Heavy rain10 °C
2019. november 12. kedd Jónás, Renátó
Menü

A casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

A kátyúk által a gépjárművekben okozott károkat az illetékes útkezelők csak a panaszok mintegy felében térítik meg, az évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét - hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményébe


A kátyúbiztosítások már évi 2-3 ezer forintért megköthetőek, és jellemzően a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) vagy casco mellé kötik kiegészítő biztosításként, de egyes biztosítóknál önállóan is elérhetők.

Megkötésük casco biztosítás birtokában is indokolt, mivel a casco csak jelentősebb károsodásnál fizet kártérítést, a kátyúkárok átlagos költsége pedig 30-35 ezer forint, vagyis a legtöbbször a casco minimális önrészének mértékén belül marad.

A kátyúbiztosítások további előnye, hogy az autós az útkezelő helyett a biztosítója felé jelenti a kárt, egyes módozatok a figyelmeztető táblával jelölt útszakaszokon keletkezett károkra is kiterjednek, a térítést nem terheli önrész, és összességében a sikeres kárrendezések aránya jóval kedvezőbb az útkezelőkkel folytatott ügyintézésnél - ismertetik a közleményben.


Ha az autós nem kötött kátyúbiztosítást, a kártérítés az érintett útszakasz kezelőjétől kérhető. Ez lakott területen belül az illetékes önkormányzat, kivéve Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalait, ahol a Budapest Közút Zrt. az útkezelő. A lakott területen kívüli utak egységesen a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében állnak.
Az FBAMSZ szakemberei azt javasolják, hogy kátyúkár esetén készítsünk minél több fényképet - ezeken mind a kátyú, mind a sérülés, mind a helyszín legyen jól beazonosítható. Ha van mérőszalagunk, azt használjuk, ellenkező esetben tegyünk hétköznapi tárgyakat a képre az arányok pontos érzékeltetése végett, és igyekezzünk tanúkat szerezni. Emellett a bizonyítási eljárás lezárásáig tartsuk meg a sérült alkatrészeket.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

  • Okostányér vagy étkezési piramis? – Hogyan táplálkozzunk?
    Okostányér vagy étkezési piramis? – Hogyan táplálkozzunk?
  • Eurostat: a magyarok nem igazán elégedettek az életükkel
    Eurostat: a magyarok nem igazán elégedettek az életükkel
  • A katolikus egyház az első világháború után - előadás a Kodolányi Szabadegyetemen
    A katolikus egyház az első világháború után - előadás a Kodolányi Szabadegyetemen
  • Izrael háborús készültséget rendelt el az ország déli részén
    Izrael háborús készültséget rendelt el az ország déli részén
  • Decemberben megint lesz focitorna: jön a XX. Fehérvári Futballfesztivál
    Decemberben megint lesz focitorna: jön a XX. Fehérvári Futballfesztivál
  • Székesfehérváron is életet mentett a szén-monoxid-érzékelő
    Székesfehérváron is életet mentett a szén-monoxid-érzékelő
  • Terápiás malac fogadja az utazókat San Francisco nemzetközi repülőterén
    Terápiás malac fogadja az utazókat San Francisco nemzetközi repülőterén
  • Ma utalják a nyugdíjprémiumot
    Ma utalják a nyugdíjprémiumot

Eseménynaptár

  • Hulladékkezelés, parkolás és közlekedés - lakossági fórum a Rákóczi iskolában
    Hulladékkezelés, parkolás és közlekedés - lakossági fórum a Rákóczi iskolában
  • Evo Morales elhagyta Bolíviát
    Evo Morales elhagyta Bolíviát
  • Önkormányzat 2019 - Lejár a határidő a plakátok eltávolítására
    Önkormányzat 2019 - Lejár a határidő a plakátok eltávolítására
  • HÍRADÓ 2019. november 11.
    HÍRADÓ 2019. november 11.