Ellenőriznek civil autóból Székesfehérváron és Fejér megyében is, így határozzák meg az ellenőrizendő területeket
Ellenőriznek civil autóból Székesfehérváron és Fejér megyében is, így határozzák meg az ellenőrizendő területeket

Kedden az M1 aktuális csatornán Berzai Zsolt alezredestől, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) balesetmegelőzési osztályának vezetőjétől hangzott el a kijelentés: az egész országra kiterjeszti a tavaly decemberben Budapesten elindított civil autós ellenőrzési rendszert a rendőrség.
Ennek kapcsán kérdeztük meg a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányságtól, hogy Székesfehérváron, Fejér megyében mikor és mekkora autólétszámmal tervezik a civil autós akciókat a jövőben? Bár a második kérdésre egyértelmű válasz nem érkezett: "A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a közúti ellenőrzéseket a rendelkezésére álló, megfelelő létszámú szolgálati gépjárművel látja el illetékességi területén" - válaszolta Csepely Balázs rendőr százados, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálatának munkatársa, az már biztos, hogy ezek az akciók folyamatosak lesznek, egész évre kiterjedően.
És ahogy a következő, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság által készített videóban is jól látszik, az ellenőrzéseket már elkezdték, nem eredmény nélkül...
Hogy mi az eddigi tanulság? "Az ellenőrzések során a kézben tartott mobiltelefonok használatával, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyásával, a sebességtúllépésével és egyéb közlekedési szabálysértésekkel kapcsolatban kellett a rendőröknek intézkedni. Az ilyen jellegű ellenőrzések során több olyan szabálysértővel tudtunk intézkedni, akik a látható rendőri jelenlét során nem kerültek volna szankcionálásra." - emelte ki Csepely Balázs, aki azt is hozzátette, az akciók nem kiemelt időszakokhoz vagy területekhez kapcsolódnak.
A közlekedési szakemberek folyamatosan elemzik-értékelik a baleseti szempontokból frekventált részeket, és azok alapján határozzák meg az egyes ellenőrzési területeket.
Nyilván sokan morognak, hogy miért van erre szükség? A válaszhoz azonban még csak baleseti statisztikákat sem kell előcitálni, éppen elég néhány órácskát közlekedéssel tölteni, hogy teljesen nyilvánvalóvá váljon Berzai Zsolt alezredesnek, ugyancsak az M1 műsorában elhangzott két mondata:
"Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok nem ismerik a közlekedési szabályokat, hanem a közlekedési morál, a közlekedés többi résztvevőjének tiszteletben tartása, egyenrangúként való elfogadása a gond, legyen az kerékpáros vagy gyalogos. Ezen változtatni kellene, mert ahol nincs közlekedési kultúra, ott közlekedési biztonságról sem lehet beszélni."