Hogy tudod növelni a podcasted hallgatottságát?Hogy tudod növelni a podcasted hallgatottságát?
Miért fontos a célközönség pontos meghatározása?
A célközönség azon emberek csoportja, akiket el szeretnél érni a tartalmaddal. Szegmentálhatod őket életkor, szakma, érdeklődés és egyéb tényezők alapján. Amennyiben ebben a tevékenységben segítségre van szükséged, fordulj nyugodtan a Brocasterz podcast ügynökség szakembereihez.
A podcast ügynökség segít abban, hogy megismerkedj a probléma alapú megközelítéssel, tehát végig tudd gondolni, hogy milyen problémákkal, kihívásokkal néz szembe a célközönség, és hogyan tudsz nekik segíteni megoldani ezeket a tartalmaddal. Ennek megértése alapvető a tartalom meghatározásnál, hiszen akkor fogják szívesen hallgatni a műsorodat, ha úgy érzik fontos és hasznos a számukra.
Ez az ügynökség abban is támogathat, hogyan hozd létre a tartalmat, tehát a tervezéstől a kivitelezésig végigkísérhet a teljes folyamaton. Szolgáltatásaik között megtalálhatod a gyártást, a mentorálást, a stúdióbérlést, az utómunkálatok elvégzését és a podcastmarketinget is.
Fontos, hogy megértsd a célközönség kihívásait
Tehát értsd meg ezeknek az embereknek a kihívásait, ismerd meg a hallgatói karaktereket. Beszélj velük, kérj tőlük visszajelzéseket, és kérdezd meg őket a problémáikról. Mivel ez a célközönség idővel változhat, ne félj változtatni a műsorodon, ha szükséges. Használd az analitikákat a műsor teljesítményének mérésére, és finomítsd a hallgatói karaktereket az adatok alapján.
Szűk vagy széles elérés?
Döntsd el, hogy milyen mélységben szeretnél tartalmakat készíteni. Válaszd ki, hogy egy szűk vagy egy szélesebb célközönségnek szánod a műsorodat. Mindkét esetben más-más mélységig kell belemenned az adott témába, illetve a téma is ennek megfelelően lesz specifikusabb vagy általánosabb.
Ez a műsor tartalmát és nyelvhasználatát is meghatározza, hiszen egy autós témájú podcast esetében egészen másképp kell tartalmat gyártani egy általánosabb témájú, és egy adott márka rajongóinak szóló termékspecifikus adás esetében. Erre mindenképp figyelned kell, ha hiteles szakértő szeretnél maradni a célközönség szemében.
Kommunikálj a közönséggel!
Ne félj beszélni a hallgatóiddal, kérj bátran visszajelzéseket tőlük, hiszen ők a legjobb forrásaid a hallgatói karakterek jobb megismeréséhez. Ne ragaszkodj görcsösen az eredeti célközönséghez, ha szükség van a változásra.
A podcast készítése tehát sikeres lesz, ha fókuszálsz a potenciális hallgatóid igényeire, és hatékonyan képviseled ezeket az igényeket a tartalmaidban. Az igényekre való válaszadás ugyanis segít a hallgatói bázis kiépítésében, és a műsor hosszú távú sikerében.