Fair1 °C
2018. december 16. vasárnap Etelka
Menü

Hogyan is működnek a nem személyes Facebook-oldalak?

Hogyan is működnek a nem személyes Facebook-oldalak?
A céges Facebook oldalak biztonsága talán még fontosabb, mint a személyes oldalaké (Fotó: lezionidimela.it)

A Facebook már elég régóta az életünk része, de még a mai napig akad olyan szegmense, melyet nem igazából ismerünk. Hallani ugyan hallottunk már például arról, hogy léteznek céges vagy éppen nem személyes Facebook-oldalak, de hogy mi ez, hogy is működik, az nem világos.

Én igen gyakran találkozom olyannal, hogy egy-egy céges Facebook-profil bejelöl ismerősnek. A héten éppen egy Balaton-parti nagy apartmanház jelölt be ismerősnek. Nyilván, mivel nem ismerem, hogy ki is áll a háttérben, nem jelöltem vissza. De vannak sokan, akik kattintanak és visszaigazolnak boldog-boldogtalant, aki kattint rájuk.

Pedig ennek nem így kéne működnie. Sajnos egy átlagfelhasználó nincs tisztában a céges oldalak működésével. Céges oldal lehet egy vállalkozás oldala vagy egy tévé, rádió esetleg média vállalkozásé, de lehet egy nagy márka vagy közszereplő oldala is. A lényeg, hogy ilyen felületeket csak akkor tudunk létrehozni, ha már rendelkezünk a Facebookon egy személyes profillal. Innen, a személyes oldal beállítások menüjéből indulva tudunk oldalt létrehozni, ahol a beállításokon végighaladva az oldal profilját kialakíthatjuk.

Azonban bármilyen profillal is hozunk létre céges oldalt az csak úgy működhet, hogy a létrehozott új profil nevében nem tudunk ismerősöket gyűjteni. Tehát nincs lehetőségünk kattintgatni és növelni az oldal lájkolóinak a számát. Csak és kizárólag minket (a céges oldalt) tudnak kedvelni a felhasználók. Ez nyilván nem véletlenül van így. Mások a beállítások és a preferenciák a személyes és a céges oldal szempontjából is. Sőt, a Facebook sem szokta jó szemmel nézni, ha valaki ál-céges profilt hoz létre és elkezdi az ismerősök gyűjtését. Nem egy, nem két ilyen oldal ment már a süllyesztőbe a Facebook szabályozása által.

És miért is éri meg céges oldalt indítani?

Hogyan is működnek a nem személyes Facebook oldalak?

Egy nem személyes Facebook-oldal beállításának igen sokrétű beállítási opciói vannak. Segítségükkel jól pozicionálható a leendő rajongói kör és a biztonság is.

Nos, először is azt kell figyelembe venni, hogy egy céges oldal alapfunkciója a marketing. Vagy egy közszereplő esetében a rajongókkal való közvetlen kapcsolattartás. Erre a Facebook egy sor jobbnál jobb eszközt biztosít a céges oldalaknak. Vannak ingyenesen és vannak pénzért használható funkciók is. De már az ingyenes funkciókkal is, direkt marketing nélkül is nagyon ügyesen lehet kommunikálni a leendő rajongóinkkal. Sőt, van itt egy nagyon fontos lehetőségünk is: egy ilyen oldalnak - mivel a rajongók száma igen nagy lehet -, illetve a sok rajongó, sok törődést igényel, több, úgynevezett kezelője is lehet. Ezek a személyek különböző jogosultsági szintekkel rendelkeznek.

Pont a héten hallhattuk a bulvár sajtóban, hogy Hosszú Katinka járt úgy, hogy rajongói oldalát törölték. Ez is rámutat arra, hogy mennyire fontos az oldalak üzemeltetőinek és kezelőinek a jogosultságait korrekten, bizalmat sem nélkülözően beállítani. Egy Facebook-oldalnak a kezelői szintjei több lépcsőben határozhatók meg. A legfőbb kezelő az adminisztrátor, ő rendelkezik minden felett az oldalon. Azonban egy oldalnak lehet több adminisztrátora is (már ha megbíznak egymásban). A szerepkörök, ahogy a Facebook ezeket aposztrofálja, hat különböző szintet különböztet meg. A fent említett Hosszú Katinka esetéből kiindulva elmondható, hogy még a kölcsönös bizalom esetén is érhet minket meglepetés. Ezért is javasolt a szintek beállítása. Azt persze már azóta tudjuk, hogy Katinka férje sem törölte jelenlegi feleségének a rajongói oldalát, hanem csak a felfüggesztését kérte, mely annyit tesz, hogy a nyilvánosság nem éri el az oldalt, de azt még nem törölték. Hogy mik a további szándékai, azt mi, rajongók még nem tudhatjuk, ezt - jó esetben - majd ők ketten dönthetik el.

Azonban azt érdemes tudnunk, hogy a céges oldalak használata egy vállalkozás esetében, már ha valódi marketinget szeretnénk folytatni, sokkal célravezetőbbek, mint a személyes oldal ilyen módon történő használata. Ha még a szerepköröket is ügyesen állítjuk be, akkor elérhető az az ideális állapot, hogy oldalunknak van ugyan több kezelője, de adminisztrátora, teljes felhatalmazású kezelője csak egy legyen, míg szerkesztő, moderátor és más további kezelő lehet több is. Így biztosítható a legjobban egy céges oldal védelme, már ha vannak bennünk bizalmi aggályok a leendő, további oldal kezelőkkel szemben.

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák

Galéria

Ez van

A hét embere

Ez is van

Eseménynaptár