3 évnél régebbi cikk

Ezeken a Fejér megyei útszakaszokon okozott komolyabb kátyúkat a fagy - a javításokat már elkezdték
Ezeken a Fejér megyei útszakaszokon okozott komolyabb kátyúkat a fagy - a javításokat már elkezdték

A burkolatjavítási munkákat már megkezdték, de több helyen még számítani kell kátyúkra - mondta el Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei igazgatóságának igazgatója.

Az elmúlt időszak csapadékos, változékony és rendkívül szélsőséges időjárása, a fagyás és olvadási ciklusok gyakori váltakozása Fejér megye úthálózatán is komoly burkolathibákat okozott. Az időjárási körülmények azonban eddig nem minden esetben tették lehetővé a lokális javítási munkákat, és megyénket is érintette a havazás, így a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákra kellett koncentrálni - mondta el Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei igazgatóságának igazgatója.

A burkolatjavítási munkálatok azonban múlt hét péntektől elkezdődtek.

"Az M7-es autópályán, Székesfehérvár térségében, a Budapest felé vezető oldalon, Székesfehérvár kelet és Székesfehérvár középső csomópontjában, tehát a 62-es és a 63-as számú főutak csomópontjai között, az M7-es autópálya külső sávját zárva tartjuk burkolathibák miatt. Itt a szerdán és csütörtökön végezzük a hibák javítását" - mondta el Molnár István.

Ugyancsak szerdán a Siófok felé vezető oldalon, az M7-es autópályán, Szabadbattyán és Polgárdi térségében végeznek kátyúzási munkákat, ám Fejér megye, illetve Székesfehérvár több szakaszán is érdemes fokozottan figyelni.

"A Fehérvárt érintő úthálózaton, a Seregélyesi úton, a 7-es főút Székesfehérvár-Emmaróza szakaszán, valamint a Béla úton, illetve az Úrhida és Székesfehérvár közötti szakaszon keletkeztek komolyabb burkolathibák, kátyúk. Ezek javítását péntek óta folyamatosan végezzük, naponta mintegy 4-10 tonna aszfaltot dolgozunk be.

Február 1-e óta a mai napig mintegy 40 tonna aszfalt került bedolgozásra.

Nem tudtunk még minden aszfalthibát megszüntetni, így a következő napokban is folyamatosan végezzük ezt a munkát, és ha az időjárás is engedi, reméljük, hogy 1-2 héten belül meg tudjuk szüntetni ezeket a hibákat" - emelte ki az igazgató.

Az időjárási körülmények továbbra sem ideálisak, így nem minden esetben tudják a tartósabb, melegaszfaltos technikát alkalmazni a szakemberek.

"Kétfajta aszfalttípussal dolgozunk. Van az úgynevezett hidegaszfalt, ami nulla fok alatti hőmérsékleten is bedolgozható, bár fontos megjegyezni, hogy ez is csak száraz időben alkalmazható. A hidegaszfalt kevésbé tartós, de viszonylag gyorsan el lehet hárítani vele a burkolathibákat. Ilyen aszfalttípussal is javítottunk az elmúlt napokban, illetve megkezdtük már az úgynevezett melegaszfaltos javítást, ami tartósabb, hosszabb távú megoldás. Mindkét technológiát alkalmazzuk, nyilván, ha nagy számú hiba van, akkor gyorsan, hidegaszfalttal hárítjuk el a közvetlen veszélyt, és amikor kicsit enged minket az időjárás, akkor melegaszfalttal dolgozunk" - mondta el Molnár István

Borítókép: YouTube/Magyar Közút
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek