Fair9 °C
2020. február 21. péntek Eleonóra
Menü

Mit ne tegyünk az új munkahelyen?

Mit ne tegyünk az új munkahelyen?
Nem a legjobb indítás... (Fotó: onpicture.pw)

Új kollégaként beilleszkedni egy számunkra ismeretlen munkahelyen stresszes feladat. Az első benyomást nehéz később megmásítani, legyünk tehát tudatosak! Lássuk, mi az, amit jobb ha semmiképp nem teszünk!

 

Ne beszéljünk túl sokat magunkról!

Amíg nem ismerjük ki a kollégák közötti viszonyokat, és nem tudjuk kik a legpletykásabb munkatársak, bánjunk óvatosan a saját magunkról adott információkkal. Fontos persze, hogy barátkozzunk a kollégákkal, és belefér a munkahelyi társalgásokba, hogy a nyaralásról vagy a gyerek iskolai nehézségeiről beszélgetünk, de ne részletezzünk mindenkinek mindent. Válasszuk inkább azt a taktikát, hogy mi kérdezünk minél többet és próbáljuk megismerni a munkatársakat.

 

Ne bízzuk el magunkat!

Hasznos, ha tisztában vagyunk a saját képességeinkkel és szakértelmünkkel, és nyilván alapesetben az új munkáltatónk is bízik ezekben, nem véletlenül választott éppen bennünket. Az első napokban, hetekben mégis ajánlatos minél többet kérdezni. Ilyenkor még nem szégyen, hogy egyáltalán nem vagyunk képben a feladatainkkal, ugyanaz a pozíció is más és más napi rutinnal és résztevékenységekkel járhat egyes helyeken. Ne később derüljön ki, hogy mégsem igazodunk el olyan jól a teendőkben.

 

Ne vegyük félvállról a szabályokat!

Legyen az öltözködési előírás, vagy a szünetek pontos rendje, esetleg a reggeli értekezletre vonatkozó kérések: a kezdeti időszakban legyünk mi a legszorgalmasabbak és a legprecízebbek. Mindenkinek vannak rosszabb napjai és bárki tévedhet, ha már hosszabb ideje bizonyítjuk rátermettségünket az adott feladatra, a főnökeink is elnézőbbek lesznek egy-egy baki esetén.

 

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár