron
  • Újabb rendelkezéseket hozott a polgármester
    Újabb rendelkezéseket hozott a polgármester

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • Folyamatos a maszkokkézbesítése
    Folyamatos a maszkokkézbesítése
  • Útlezárás a Távírda utca Budai út felőli végén
    Útlezárás a Távírda utca Budai út felőli végén
  • Kritikus a helyzet Spanyolországban.
    Kritikus a helyzet Spanyolországban.
  • Takarékosságot javasol a Bankszövetség főtitkára
    Takarékosságot javasol a Bankszövetség főtitkára
  • Maradj otthon
    Maradj otthon
  • Március 31-én és április 1-jén leáll a UPC szolgáltatása Fehérváron
    Március 31-én és április 1-jén leáll a UPC szolgáltatása Fehérváron
  • Karbantartás - nem lesz internet és TV
    Karbantartás - nem lesz internet és TV
  • Osztrák jégkorongliga - Két fehérvári is a legjobb fiatalok között
    Osztrák jégkorongliga - Két fehérvári is a legjobb fiatalok között
  • Gyorsan alkalmazkodnak a bűnözők a járványhelyzethez
    Gyorsan alkalmazkodnak a bűnözők a járványhelyzethez