8 évnél régebbi cikk

Szirmai Gergő a Corvinuson: nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten
Fehérvár Médiacentrum fotójaSzirmai Gergő a Corvinuson: nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten

Szirmai Gergely az egyik legnépszerűbb, ha nem a legnépszerűbb youtuber (vagy vlogger) Magyarországon. Jelenleg több mint 780 000 feliratkozónál tart, a Corvinus Székesfehérvári Campusán mégis arról beszélt, hogy egy idő után már nem számít a feliratkozószám. A Beetető előadáson Szirmai professzor azt is elmesélte, hogy miként lehet kiépíteni egy olyan médiabirodalmat, mint amilyen az övé.

Amikor olyasvalakivel találkozik az ember, mint Szirmai Gergő, akkor az elsők között merül fel a kérdés, hogy de akkor ezt így most hogy? Mármint hogy lehet elérni azt, amit ő, hogy egyedül építsünk ki egy olyan médiabirodalmat, mely a kereskedelmi televíziók számaival vetekszik, a 14-24-es korosztályban pedig már népszerűbb, mint a televíziózás en bloc. El is hangzott Szirmai professzor szájából, hogy ma már a tévéknek kell versenyképesnek lenniük a youtuberekkel és nem fordítva.

No de mi kell ahhoz, hogy ideáig eljusson egy mezei, kicsit exhibicionista ember? Nos, a közhiedelemmel ellentétben nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten, nagyon is komolyan kell venni azt, amit csinálunk és keményen kell dolgozni. Hogy elmagyarázzam, hogy ez a munka mennyi időt vesz igénybe, mutatom az alábbi fotót, amit az előadás előtt két perccel csináltam. Azt hiszitek ezen a képen az előadására készül Szirmai?

(Szirmai munkában Fotó: BLG)

Frászt! A legújabb Hollywood Hírügynökség videóján dolgozik éppen. Azt mondja, hogy egy átlagos youtuber (terminus technikussal mondva: audiovizuális contentgyártó) 7-8 órát dolgozhat egy videón, nála azonban ez a szám átlagosan 14 óra. Ez a hozzáállás megkívánta, hogy soha ne vegye hobbinak a hobbit (érted: Hobbit! XD), ezért már a kezdetek kezdetén is az volt a célja, hogy övé legyen a legnagyobb magyar Youtube-csatorna. A sikerhez azonban szükségesek speciális készségek és képességek. Szirmai siker-receptje (gazdasági szemszögből) pedig az alábbi:

- A közönséggel való megfelelő kapcsolattartás

Egy főnök van, a közönség. A nagy cégek is sokszor csak kínlódnak a közönség kapcsolattartásával a közösségi médiában.

- Tartalomfejlődés

Az internet kiszámíthatatlan, borzasztóan gyorsan változik. Ez stresszes, de tudomásul kell venni, hogy amit ma posztolsz, az holnapra már elavult.

- Rendszer, ritmus

Kell egy rendszer, hogy mikor és mennyit posztoljunk.

- Ki kell ismerni a Google dzsungelét, amit AdSense-nek neveznek

Innen (is) jön a lóvé.

- Meg kell tanulni tárgyalni

A szponzoroktól ugyanis még több lóvé jön.

Médiamunkások. Balra Balogh Ákos Gergely, a Corvinus kommunikációs igazgatója, a laptop mögött Szirmai Gergely, a Fehérvár TV riportere Szűcs-Molnár Diána (Fotó: Pápai Barna)

Aztán elhangzottak még olyan okosságok is Szirmai professzor szájából, hogy asszondja:

- Az nem járja, ha egy szponzor meg akarja mondani, hogy miről legyen szó
- Csak azért sose tegyünk ki videót, mert ki kell tenni
- A fókuszált figyelem a Youtube nagy előnye, ezért szeretik annyira a hirdetők
- A youtuberek tévében való szereplése bukás, ez egyszerűen nem működik
- Meg kell élni a kis sikereket is

Szirmai a róla szóló Wikipédia szócikk szerint felsőfokú tanulmányait az ELTE Bölcsészettudományi karán kezdte, majd az Egyesült Államokbeli Chicagóban tanult filmművészetet. Később a Színház- és Filmművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait televíziós műsorkészítő szakon. A YouTube videómegosztón vált híressé a Hollywood Hírügynökség sorozat készítésével. A sorozatban hetente készít kritikákat az aktuális héten megjelenő filmekről. 

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek