4 évnél régebbi cikk

Tele a batyud mindennel? - Egy honlapon büntetlenül elpanaszolhatod problémád
Tele a batyud mindennel? - Egy honlapon büntetlenül elpanaszolhatod problémád

Ha úgy érzed, hogy összeesküdött ellened a világ, és nem vagy elégedett az általad használt különböző termékekkel vagy szolgáltatásokkal, akkor találtunk neked egy helyet, ahol nyugodtan kitombolhatod magad: Európa legnagyobb panaszplatformjának, a Panaszoknak bárki kinyafoghatja magát, ráadásul nem céltalanul, ugyanis minden egyes reklamáció célba ér a vállalatoknál.

Valljuk be őszintén, hogy szeretünk panaszkodni: ki így, ki úgy, de mindannyian szeretjük hangoztatni véleményünket valaminek a sikertelenségéről, amely nem a mi kezünk által készült, vagy nem a mi ötletünk által valósult meg. Ez tény. 

Meg az is, hogy a sokkal könnyebben mondjuk valamire azt, hogy rossz, mint hogy elismernénk tetszésünket, így ha mindenki mélyen magába nézne, és megnézné egy napját, hányszor hagyja el panasz a száját, akkor sokan meglepődnének az eredményen: konkrétan egy nagy panaszhalmazból állnának értékes perceitek.

Nyilván minden szebb és jobb lenne, ha nem ütköznénk nehézségekbe az életünk során, de ez egyrészt lehetetlen, másrészt akkor is találnánk valamit, amibe bele lehetne kötni. Ilyenek vagyunk mi, emberek.

Nos, most hogy elfogadtuk a panaszkodás általános intézményét, olyan oldalba botlottam, amely Panaszok néven fut, és nagyban megkönnyítheti kritizálók életét, ugyanis nem csak beküldhetitek észrevételeiteket, hanem azok terméktől és szolgáltatástól függetlenül célba is érnek. A honlap szerint eddig 1193 felhasználó 14154 termék vagy szolgáltatás közül válogatva 1803 panaszt jelentett be. Jó, mi?

 

Nézzük, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban

A vásárlók a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, elégedettségüket és a panaszaikat írásos formában oszthatják meg a Panaszok-oldalon, a szolgáltatók profilt hozhatnak létre, így a vásárlókkal megoldás centrikusan kommunikálhatják a kialakult helyzetet. Ezáltal a weblap a szolgáltatók és a vásárlók között biztosítja a visszajelzés érkezését, a panaszkezeléssel és megoldás irányába való lépéssel biztosíthatja vállalkozása jó hírnevét.

Ugyanakkor a felhasználók és a fogyasztók egymás termékekkel és a szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatait is megtudhatják.

 

Maga a panaszolás pedig a következőképpen zajlik 

E-mail-cím megerősítése: a Panaszokra való reklamáció írásához az oldalt látogató vásárló valódiságáról megbizonyosodásképpen SMS-t küldenek egy visszaigazoló kóddal amit mindenki egyszeri alkalommal kap meg. Az oldal üzemeltetői ezáltal szűrik ki a nem valós személyeket.

Panaszok szűrése: a folyamat során a megírt panasznak a feldolgozáshoz megfelelő formában kell érkeznie. Azok a panaszok, amelyek a megvásárolt termékek kiszállításának késésével kapcsolatosak, vagy a szolgáltatás késésére vonatkoznak, kiszűrésre kerülnek. A fogyasztó vagy a felhasználó által okozott problémák sem kerülnek a rendszerbe, ezáltal megakadályozható a felesleges tartalom tárolása.

Tartalom szűrése: a rendszerben a beérkezett panaszokban egy újabb rosta akadályozza meg, hogy azok akik ártani akarnak a bejegyzésükkel szintén szűrésre kerüljenek. Ez az ő védelmükre is szolgál. A jogilag nem problémát okozó bejegyzések továbbításra kerülnek a szerkesztőséghez.

A Panaszok szerkesztői aztán ellenőrzik, a beérkező panasz nem sérti-e a szolgáltató jogait, illetve nem ellenzi-e a tisztességes versenyt. A megfelelő kifejezés érdekében javítják a helyesírási és fogalmazási hibákat, rossz illetve sértő hozzászólásokat eltávolítják.

Megosztás: a valódi személy által beküldött panaszokat, reklamációs és tartalom szerinti szűrés után a közzététel előtt még utoljára ellenőrzik. A Panaszok elsőként egy pártatlan és megbízható szolgáltatás nyújtásának elvét képviselő oldal, a panaszok közzétételéig huszonnégy órán belül befejezi a négy lépésből álló folyamatot.

Az üzemeltetők értesítést küldenek a panaszolt vállalatnak, illetve intézménynek a visszajelzést igénylő, minél előbb megoldásra váró reklamációról. A problémát a Panaszok-honlapon teszik közzé,így a vonatkozó vállalatok, illetve több ezer fogyasztó számára válik elérhetővé.

Ha minden megvan, akkor nincs is más hátra: hajrá, hajrá, jó panaszkodást!

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek