Partly cloudy19 °C
2019. szeptember 22. vasárnap Móric
Menü

A casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

A kátyúk által a gépjárművekben okozott károkat az illetékes útkezelők csak a panaszok mintegy felében térítik meg, az évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét - hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményébe


A kátyúbiztosítások már évi 2-3 ezer forintért megköthetőek, és jellemzően a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) vagy casco mellé kötik kiegészítő biztosításként, de egyes biztosítóknál önállóan is elérhetők.

Megkötésük casco biztosítás birtokában is indokolt, mivel a casco csak jelentősebb károsodásnál fizet kártérítést, a kátyúkárok átlagos költsége pedig 30-35 ezer forint, vagyis a legtöbbször a casco minimális önrészének mértékén belül marad.

A kátyúbiztosítások további előnye, hogy az autós az útkezelő helyett a biztosítója felé jelenti a kárt, egyes módozatok a figyelmeztető táblával jelölt útszakaszokon keletkezett károkra is kiterjednek, a térítést nem terheli önrész, és összességében a sikeres kárrendezések aránya jóval kedvezőbb az útkezelőkkel folytatott ügyintézésnél - ismertetik a közleményben.


Ha az autós nem kötött kátyúbiztosítást, a kártérítés az érintett útszakasz kezelőjétől kérhető. Ez lakott területen belül az illetékes önkormányzat, kivéve Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalait, ahol a Budapest Közút Zrt. az útkezelő. A lakott területen kívüli utak egységesen a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében állnak.
Az FBAMSZ szakemberei azt javasolják, hogy kátyúkár esetén készítsünk minél több fényképet - ezeken mind a kátyú, mind a sérülés, mind a helyszín legyen jól beazonosítható. Ha van mérőszalagunk, azt használjuk, ellenkező esetben tegyünk hétköznapi tárgyakat a képre az arányok pontos érzékeltetése végett, és igyekezzünk tanúkat szerezni. Emellett a bizonyítási eljárás lezárásáig tartsuk meg a sérült alkatrészeket.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

  • Egyre népszerűbbek a tematikus utak
    Egyre népszerűbbek a tematikus utak
  • Tele vannak a magyarországi gáztárolók
    Tele vannak a magyarországi gáztárolók
  • Veteránautók indultak Székesfehérvárról a Balaton felé
    Veteránautók indultak Székesfehérvárról a Balaton felé
  • Székesfehérváron is sok program lesz a Kulturális Örökség Napjain
    Székesfehérváron is sok program lesz a Kulturális Örökség Napjain
  • Egykori állami gondozott jegyespárt adott össze a polgármester
    Egykori állami gondozott jegyespárt adott össze a polgármester
  • Láttál mostanában szúnyogot?
    Láttál mostanában szúnyogot?
  • Ma van a Lecsófőző Vigasság
    Ma van a Lecsófőző Vigasság
  • Ma lesz a Színházak éjszakája
    Ma lesz a Színházak éjszakája

Eseménynaptár

  • Állatkínzásért ítéltek el egy magyar nőt
    Állatkínzásért ítéltek el egy magyar nőt
  • Bérmegállapodásról tárgyal a kormány a vasutas és a volános szakszervezetekkel
    Bérmegállapodásról tárgyal a kormány a vasutas és a volános szakszervezetekkel
  • Nagy forgalomra készülnek a lakáspiacon
    Nagy forgalomra készülnek a lakáspiacon
  • Jelentősen nőtt a felsőoktatásban résztvevő roma fiatalok száma
    Jelentősen nőtt a felsőoktatásban résztvevő roma fiatalok száma
  • Székesfehérvári házaspár mentett életet Mallorcán
    Székesfehérvári házaspár mentett életet Mallorcán
  • Már lehet jelentkezni a 2020-as év szakácsversenyére
    Már lehet jelentkezni a 2020-as év szakácsversenyére
  • A legnagyobb magyarra emlékezünk holnap
    A legnagyobb magyarra emlékezünk holnap
  • Hamarosan utalják az álláskeresési támogatásokat
    Hamarosan utalják az álláskeresési támogatásokat
  • Radiátorcserére pályázhatnak a társasházak
    Radiátorcserére pályázhatnak a társasházak