Megváltozik az Ügyfélkapu, így használhatjuk január 16-tól
Fehérvár Médiacentrum fotója
ugyfelkapu.gov.hu
Megváltozik az Ügyfélkapu, így használhatjuk január 16-tól

Hónapok óta téma, ráadásul indulatoktól sem mentesen, hogy az online biztonság fokozása érdekében az Ügyfélkapu bejelentkezések esetén is kötelező lesz a kétfaktoros azonosítás.

Addig, amíg az online világ egyéb területein, mint például a közösségi alkalmazások vagy az e-mailezés, csak egy erősen ajánlott, a felhasználó biztonságát nagy mértékben növelő biztonsági beállítás a kétfaktoros belépés, addig az Ügyfélkapu esetén ez holnaptól már nem lehetőség, hanem kötelező is.

Ne tekintsünk erre úgy, mint egy ügyfeleket zaklató hivatali vegzálásra. Igazából az tudja csak ennek az előnyét, akinek már törték fel online fiókját és zárták ki levelezéséből, mert a belépéshez csak a felhasználónevét és a jelszavát használta, melyet rettentően könnyű manapság már lenyúlni. Ugyanakkor ennek lehetősége a kétfaktoros belépéssel, ha nem is lehetetlen, de nagyságrendekkel biztonságosabb. Nem véletlen erőszakolja ezeket a beállításokat akár a Google, akár a Facebook is.

Hogyan tovább január 16-tól?

A kérdés elsőre talán bonyolult és sokakat elbizonytalanít. Ugyanakkor saját tapasztalatom is az, hogy a beállítások elvégzése nem igényel űrmérnöki képességeket. Az utóbbi hetekben nem kevés ügyfél keresett fel engem is személyesen az Excom-ban, hogy tudnánk-e segíteni a beállítsokban, mert ők nem értenek hozzá vagy csak nem mernek hozzákezdeni. Ezekből a segítségnyújtásokból egyértelműen az a tapasztalatom, hogy a szükséges kattintások után az a leggyakoribb kérdés, hogy ez csak ennyi? És igen, az esetek zömében sokkal több fejtörést okoz az ügyfeleknek a helyes belépési jelszó megtalálása, mint maga a beállítás.

Ráadásul a napokban még egy könnyítés is érkezett és így holnaptól az Ügyfélkapu+ belépéshez szükséges második azonosító adatot (számsort), már e-mailben is kérhetjük. Ha így járunk el, akkor nincs szükség egyéb hitelesítő alkalmazásokból biztonsági számsorokra, ezt az Ügyfélkapun regisztrált email címünkre küldi ki a rendszer, automatikusan. Az Ügyfélkapu változásáról és az Ügyfélkapu+ belépésről korábbi cikkünkben már írtunk:

Kapcsolódó
Minden, amit az Ügyfélkapu megszűnéséről tudni érdemes

Az elektronikus hivatali ügyintézés, vagyis hivatalosabban az e-közigazgatás az elmúlt jó néhány évben a hétköznapjaink részévé vált. Használatával egy sor hivatalos ügyet tudunk online, akár kedvenc fotelünkből is elintézni. De most változik valami!

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek