Elindult itthon is a Disney+Elindult itthon is a Disney+
Az interneten keresztül, online nézhető tartalmak fogyasztása kezd a tetőfokára hágni, bár azt is rögtön hozzá kell tenni, hogy a lehetőségek egyre nagyobb bővülése előbb-utóbb megtorpanást hoz a piacra.
A fogyasztók egyre inkább kezdik megunni a reklámokkal telepakolt kábeltévés csatornákat, ahol lassan az érdemi tartalom és a reklám aránya 50-50 százalék. Nem is beszélve a 20-30 éves, egész estés, kövület mozifilmekről. Hol vagyunk már attól, amikor még a kábelen terjesztett, koax kábelre rádugott HBO-szűrő segítségével nézhettük a rettenetes képminőségű alámondásos gagyi filmeket?
Napjainkban a nézők egy igen jelentős hányada már nem éri be ennyivel. Ez jól látszik a streamingszolgáltatók számából és a lehetőségek szélesedéséből is. Igenis van igény a friss és modern, minőségi tartalmakra, melyet a kereskedelmi csatornák nem tudnak vagy nem akarnak műsorra tűzni. Így aztán nem is csoda, hogy az “online mozicsatornák” népszerűsége töretlen. Annak ellenére is, hogy az elmúlt időszakban sokan elégedetlenkednek például a Netflix tartalmaival kapcsolatban.
Június 14.: Disney+
Azok, akik ismerik és használják már valamelyik itthon is elérhető szolgáltatót, jó ideje várták a Disney hazai online megjelenését. Sokan úgy aposztrofálják, hogy ők a harmadik legnagyobb streamingszolgáltató a piacon. Bár ezen lehet vitázni, azonban kétségtelen tény, hogy választék akad bőven: Netflix, HBO Max, Disney+, Apple TV+, Amazon Prime, hogy csak a nagyokat említsem, miközben akad még bőven a kisebbek kategóriájában is (FilmBox, AMC+).
A Disney+ hazai indulását legalább akkora érdeklődés övezi, mint a tavasszal indult HBO Maxét. Hetek óta mennek a reklámkampányok, még a kereskedelmi tévé csatornákon is. Ennek fényében nem is meglepő az érdeklődés a nézőktől. De, ha ez még nem lenne elég, maga a Disney is sokat tesz azért, hogy ők is labdába rúghassanak az streamingpiacon.
Filmek tekintetében olyan stúdiók alkotásait nézhetjük majd, mint a Pixar, Marvel, Star Wars, 20th CenturyFox, BlueSky, National Geographic, ABC, FOX, FX, és persze maga a Walt Disney Studio, mely saját érdekeit nézve az idén lejáró kábeltévés szerződéseinek egy igen komoly részét az európai piacra már meg sem hosszabbította: aki Disney tartalmat akar nézni, az fizessen elő a Disney+-ra.
Hogy ez gonoszság, üzleti érdek vagy a kettő együtt, azt mindenki döntse el maga. Azonban ne lepődjünk meg, ha Micimackó, Dumbó, Bambi és még Pocahontas is átköltöznek a tévécsatornák világából az internetre.
Disney+ a számok tükrében
Nézzük a gyakorlatias oldalát az előfizetésnek. Az indulás pillanatában (június 14.) itthon közel 900 film, 800 sorozat és több, mint 150 exkluzív tartalom lett elérhető, melyek zöme magyar szinkronnal is nézhető. Szinkron hiányában pedig minden esetben lesz magyar felirat. Ez a mennyiség közelében sincs a Netflix tartalmaihoz képest, de az ígéretek szerint bőven növekedni fog majd.
Havidíjak tekintetében a Disney+ a középmezőnyben játszik a maga 2490 forintos díjával. Ennyi pénzért kapunk 7 előfizetői profilt (szülői felügyelet funkcióval), melyet egy időben maximálisan 4 eszközön lehet majd nézni. Az alkalmazás elérhető a legnagyobb tévégyártók okostévé rendszerein (LG, Samsung, Android TV), de nézhetjük a neten böngészőablakban, okostelefonról, sőt, még akár PlayStation 4 konzolról is.