Fair30 °C
2020. július 6. hétfő Csaba
Menü

Számodra mi az ideális testsúly?

Számodra mi az ideális testsúly?
A kilók mellett az erőnlét is lényeges (Fotó: Horváth Reni)

Különféle statisztikai meghatározásai léteznek az ideális testsúlynak. De ne feledjük: egészségi állapotunkat nem csak a kilók száma határozza meg. Összességében mégis egészségünket szolgálja, ha egy ésszerű testtömeg elérésére törekszünk.

Az optimális testtömeget jó ideig a legegyszerűbben úgy határozták meg: a férfiak vonjanak ki százat a testmagasságukból, a nők pedig száztizet. A helyzet persze korántsem olyan egyértelmű, mint hogy egy száznyolcvan centi magas férfi nyolcvan kilósan a legvonzóbb, míg egy százhatvanöt centisre nőtt hölgynek feltétlenül ötvenöt kilónak kell lennie ahhoz, hogy elérje a vágyott tökéletes alakot.

Egyrészt ennél azért kicsit szélesebb tartományban mozoghatnak azok a bizonyos kilók, úgy, hogy még a normálisba tartozzanak. A egészséges súlyt a testtömegindex, az úgynevezett BMI meghatározásával szokás kiszámítani. Ehhez a kilók számát kell elosztani a méterben vett testmagasság négyzetével. (Tehát például egy hetven kilós, százhetven centis nő esetében ez a szám 24).

Ha a kapott eredmény 18,5 és 25 között van, akkor normális vagy mondhatni ideális testtömegről beszélünk. Ez alatti szám már soványnak számít, 25 és 30 között túlsúlyosnak, még magasabb szám esetén elhízottnak tartják az adott egyént.

A valóságban persze ugyanazzal a súllyal és magassággal rendelkező emberek is nézhetnek ki ezerféleképpen. Mindenki számára más az esztétikus, és az ideális testi állapot sem csak a kilók számától függ. Számít az erőnlét, az edzettség, a tüdő, a szív, az izmok megfelelő állapota. Ezen kívül az sem mindegy, hogy azok a bizonyos kilók miképpen oszlanak el a testünkön.

Mint az dr. Reiber Istvánnal, a Fejér Megyei Szent György Kórház orvos igazgatójával nemrégiben folytatott beszélgetésünkből is kiderül: a legtöbb betegség veszélyét a hasi zsírszaporulat hordozza magában.

Mit tegyünk az ideális testsúlyért?
Bármilyen elcsépeltnek is hangzik: együnk minél kevesebb egyszerű szénhidrátot (fehér lisztet és fehér cukrot), viszont minden mást fogyasszunk változatosan, de mértékkel. Mozogjunk rendszeresen (és örömmel), tanuljuk meg levezetni a stresszt, és rendszeresen ellenőriztessük az egészségi állapotunkat.

További ajánlatok: 
www.mentahaz.hu

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár