Újabb változások a postánál, több kézbesítési forma sem aláíráshoz kötött márÚjabb változások a postánál, több kézbesítési forma sem aláíráshoz kötött már
Az elmúlt két év gyakorlatához hasonlóan a belföldi, ajánlott levelet (rögzített ajánlott levelet) a posta munkatársai a levélszekrénybe kézbesítik. Ha nincs postaláda, vagy nem biztonságos az ajánlott levél elhelyezése, akkor a postás a megszokott módon értesítőt hagy hátra, amelyen feltünteti, mely postán vehető át a küldemény.
A postán az értesítővel, vagy annak hiányában az azonos címre szóló lakcímkártya bemutatásával vehető át a küldemény - olvasható a Magyar Posta Zrt. oldalán.
A tértivevényes levelek, a hivatalos iratok és a nemzetközi könyvelt levélküldemények, illetve belföldi és nemzetközi csomagok átvétele személyes kézbesítéssel történik továbbra is.
Abban sincs változás, hogy ezekben az esetekben szükség van a személyazonosság vagy az átvételi jogosultság igazolására. Tehát a postás a küldemény átadásakor rögzíti az átvevő személy fényképes személyazonosító okmányának betűjelét és számát, a nevét és ha szükséges az átvételi jogcímet.
Az új szabály szerint az átvételnél az ügyfél aláírására azonban nincs szükség.
Az utalványok esetében marad a megszokott kézbesítési mód, vagyis azok átvételét, minden esetben aláírással kell igazolnia a címzettnek.
A tapasztalatok szerint az érintésmentes kézbesítés jelentős könnyebbséget eredményez az ügyfél számára, hiszen akkor is megkapja a küldeményét a postaládájába, ha a kézbesítéskor nem tartózkodik otthon, így nem kell a postára fáradnia.
A Magyar Post Zrt. továbbra is vizsgálja, hogy milyen módon teheti ügyfélbarátabbá a posta működését és miként javíthatja szolgáltatásai színvonalát a jövőben.