7 évnél régebbi cikk

Vissza az iskolapadba - A Corvinus tudástőzsdéjén jártunk
Fehérvár Médiacentrum fotójaVissza az iskolapadba - A Corvinus tudástőzsdéjén jártunk

Véget ért a Corvinus-féle tudástőzsde a fehérvári campus-on, amelyet a kapcsolatok és a hálózatok jegyében szerveztek. Gondoltam, míg tart, belesek én is, hiszen már úgyis hiányzott a diáklét.

A héten úgynevezett Corvinus Tudástőzsdét tartottak a továbbtanulásra fogékonyabb középiskolás diákoknak. Ennek az úgynevezett nyári egyetemnek az a lényege, hogy a továbbtanulás küszöbén álló székesfehérvári és környékbeli iskolások megismerkedjenek az egyetemmel, benézzenek pár órára, illetve hogy segítséget kapjanak azzal kapcsolatban, merre is folytassák pályafutásukat. A fehérvári campus-on rengeteg izgalmas programmal várták a nebulókat, amelybe én is belekóstoltam, hiszen egy napra az egyetem vendége voltam.

Rögtön a nyitás és egy rövid eligazítás után meg is találtam a programom: Dr. Jenes Barbara a reklámokról tartott előadást. Mindig is érdekelt a marketing, illetve a reklámok, hogy hogyan készülnek, hogyan épül fel egy brand és hogy mi van az egész hátterében. Valószínűleg, ha most nem írnék, akkor valahol bizony reklámoznék... Ja.

Milyen a jó reklám? (Fotó: Horváth Reni)

A tanárnő előadása az ígéretekhez híven tényleg interaktív volt, hiszen egy rövid fogalmi eligazítás után reklámvetítések következtek, amelyeket aztán szépen kiveséztünk mindenféle szempontból: Mi a célja? Kinek készül? Melyik hatékonyabb? Szóval átvettük a reklámokat mindenféle aspektusból és ha ez még nem lett volna elég, minden reklám után érkezett egy kérdés a közönségnek, amelyet ha valaki helyesen válaszolt meg, csoki vagy üccsi járt érte, ráadásul olyan márka, amelyről maga a reklám szólt. Tök király! (Sajnos megfigyelőként én nem kaphattam.) Szó volt arról is, hogy miért lett például a Rauch Ice Tea-ből My Tea, próbáltuk eldönteni a Pepsi vs. Coca-Cola párbajt, a végén pedig még érkezett egy kis ízelítő pár itthon le nem vetített reklámból, amelyeknek az érdekessége az volt, miért is kerültek tiltólistára. Tudtátok, hogy hivatalos személy a reklámokban nem táncolhat az utcán? Majd Jenes Barbara zárómondata csengett sokáig a fülemben: "Legyetek marketingesek, mert az fun!" Hát mit mondjak? Megjött a kedvem.

Kíváncsi szempárok – Sokan eljöttek a nyári egyetemre (Fotó: Horváth Reni)

A reklámok után egy ikres előadásra is bekukkantottam, ahol szintén videókkal szemléltették a kis ikerlurkók mindennapjait. Valljuk be, akárhányszor meghalljuk az iker szót általában két kicsit látunk, pedig manapság egyre gyakoribb a négyes-ötös-hatosikrek születése. Majd kaptunk egy kis tájékoztatót arra vonatkozóan, hogy milyen is felnevelni az ikreket. Annyit elmondhatok, hogy nagyon oda kell figyelni kábé mindenre, és kétszer, háromszor vagy hatszor olyan hatékonyan, mint az egyedüli babákra. Azt is megtudtam, hogy az ikreknél a párválasztás is eléggé problémás, hiszen sok esetben előfordult már, hogy ugyanaz a személy tetszett meg mindkettőjüknek, így egyik sem lépett és sajnos sokáig egyedül maradtak. Szomorú. Persze ilyen esetben is van megoldás, még jó időben meg kell tanítani nekik, hogy ők ketten (vagy többen) nem egy közös életet élnek, hanem bizony önállóan is tudnak boldogulni.

Virtuális vagy valóság? (Fotó: uploadvr.com)

Ez után következett az általam legjobban várt program (lévén nagy kocka vagyok): A virtuális valóság és a VR-technológia. Rétvári Márton előadása nemcsak azért volt érdekes, mert magáról a VR-ről beszélt, hanem mert olyan témákat és kérdéseket is feszegetett, amelyek bizony jóval túlmutatnak a szimpla szórakozáson. Ja bocsi, aki még nem hallott róla, a VR egy olyan ketyere, amelyet ha felteszünk (olyan, mint egy szemüveg), akkor konkrétan a szemünk elé egy virtuális valóság tárul, ahol azt csinálunk, amit akarunk. Fejünk mozgatásával beláthatjuk az egész teret és egy olyan élményt kapunk, mintha teljesen más helyen lennénk. Készültek ilyen technológiával már játékok, filmek, és olyan élő fociközvetítések is, ahol konkrétan beállhatunk Cristiano Ronaldo és Messi közé a kezdőrúgásnál. Aztán vannak itt még olyanok, hogy VR-on keresztül az orvosok több ezer kilométernyi távolságból műtéteket végezhetnek el, vagy a katonák ezen keresztül próbálhatják el a bevetéseket. Nem beszélve az olyan szitukról, hogy ha például parázol a sok ember előtti beszédtől, akkor VR-rel virtuálisan addig gyakorolgatsz, amíg magadévá nem teszed a helyzetet. Szóval megbecsülni is nehéz, mennyi lehetőséget rejt magában ez a kis szerkentyű.

Hosszú egy nap volt, de megérte újra az iskolapadba ülni, hiszen ahogy mondani szokás: "Most is tanultam valamit." Az ilyen nyári egyetemek kiváló alkalmat biztosítanak arra, hogy felnyissák a szemünket, és nem csak a pályaválasztást illetően. Vagy hogy sokkal jobban megismerjük a minket körülvevő világot.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek