2018. június 22. péntek Paulina
Menü

Az óraátállítás pozitív hatásai

Az óraátállítás pozitív hatásai
Kicsit nehezebb most felkelni... (Fotó: newsmax.com)

Ha eddig minden nap hétkor keltem, akkor mostantól igazából hatkor kell ébrednem – húzhatod a szádat rosszkedvűen az óraátállításra gondolva. Ne feledd azonban, hogy ezzel együtt hosszabbodnak a nappalok, talán végre lesz kedved edzeni is reggelenként, és néhány héten belül esténként is napsütésben fagylaltozgatva korzózhatunk a sétálóutcán.

Még ha önmagában lehangoló is, hogy egy órával hamarabb kell ezután felkelni a megszokottnál, fogjuk inkább fel pozitívan az óraátállítást. Hiszen a nyári időszámítás már önmagában is jól csengő kifejezés: jelzi, hogy közeleg a strandszezon, a napozás, fürdőzés, a hosszú esték, kerti grill partik csábító időszaka. Addig is élvezzük a tavaszt, az egyre hosszabbodó nappalokat, melyek energiával töltik fel a szervezetünket.

Igaz, hogy korábban ébredünk, de ennyivel több órát is töltünk a nappali világosságban, növelve szervezetünk D vitamin tartalékait. Javul a hangulatunk, a téli lehangoltság már a múlté. Sokkal szívesebben szervezünk már szabadtéri programokat, sétákat, kirándulásokat, a friss levegő pedig szintén élénkítő hatással van a szervezetre, csökkenti a betegségek kockázatát. A hosszabb nappalok még azt is elősegíthetik, hogy kevesebb közúti baleset történjen, hiszen a szürkületi és a sötét órák a legveszélyesebbek.

Arra azonban mindenképpen oda kell figyelnünk, hogy ezután is időben feküdjünk le, ne „csaljuk el” azt az egy órát, így segíthetjük leginkább, hogy a bioritmusunk is alkalmazkodjon az óraátállításhoz. A házipatika.com szerint akár tizennégy napig is eltarthat, amíg a szervezet teljesen megszokja az új ritmust. Különösen érzékenyek lehetnek rá a kisgyermekek, az idősek valamint a szív és érrendszeri betegségben szenvedők. „A biológiai óra márpedig nem játékszer, életünket számos szinten irányítja, a gének aktivizálásától kezdve a hormonszabályozásig, befolyásolja a magatartást, az érzékelést és a teljesítményt is. Feladata többek között az anyagcsere, a szív- és érrendszer, valamint az immunrendszer optimalizálása” – írják.

A lényeg tehát, hogy aludjunk eleget, levegőzzünk sokat, és tegyük minél aktívabbá a szabadban töltött időt!

Vasárnapra virradóra az órákat éjjel kettő óráról háromra kell állítani.

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

  • Vb-2018 - Horvátország-Argentína 3-0
    Vb-2018 - Horvátország-Argentína 3-0
  • Világgazdaság - Virágzik az étrend-kiegészítők piaca Magyarországon
    Világgazdaság - Virágzik az étrend-kiegészítők piaca Magyarországon
  • Magyar Hírlap - Optimális a Balaton vízállása
    Magyar Hírlap - Optimális a Balaton vízállása
  • Atlétika, futás, kerékpárverseny – folytatódik a nyári sportkavalkád városunkban
    Atlétika, futás, kerékpárverseny – folytatódik a nyári sportkavalkád városunkban

A hét embere

  • Holnap búcsúztatják Kozma Ágnest
    Holnap búcsúztatják Kozma Ágnest
  • Heves zivatar - figyelmeztetés Fejérben
    Heves zivatar - figyelmeztetés Fejérben
  • V4 - kitartanak saját nézeteik mellett
    V4 - kitartanak saját nézeteik mellett
  • HÍRADÓ 2018. június 21.
    HÍRADÓ 2018. június 21.
  • Lángba borult egy kombájn Seregélyesnél
    Lángba borult egy kombájn Seregélyesnél
  • Ezrek ünnepelték a nyári napfordulót Stonehengeben
    Ezrek ünnepelték a nyári napfordulót Stonehengeben
  • Genfben tett látogatást a Pápa
    Genfben tett látogatást a Pápa
  • Nem lesznek ott a V4-ek vasárnap a brüsszeli migrációs űlésen
    Nem lesznek ott a V4-ek vasárnap a brüsszeli migrációs űlésen

Eseménynaptár