2018. augusztus 21. kedd Sámuel
Menü

Az óraátállítás pozitív hatásai

Az óraátállítás pozitív hatásai
Kicsit nehezebb most felkelni... (Fotó: newsmax.com)

Ha eddig minden nap hétkor keltem, akkor mostantól igazából hatkor kell ébrednem – húzhatod a szádat rosszkedvűen az óraátállításra gondolva. Ne feledd azonban, hogy ezzel együtt hosszabbodnak a nappalok, talán végre lesz kedved edzeni is reggelenként, és néhány héten belül esténként is napsütésben fagylaltozgatva korzózhatunk a sétálóutcán.

Még ha önmagában lehangoló is, hogy egy órával hamarabb kell ezután felkelni a megszokottnál, fogjuk inkább fel pozitívan az óraátállítást. Hiszen a nyári időszámítás már önmagában is jól csengő kifejezés: jelzi, hogy közeleg a strandszezon, a napozás, fürdőzés, a hosszú esték, kerti grill partik csábító időszaka. Addig is élvezzük a tavaszt, az egyre hosszabbodó nappalokat, melyek energiával töltik fel a szervezetünket.

Igaz, hogy korábban ébredünk, de ennyivel több órát is töltünk a nappali világosságban, növelve szervezetünk D vitamin tartalékait. Javul a hangulatunk, a téli lehangoltság már a múlté. Sokkal szívesebben szervezünk már szabadtéri programokat, sétákat, kirándulásokat, a friss levegő pedig szintén élénkítő hatással van a szervezetre, csökkenti a betegségek kockázatát. A hosszabb nappalok még azt is elősegíthetik, hogy kevesebb közúti baleset történjen, hiszen a szürkületi és a sötét órák a legveszélyesebbek.

Arra azonban mindenképpen oda kell figyelnünk, hogy ezután is időben feküdjünk le, ne „csaljuk el” azt az egy órát, így segíthetjük leginkább, hogy a bioritmusunk is alkalmazkodjon az óraátállításhoz. A házipatika.com szerint akár tizennégy napig is eltarthat, amíg a szervezet teljesen megszokja az új ritmust. Különösen érzékenyek lehetnek rá a kisgyermekek, az idősek valamint a szív és érrendszeri betegségben szenvedők. „A biológiai óra márpedig nem játékszer, életünket számos szinten irányítja, a gének aktivizálásától kezdve a hormonszabályozásig, befolyásolja a magatartást, az érzékelést és a teljesítményt is. Feladata többek között az anyagcsere, a szív- és érrendszer, valamint az immunrendszer optimalizálása” – írják.

A lényeg tehát, hogy aludjunk eleget, levegőzzünk sokat, és tegyük minél aktívabbá a szabadban töltött időt!

Vasárnapra virradóra az órákat éjjel kettő óráról háromra kell állítani.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

  • HÍRADÓ 2018. augusztus 21.
    HÍRADÓ 2018. augusztus 21.
  • Felfedezés - jéggé fagyott vizet észleltek a Hold felszínén tudósok
    Felfedezés - jéggé fagyott vizet észleltek a Hold felszínén tudósok
  • Megkezdődött a Fehérvári Sport Nagyhét
    Megkezdődött a Fehérvári Sport Nagyhét
  • Egyedülálló eljárás - magyar orvosok próbálják szétválasztani a bangladesi ikreket
    Egyedülálló eljárás - magyar orvosok próbálják szétválasztani a bangladesi ikreket

A hét embere

Eseménynaptár

  • NAV: felkészültek a bevándorlási különadó beszedésére
    NAV: felkészültek a bevándorlási különadó beszedésére
  • Egyre nagyobb a munkaerőhiány a mezőgazdaságban
    Egyre nagyobb a munkaerőhiány a mezőgazdaságban
  • Távozik az LMP éléről Szél Bernadett
    Távozik az LMP éléről Szél Bernadett
  • Hőségriadó – fehérvári intézkedések
    Hőségriadó – fehérvári intézkedések
  • Aligátor ölt meg egy nőt az Egyesült Államokban
    Aligátor ölt meg egy nőt az Egyesült Államokban
  • Tovább bővül az építőipar
    Tovább bővül az építőipar
  • A MOL Vidi FC-vel is játszhatunk a FIFA 19-ben?
    A MOL Vidi FC-vel is játszhatunk a FIFA 19-ben?
  • Nemzeti ünnep - állami elismerések a kultúra és a honvédség székesfehérvári képviselőinek
    Nemzeti ünnep - állami elismerések a kultúra és a honvédség székesfehérvári képviselőinek
  • Olaszországi túrabaleset - tovább nőtt az áldozatok száma
    Olaszországi túrabaleset - tovább nőtt az áldozatok száma
  • Tüntetnek az almatermelők
    Tüntetnek az almatermelők
  • Szúnyogirtás - Dunaújváros és környéke
    Szúnyogirtás - Dunaújváros és környéke
  • Hőségriadó - ismét elrendelték
    Hőségriadó - ismét elrendelték
  • Sport nagyhét - forgalomkorlátozások
    Sport nagyhét - forgalomkorlátozások