Hogyan tovább, ha fizetőssé válik az eddig ingyenes e-mail szolgáltatásunk?Hogyan tovább, ha fizetőssé válik az eddig ingyenes e-mail szolgáltatásunk?
Az elmúlt hetek egyik legérdekesebb IT híre, hogy a pár hónapja új tulajdonosi körbe kerülő Citromail levelező szolgáltatást norvég tulajdonosa, a Fjordmail márciustól havidíjas konstrukcióban fogja üzemeltetni.
Az üzemeltető e-mailben tájékoztatta felhasználóit, hogy tavasszal több, meghatározó változást is életbe léptetnek a levelezőrendszerben. Többek között megújul a Citromail kezelőfelülete, és a működést biztosító infrastruktúrát is fejlesztik, valamint magát a rendszert is új szerverre költöztetik. Az eddigi ingyenességet részben lehetővé tevő reklámok eltűnnek a felületről, azonban ezzel egyidőben a szolgáltatás fizetőssé válik. Így a fenntartás költségeit a továbbiakban teljes egészében a felhasználói díjakból fogják fedezni. További újdonság, hogy ezentúl a webmail mobilos böngészőből is kényelmesen használható lesz, ugyanakkor a korábbi mobilos alkalmazás megszűnik. Arról egyelőre nincs információ, hogy a későbbiekben lesz-e új applikáció.
Az új konstrukcióban a felhasználók a havi 1999 forintos díjért cserébe 10 GB tárhelyet kapnak postafiókjuk használatához.
A Citromailt használóknak április 12-ig van lehetőségük az új, fizetős konstrukcióra áttérni. Ezt követően, aki nem nyilatkozik szándékáról, jó eséllyel nem fog hozzáférni mailboxához, bár erről a szolgáltató a kiküldött levelekben nem beszél. Azonban sejthető, hogy a nem nyilatkozó ügyfelek hozzáférését és mail címét ezt követően törölni fogják.
Hogyan tovább?
A felhasználóknak sok lehetőségük nincs. Vagy maradnak a Citromail rendszerében és vállalják az amúgy egyáltalán nem csekély havidíjat, vagy lementik levelezésük tartalmát, majd csomagolnak és költöznek.
Alternatíva van bőségesen, hiszen elég csak a legnagyobb és legismertebb szolgáltatóra gondolni. A Google havídíj nélküli levelező rendszerét, a Gmailt a világon több millió felhasználó használja. Bár az is igaz, hogy ők nem pénzzel, hanem a Google által gyűjtött adataikkal fizetnek a szolgáltatásért.
A kérdés csak az, hogy kinek melyik éri meg: havi 1999 forint, vagy böngészési adataink átadása?