Partly cloudy4 °C
2021. január 25. hétfő Pál
Menü
Házhozszállítás

Piros foltok, pattanások - a napallergia és a melegkiütés sem kíméli bőrt. Mi a különbség közöttük?

A napfény és a meleg könnyen megkeserítheti a szabadban töltött időt.

Végre itt a nyár, eljött a felhőtlen napozás ideje. Fontos azonban figyelembe venni, hogy kinek milyen a bőrtípusa, annak megfelelően, mértékkel szabad csak a napon tartózkodni. A napfény és a meleg ugyanis könnyen megkeserítheti a szabadban töltött időt.

Csalánkiütés, piros foltok vagy pattanásos elváltozások - a hőség és a nap egyaránt megviselheti a szervezetünket, akár problémák is jelentkezhetnek a meleg nyári hónapokban.

Ezek közé tartozik például a napallergia és a melegkiütés, melyeket hasonló tüneteik miatt könnyű összekeverni, utóbbit azonban egyszerűen meg lehet előzni.

„A melegkiütés - nevéből adódóan  - zárt, fülledt bőrfelületen, nem szellőző ruhadarabbal eltakart területen alakul ki hőhatásra, a páratartalomra, illetve ennek a nem szellőző területnek a befülledése miatt. A kiütés úgy néz ki, mint a pattanások, de a bőrfelület szárazon és tisztán tartása, szellőztetése, egy kellemes, jó viseletű vászon ruha viselése ezt a problémát meg tudja előzni” -  emelte ki Farkas Zoltán háziorvos.

Ha a kiütéses tünet a napfénynek kitett helyeken jelentkezik, akkor már napallergiáról beszélünk.

Ekkor rövid fényhatást követően órák vagy akár egy-két napon belül apró, tűszúrásnyi kiütések jelennek meg a leggyakrabban a fénynek kitett részeken, de valódi allergia esetén, az egész testen. A szakember szerint érdemes felkészülnie annak, aki tudja magáról, hogy ilyen jellegű allergiája van: a vény nélkül kapható tabletták alkalmasak a segítségre, és a bőr védelme is nagyon fontos.

"A bőrreakció olyan, mintha leégett volna a páciens, de ehhez nem kell olyan sokat a napon lenni. Általában nagyon kellemetlen, viszkető, forróság érzéssel jár. Nagyon fontos, hogy akinek ilyen problémája van, a bőrfelületeket mindenképpen védje UV szűrős és hidratáló naptejekkel" - hívta fel a figyelmet Farkas Zoltán.

Ugyanakkor az egészséges D-vitamin-ellátottsághoz és az ideális napbarnított szín megszerzéséhez nem kell órákat a napon tölteni. Farkas Zoltán szerint negyed óra - húsz perc napozás reggel 8 és délelőtt 11 óra között, valamint délután 3 és este 6 óra között bőven elegendő. A bőrt érdemes hidratálni a barnulást követően, ugyanis a napfénynek kitett bőr víztartalma lecsökken.

És ne feledjük: a nyári meleg napokon fontos figyelni a megfelelő folyadékpótlásra is!

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Házhozszállítás

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • Törvényi védelmet kaptak a vidéki zajok és szagok Franciaországban
    Törvényi védelmet kaptak a vidéki zajok és szagok Franciaországban
  • Erős földrengés volt az Antarktisz partjainál
    Erős földrengés volt az Antarktisz partjainál
  • Tombol a járvány harmadik hulláma Spanyolországban
    Tombol a járvány harmadik hulláma Spanyolországban
  • Szigorú intézkedések mellett tartották meg a középiskolai írásbeli felvételi vizsgákat
    Szigorú intézkedések mellett tartották meg a középiskolai írásbeli felvételi vizsgákat
  • Átadták a Petőfi Zenei Díjakat
    Átadták a Petőfi Zenei Díjakat
  • Horvátországban felfüggesztették a lakosság oltását a vakcinahiány miatt
    Horvátországban felfüggesztették a lakosság oltását a vakcinahiány miatt
  • Tájékoztató kampány indult a koronavírus elleni oltásról
    Tájékoztató kampány indult a koronavírus elleni oltásról
  • HÍREK 17 órakor 2021.január 23.
    HÍREK 17 órakor 2021.január 23.
  • Ingyenes lett a hungarikumnak választott kutyafajták törzskönyvezése
    Ingyenes lett a hungarikumnak választott kutyafajták törzskönyvezése