4 évnél régebbi cikk

Karácsony közeledtével fellendül az online vásárlás
Fehérvár Médiacentrum fotója
flickr.com
Karácsony közeledtével fellendül az online vásárlás

Bár hazánkban is egyre kedveltebb az internetes vásárlás, a statisztikákból az derül ki, hogy még mindig alacsony az online vásárlók száma, leginkább karácsony közeledtével lendül meg a felhasználók beszerző kedve. Színházjegyet azonban döntő többségben szinte csak webes felületen vásárolnak a nézők legyen szó az év bármely időszakáról.

A felnőtt lakosság csupán harminchárom százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum egy alkalommal terméket webáruházból, miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, tizennyolc év feletti lakosság száma megközelíti a hat milliót - derül ki egy felmérésből. Ma már akár a bevásárlásunkat is intézhetnénk a világhálón, azonban ennek még nincs nagy kultusza hazánkban.

"A tartós élelmiszereknek az online vásárlása gyerekcipőben jár Magyarországon. Bár nagy multicégek jelen vannak az országban, sőt a hírek szerint a nagy diszkont láncok is meg fognak ebben a témakörben jelenni, egyelőre még alacsony a vásárlói érdeklődés.  - mondta Gömbaszögi Attila, IT szakértő.  - A többi kategóriában, főleg a műszaki termékek kategóriában viszont szerintem magas az internetes vásárlás aránya, jellemzően elmondható, hogy a karácsonyi, téli időszak az, amikor húzó ágazatban a nagy értékesítő multicégek jelen vannak az online értékesítésben.”

A szakértő hozzátette: a két legnagyobb elektronikai értékesítő cég hamarosan összeolvad, ami a téli online vásárlásokat meglendítheti. Ugyanakkor a szórakozás, illetve szabadidő eltöltése terén magas az online érdeklődés, utazásokat, mozijegyet és belépőket is így szereznek be a magyar felhasználók.

A felmérések szerint a színházjegyek vásárlása a legtöbbször a világhálón történik.

 „Jellemzően erre tendál az értékesítési piac. Nagyon sok olyat lehet látni, hogy nemhogy csak színház jegyeket, de más egyéb kikapcsolódásra lehetőséget adó, akár utazásokat is online regisztrálnak és online foglalnak be, valószínűleg ez arra vezethető vissza, hogy ebben a szegmensben is rettentően erős a marketing tevékenység.” - tette hozzá a szakértő.

A felmérések szerint az utazások és élmények kiválasztásánál legtöbbször az ár a fő szempont, míg éttermek esetében már a minőséget helyezik előtérbe.

A szakértő ugyanakkor hozzátette: ma már biztonságosnak mondható a webes vásárlás. országon belül nem kell sokat várni a kiszállításra, a webáruházak megbízhatók, a csalások száma pedig minimális.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek