3 hónapnál régebbi cikk

Mi a technikai SEO, és miért van rá szükség?
Fehérvár Médiacentrum fotója
pixabay/DiggityMarketing
Mi a technikai SEO, és miért van rá szükség?

Az e-kereskedelemben kiélezett verseny folyik, rengeteg webáruház harcol a vásárlók kegyeiért, így kitűnni a versenytársak közül csak megfelelő marketingstratégiával lehet, amelynek része az organikus teljesítményt támogató SEO vagy keresőoptimalizálás.

Mégis nagyon sok olyan webáruház van, amely nem fordít rá kellő figyelmet, ezáltal láthatatlan a potenciális vásárlók számára, amelyek tulajdonosai, üzemeltetői viszont tisztában vannak az előnyeivel, azok az élbolyban szerepelnek. A keresőoptimalizálásnak 3 fő területe van, mindegyik szükséges a sikerhez, azonban közülük a technikai SEO az, amely magát a webshopot, a webshopmotort érinti. Nincs egyszerű dolga annak, aki nulláról építi fel e-kereskedelmi színterét, jóval egyszerűbb annak, aki bérelt webáruházzal rendelkezik, hiszen azok a rendszerek fel vannak készítve rá. Hogyan lehet optimalizálni egy webáruházat?

Hogyan legyen webáruházad?

Egy webáruház indításának számos technikai feltétele van, amelyek közül a legelső lépés a domain és a tárhely megrendelése. Amennyiben webáruházmotort választasz, az Unas-nál erre is van lehetőséged, így mindent egy kézben tarthatsz, sőt további előnyöket is kínál, ha egy kész rendszer mellett teszed le a voksodat. 

A legnagyobb, hogy nem kell kitalálni, felépíteni a teljes rendszert, csupán testreszabni, a megfelelő beállításokat elvégezni, így jóval rövidebb idő alatt és lényegesen kisebb összegből elindíthatod a webáruházadat. Hogy milyen előnyöket kínál, illetve mik a hátrányai, az ennek a cikknek nem témája, de ha aktuális, feltétlen nézz utána!

Eredményjavító tippek és trükkök

Rövid idő alatt eredményeket szeretnél, megelőzni versenytársaidat? Bérelt webáruház esetén ez nem lehetetlen, csupán néhány tippet, trükköt kell elsajátítanod. 

Azzal azonban tisztában kell lenned, hogy egy technikailag jól kidolgozott weboldal sem képes önmagában sikeres lenni, a SEO 2 másik ágára is szükség van hozzá, vagyis linkekre és értékes és releváns tartalmakra. 

De vissza a technikai teendőkre, amelyek nélkül egyetlen webáruháznak sincs esélye. 200-nál is több szempontot fel lehetne sorolni, azonban 20-30 az, amelyre muszáj odafigyelni. A title a legfontosabb elem, rangsorolási tényező, így ezek kitöltése kötelező. A webáruházmotorok, SEO bővítmények megkönnyítik, automatizálják ezt a feladatot, hiszen rengeteg termék esetén óriási munka lenne egyesével megadni valamennyit. A meta leírás, bár a rangsorolásban nem vesz részt, az átkattintási arányt befolyásolja, ahogyan a SEF URL is.

A minőség az elsődleges

A SEO kapcsán nem lehet megfeledkezni a backlinkekről, amelyek szintén rangsorolási tényezőt jelentenek, azonban ma már sokkal inkább a minőség, a relevancia, a hitelesség és nem pedig a mennyiség számít. 

A bérelt webáruházak - mint amilyen az Unas rendszere is - esetében számos hasznos funkció segít, hogy kimaxold webáruházad organikus teljesítményét, érdemes tehát kihasználni valamennyit, hogy előrébb kerülhess a keresőkben, megelőzd versenytársaid.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek