Szirmai Gergő a Corvinuson: nem elég szimplán viccesnek lenni az internetenSzirmai Gergő a Corvinuson: nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten
Amikor olyasvalakivel találkozik az ember, mint Szirmai Gergő, akkor az elsők között merül fel a kérdés, hogy de akkor ezt így most hogy? Mármint hogy lehet elérni azt, amit ő, hogy egyedül építsünk ki egy olyan médiabirodalmat, mely a kereskedelmi televíziók számaival vetekszik, a 14-24-es korosztályban pedig már népszerűbb, mint a televíziózás en bloc. El is hangzott Szirmai professzor szájából, hogy ma már a tévéknek kell versenyképesnek lenniük a youtuberekkel és nem fordítva.
No de mi kell ahhoz, hogy ideáig eljusson egy mezei, kicsit exhibicionista ember? Nos, a közhiedelemmel ellentétben nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten, nagyon is komolyan kell venni azt, amit csinálunk és keményen kell dolgozni. Hogy elmagyarázzam, hogy ez a munka mennyi időt vesz igénybe, mutatom az alábbi fotót, amit az előadás előtt két perccel csináltam. Azt hiszitek ezen a képen az előadására készül Szirmai?
(Szirmai munkában Fotó: BLG)
Frászt! A legújabb Hollywood Hírügynökség videóján dolgozik éppen. Azt mondja, hogy egy átlagos youtuber (terminus technikussal mondva: audiovizuális contentgyártó) 7-8 órát dolgozhat egy videón, nála azonban ez a szám átlagosan 14 óra. Ez a hozzáállás megkívánta, hogy soha ne vegye hobbinak a hobbit (érted: Hobbit! XD), ezért már a kezdetek kezdetén is az volt a célja, hogy övé legyen a legnagyobb magyar Youtube-csatorna. A sikerhez azonban szükségesek speciális készségek és képességek. Szirmai siker-receptje (gazdasági szemszögből) pedig az alábbi:
- A közönséggel való megfelelő kapcsolattartás
Egy főnök van, a közönség. A nagy cégek is sokszor csak kínlódnak a közönség kapcsolattartásával a közösségi médiában.
- Tartalomfejlődés
Az internet kiszámíthatatlan, borzasztóan gyorsan változik. Ez stresszes, de tudomásul kell venni, hogy amit ma posztolsz, az holnapra már elavult.
- Rendszer, ritmus
Kell egy rendszer, hogy mikor és mennyit posztoljunk.
- Ki kell ismerni a Google dzsungelét, amit AdSense-nek neveznek
Innen (is) jön a lóvé.
- Meg kell tanulni tárgyalni
A szponzoroktól ugyanis még több lóvé jön.
Médiamunkások. Balra Balogh Ákos Gergely, a Corvinus kommunikációs igazgatója, a laptop mögött Szirmai Gergely, a Fehérvár TV riportere Szűcs-Molnár Diána (Fotó: Pápai Barna)
Aztán elhangzottak még olyan okosságok is Szirmai professzor szájából, hogy asszondja:
- Az nem járja, ha egy szponzor meg akarja mondani, hogy miről legyen szó
- Csak azért sose tegyünk ki videót, mert ki kell tenni
- A fókuszált figyelem a Youtube nagy előnye, ezért szeretik annyira a hirdetők
- A youtuberek tévében való szereplése bukás, ez egyszerűen nem működik
- Meg kell élni a kis sikereket is
Szirmai a róla szóló Wikipédia szócikk szerint felsőfokú tanulmányait az ELTE Bölcsészettudományi karán kezdte, majd az Egyesült Államokbeli Chicagóban tanult filmművészetet. Később a Színház- és Filmművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait televíziós műsorkészítő szakon. A YouTube videómegosztón vált híressé a Hollywood Hírügynökség sorozat készítésével. A sorozatban hetente készít kritikákat az aktuális héten megjelenő filmekről.