Cloudy14 °C
2020. október 24. szombat Salamon
Menü

Hét jó ok, hogy minden nap mozogj!

Hét jó ok, hogy minden nap mozogj!
Mozogjunk minden nap egy keveset - például a Fehérvár Televízió tévétornáira (Fotó: Tóth Gabriella)

Válasszunk minden napra egyet közülük, amiért érdemes megmozdulni!

Ha edzésre, tornára, testmozgásra gondolunk, elsőként a fogyás, a formásabb, tónusosabb test rémlik fel előttünk, mint motiváció.
Lehet akár ez is a cél, de ennél sokkal hétköznapibb hasznai is vannak a napi, rendszeres testmozgásnak, amik mindenkire vonatkoznak, függetlenül attól, hogy akarunk-e karcsúsodni vagy sem.

Ha minden nap átmozgatjuk magunkat, egész egyszerűen jobb lesz a közérzetünk és a kedvünk is. De nézzük részletesebben is a napi torna jótékony hatásait!

1. Jobban alszunk tőle

Amikor tornázni kezdünk, endorfin szabadul fel a testünkben, enyhül a feszültség az izmainkban. Csökkenhet a feszítő érzés a nyakunkban, enyhül a fejfájás, és sokkal könnyebben álmosodunk el, pihentetőbb lesz az alvás. Figyeljünk azonban arra, hogy a mozgás fel is pörget, ne az elalvás előtti órákban lássunk hozzá!

2. Segít megelőzni a csontritkulást

Ahogy arról már korábban szót ejtettünk, a csontritkulást jórészt genetikai adottságok befolyásolják, de mi magunk is sokat tehetünk a megelőzéséért. Mégpedig a megfelelő tápanyagbevitel mellett leginkább a rendszeres testmozgással. Legyen az séta vagy egy kis súlyzózás, a csontjaink is erősödni fognak. 

3. Erősíti az immunrendszert

Örök igény a szervezet ellenálló képességének növelése, de járványidőszakban a legtöbbünk gondolkodásában ez az érv még inkább előtérbe kerül. Márpedig a mindennapos, nem megerőltető testedzéssel fontos lépést tehetünk a betegségek könnyebb legyőzésének érdekében. 

4. Jót tesz az anyagcserének és az oxigénellátásnak

Nem csak a vérnyomást segít normalizálni a mozgás, látványosan javítja az egészségi állapotot azért is, mert jobb lesz a szervezet oxigén-felhasználása, és felgyorsítja az anyagcserét is. 

5. Oldja a stresszt!

Mozgás közben megemelkedik a testhőmérsékletünk, izmainkban csökken a szorongás miatti feszültség. A rendszeres torna enyhítheti a lehangoltságot, a depressziós tüneteket is, jelentősen javítja az általános közérzetet!

6. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyeit és annak szövődményeit

A sport jó hatással van a vérkeringésre, és a test inzulinigényét is csökkenti, így kisebb az esélye a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának. Ha csökkentjük a testzsír arányát a szervezetünkben, és vigyázunk a súlyunkra, nagyobb eséllyel kerülhetjük el ezt a betegséget. De ha már kialakult, sokat tehetünk a szövődmények kialakulása ellen.

7. Elmúlik a fáradtság

Ellentmondásos érzés: ha rendszeresen, folyamatosan fáradtnak érezzük magunkat, valószínűleg kevesebb kedvünk van nekiállni mozogni. Pedig éppen az aktív életmód rángathat ki minket ebből az állapotból és növelheti a szervezetünk energiaszintjét. Keljünk fel hát a kanapéról, és száműzzük a lustaságot!

Hogy egy kis ötletet is adjunk a mozgáshoz, nézd végig a Fehérvár Televízió Lendüljünk formába! címmel készült tévétorna videóit!

További ajánlatok:
www.mentahaz.hu

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

  • Világszerte növekszik a koronavírus-fertőzöttek száma
    Világszerte növekszik a koronavírus-fertőzöttek száma
  • Tovább nőtt itthon a fertőzöttek száma, újabb 38 ember vesztette életét a koronavírus szövődményeib
    Tovább nőtt itthon a fertőzöttek száma, újabb 38 ember vesztette életét a koronavírus szövődményeib
  • Elfelejtett nemzedék - bemutatták a fehérvári rendező filmjének előzetesét
    Elfelejtett nemzedék - bemutatták a fehérvári rendező filmjének előzetesét
  • Temetői séta lesz október 28-án a Csutora temetőben
    Temetői séta lesz október 28-án a Csutora temetőben

A hét sztorija

Eseménynaptár