Partly cloudy12 °C
2021. január 21. csütörtök Ágnes
Menü
Házhozszállítás

Ruhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnal

Ruhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnal
Megújult a Facebook megjelenése nem csak az asztali, de a mobil felületen is (Fotó: freepik.com)

A szoftvereket és a honlapokat fejlesztő cégeknél külön részleg foglalkozik azzal, hogy adott felület mindig friss és modern legyen. Ez szükséges, azonban korántsem hálás feladat. Nem mindig és nem minden ráncfelvarrás sikeres. Ennek fényében nézzük, hogyan sikerült megújulnia a Facebooknak!

Gyakori, hogy egy-egy honlap, alkalmazás, de akár komplett rendszerfelület is részben vagy teljesen új megjelenést kapjon. Így van ez a Windows, vagy akár az Office programok esetében is. De ahhoz, hogy a felhasználók érdeklődését folyamatosan fenn lehessen tartani, szükséges az állandó megújulás.

Aztán, hogy ez sikeres lesz, vagy sem, azt majd idő beigazolja. Volt már példa arra is, hogy egy-egy átütő frissítés akkora ellenállásba ütközött, hogy muszáj volt visszacsinálni. Emlékezhetünk ilyenre például a Windows start menüjének esetében is. Azonban tény, hogy a marketingesek és a dizájnerek sokat izzadnak azon, míg eljutnak odáig, hogy a felhasználók elé kerülhessen például a Facebook új fazonja.

A Zuckerberg-művek is sokat puhatolózott, hogy miként lehetne a kor igényeinek megfelelőre szabni a Facebook új megjelenését. Azóta már szinte mindenkinél aktiválódott az új felület, még akkor is, ha azt korábban visszaállítottuk a korábbi megjelenésre. Azt, hogy ez miként is sikerült, majd mi felhasználók véleményezzük. Aztán, hogy ebből mire lesz fogékony az alapítóatya, az már más kérdés.

Előtérben a multimédiás tartalmak, no, meg a reklámok

A Facebook új megjelenését még idén tavasszal kezdték el bevezetni. Nem egyszerre, mivel a több millió felhasználónak egyszerre nem lehetséges csak úgy, egy huszáros vágással aktiválni is azt. Így szép lassan a hónapok alatt eljutottunk odáig, hogy szeptember közepére már itthon is minden felhasználó találkozhatott vele. 

A megújulás képi világa az asztali felület hírfolyamán látszódik leginkább, de a mobilos nézet is ugyanígy megújult. A friss kinézet legnagyobb előnye - a Facebook marketingesei szerint -, hogy a felhasználói tartalmak könnyebben fogyaszthatók legyenek. Ennek érdekében a képek és videók nagyobb méretben, hangsúlyosabban kerülnek elhelyezésre a hírfolyamban. Ez persze a reklámok megjelenésére is igaz. Sőt, igazából talán ez motiválta a legjobban a kivitelezőket.

 Ruhaszabónál járt a Facebook - lassan mindenkinél aktiválódik az új dizájn

A megújult és már sötét módban is használható Facebook hírfolyama

Az újratervezés következtében az oldalon található elemek is részben költöztek. Így például a kereső mező mostantól bal oldalon elérhető, az értesítések pedig a felső sáv jobb oldalára kerültek. Közepén a már említett, kiemelt és megnagyobbított hírfolyam és facebookos videók (Watch), illetve a csoportok ikonja kerültek elhelyezésre. Ezek megjelenítési aránya annak függvényében fog a későbbiekben variálódni, hogy melyiket nyomkodjuk többet. 

A ráncfelvarrás a szövegezésen nem nagyon módosított, ha csak annyiban nem, hogy a könnyebb olvashatóság jegyében nagyobbra és szellősebbre vették a szövegeket, de a betűtípust nem cserélték le.

A képi világ másik érdekessége, hogy mostantól van lehetőségünk a felület elsötétítésére is. Így, akár csak a mobilos Messenger esetében is, a beállítások menüben átkapcsolható, hogy a háttérszín világosról sötétre váltson. Ennek használata sokkal kellemesebb a szemnek, nem utolsó szempontból pedig mobil eszközön használva még energiatakarékos is.

A céges oldalakat üzemeltetőknek érdemes arra is figyelniük, hogy a megújulással együtt változtak a médiatartalmak méretei is. Így például a borítóképek, illetve a marketing szempontból érdekes posztolási lehetőségek elhelyezése és méretei is.

Bár ez elsőre nem szembeötlő, de lehet nem hátrány, ha átnézzük a már létező céges oldalainkat, hogy azok képi világa, logók, borítóképek, események fotói mennyire kompatibilisek az új dizájnnal.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Házhozszállítás

Most olvassák

Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár

  • Rendhagyó módon tartották meg  a Szent Sebestyén napot
    Rendhagyó módon tartották meg a Szent Sebestyén napot
  • 4 milliárd 265 millió forint támogatást biztosít, a magyar vidék számára a kormány
    4 milliárd 265 millió forint támogatást biztosít, a magyar vidék számára a kormány
  • Együttműködés a Honvédelmi Sportszövetség és a Vasvári Álatános Iskola között
    Együttműködés a Honvédelmi Sportszövetség és a Vasvári Álatános Iskola között
  • Nagy az érdeklődés az otthonfelújítási támogatás iránt
    Nagy az érdeklődés az otthonfelújítási támogatás iránt
  • Üveges céklát hív vissza a forgalomból a Bonduelle
    Üveges céklát hív vissza a forgalomból a Bonduelle
  • Kiadta az ideiglenes engedélyt az orosz vakcinára a magyar gyógyszerészeti hatóság
    Kiadta az ideiglenes engedélyt az orosz vakcinára a magyar gyógyszerészeti hatóság
  • A magyar miniszterelnök levélben fejezte ki gratulációját és jókívánságait az amerikai elnöknek
    A magyar miniszterelnök levélben fejezte ki gratulációját és jókívánságait az amerikai elnöknek
  • Beiktatták hivatalába Joe Bident
    Beiktatták hivatalába Joe Bident
  • A kórházak között osztották szét a tegnap érkezett Pfizer-vakcinát
    A kórházak között osztották szét a tegnap érkezett Pfizer-vakcinát