Rain15 °C
2020. október 29. csütörtök Nárcisz
Menü

Ruhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnal

Ruhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnal
Megújult a Facebook megjelenése nem csak az asztali, de a mobil felületen is (Fotó: freepik.com)

A szoftvereket és a honlapokat fejlesztő cégeknél külön részleg foglalkozik azzal, hogy adott felület mindig friss és modern legyen. Ez szükséges, azonban korántsem hálás feladat. Nem mindig és nem minden ráncfelvarrás sikeres. Ennek fényében nézzük, hogyan sikerült megújulnia a Facebooknak!

Gyakori, hogy egy-egy honlap, alkalmazás, de akár komplett rendszerfelület is részben vagy teljesen új megjelenést kapjon. Így van ez a Windows, vagy akár az Office programok esetében is. De ahhoz, hogy a felhasználók érdeklődését folyamatosan fenn lehessen tartani, szükséges az állandó megújulás.

Aztán, hogy ez sikeres lesz, vagy sem, azt majd idő beigazolja. Volt már példa arra is, hogy egy-egy átütő frissítés akkora ellenállásba ütközött, hogy muszáj volt visszacsinálni. Emlékezhetünk ilyenre például a Windows start menüjének esetében is. Azonban tény, hogy a marketingesek és a dizájnerek sokat izzadnak azon, míg eljutnak odáig, hogy a felhasználók elé kerülhessen például a Facebook új fazonja.

A Zuckerberg-művek is sokat puhatolózott, hogy miként lehetne a kor igényeinek megfelelőre szabni a Facebook új megjelenését. Azóta már szinte mindenkinél aktiválódott az új felület, még akkor is, ha azt korábban visszaállítottuk a korábbi megjelenésre. Azt, hogy ez miként is sikerült, majd mi felhasználók véleményezzük. Aztán, hogy ebből mire lesz fogékony az alapítóatya, az már más kérdés.

Előtérben a multimédiás tartalmak, no, meg a reklámok

A Facebook új megjelenését még idén tavasszal kezdték el bevezetni. Nem egyszerre, mivel a több millió felhasználónak egyszerre nem lehetséges csak úgy, egy huszáros vágással aktiválni is azt. Így szép lassan a hónapok alatt eljutottunk odáig, hogy szeptember közepére már itthon is minden felhasználó találkozhatott vele. 

A megújulás képi világa az asztali felület hírfolyamán látszódik leginkább, de a mobilos nézet is ugyanígy megújult. A friss kinézet legnagyobb előnye - a Facebook marketingesei szerint -, hogy a felhasználói tartalmak könnyebben fogyaszthatók legyenek. Ennek érdekében a képek és videók nagyobb méretben, hangsúlyosabban kerülnek elhelyezésre a hírfolyamban. Ez persze a reklámok megjelenésére is igaz. Sőt, igazából talán ez motiválta a legjobban a kivitelezőket.

 Ruhaszabónál járt a Facebook - lassan mindenkinél aktiválódik az új dizájn

A megújult és már sötét módban is használható Facebook hírfolyama

Az újratervezés következtében az oldalon található elemek is részben költöztek. Így például a kereső mező mostantól bal oldalon elérhető, az értesítések pedig a felső sáv jobb oldalára kerültek. Közepén a már említett, kiemelt és megnagyobbított hírfolyam és facebookos videók (Watch), illetve a csoportok ikonja kerültek elhelyezésre. Ezek megjelenítési aránya annak függvényében fog a későbbiekben variálódni, hogy melyiket nyomkodjuk többet. 

A ráncfelvarrás a szövegezésen nem nagyon módosított, ha csak annyiban nem, hogy a könnyebb olvashatóság jegyében nagyobbra és szellősebbre vették a szövegeket, de a betűtípust nem cserélték le.

A képi világ másik érdekessége, hogy mostantól van lehetőségünk a felület elsötétítésére is. Így, akár csak a mobilos Messenger esetében is, a beállítások menüben átkapcsolható, hogy a háttérszín világosról sötétre váltson. Ennek használata sokkal kellemesebb a szemnek, nem utolsó szempontból pedig mobil eszközön használva még energiatakarékos is.

A céges oldalakat üzemeltetőknek érdemes arra is figyelniük, hogy a megújulással együtt változtak a médiatartalmak méretei is. Így például a borítóképek, illetve a marketing szempontból érdekes posztolási lehetőségek elhelyezése és méretei is.

Bár ez elsőre nem szembeötlő, de lehet nem hátrány, ha átnézzük a már létező céges oldalainkat, hogy azok képi világa, logók, borítóképek, események fotói mennyire kompatibilisek az új dizájnnal.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • Új laboratóriumi hardvereket szerez be az az Óbudai Egyetem
    Új laboratóriumi hardvereket szerez be az az Óbudai Egyetem
  • HÍRADÓ 1-kor 2020. október 28.
    HÍRADÓ 1-kor 2020. október 28.
  • Online jelentkezik idén az Országos Rajzfilmünnep
    Online jelentkezik idén az Országos Rajzfilmünnep
  • Felkészült az egészségügy a koronavírusos betegek ellátására
    Felkészült az egészségügy a koronavírusos betegek ellátására
  • Érdemes már most felkészíteni autónkat a télre
    Érdemes már most felkészíteni autónkat a télre
  • Webinárium az online adatszolgáltatásról
    Webinárium az online adatszolgáltatásról
  • Kiemelt figyelmet fordít a rendőrség a temetők környékén
    Kiemelt figyelmet fordít a rendőrség a temetők környékén
  • Több mint 50 milliós drogfogás volt Kőbányán
    Több mint 50 milliós drogfogás volt Kőbányán
  • Utalják a szakképzésben tanulók ösztöndíját
    Utalják a szakképzésben tanulók ösztöndíját