6 évnél régebbi cikk

Összejött az időutazás - Idén indultak, tavaly érkeztek meg!
Fehérvár Médiacentrum fotójaÖsszejött az időutazás - Idén indultak, tavaly érkeztek meg!

Örvendezhetnek a népszerű filmklasszikus, a "Vissza a jövőbe" rajongói: bebizonyosodott, az időutazás nem lehetetlen küldetés!

No jó, a tudomány azért még mindig képtelen tálcán kínálni az emberiség egyik legjobban várt felfedezését, az időutazást, ám a Hawaiian Airlines megoldotta helyettük. Ha elég élelmesek, akkor komoly felárral értékesítették az "Induljon idén, érkezzen meg tavaly" járatukat.

Ha ez mégsem történt meg, nem vethetjük a szemükre, mert az időutazáshoz kellett a reptereken azért sűrűn előforduló késés is. A helyszín Auckland, Új-Zéland, a Hawaiian Airlines 446-os járata, egy Airbus A330-as madárka a tervek szerint 2017. december 31-én, 23:55-kor szállt volna fel. Közbejött azonban 10 perc késés, a gép így már az újévben, január elsején 0:05 perckor rugaszkodott el az aszfaltcsíkról.

Eddig még semmi extra nincs a sztoriban, a csavart az úticél hozza. A HA446-os járat ugyanis Hawai felé vette az irányt, hogy Honolulu repterén landoljon. Így azonban folyamatosan az "idő ellen" haladt, szó szerint villámgyorsan visszarepült 2017-ben, és ha már a tavalyi évben járt, jól belehúzott és helyi idő szerint 2017. december 31-én délelőtt 10 órakor érkezett meg Honoluluba.

Szóval lehetetlen az időutazás? Ugyan, dehogy az!

És ha már repülők: nem bírom ki, hogy meg ne osszam veletek azt, ami régóta furdalta az oldalam és hallelujah, nemrég választ kaptam a kérdésre! Szóval, tudjátok miért a bal oldalon szállunk be mindig egy utasszállító repülőbe? Akik egy kicsit otthon vannak a repülésben, rávágják: azért, mert a jobb oldalon töltik fel üzemanyaggal a repülőket, így a bal oldali beszállás biztonságosabb és könnyebben kivitelezhető. Igen ám, de az üzemanyagbetöltés pont azért történik a jobb oldalon, mert a balon szállnak be az utasok.

Az ősokot a középkor legnagyobb tengerésznépénél kereshetjük: a vikingek hajójukat egyetlen kormányevezővel irányították, melyet mindig a jobb oldalra tettek. Ebből következik, hogy a parthoz/kikötőhöz a hajó bal oldalával tudtak beállni, azon zajlott a ki- és beszállás. A hajók tervezőinél teljesen megszokottá vált formulát vették át a korai repülőgépek tervezői is, végül annyira hozzászokott mindenki, hogy "így maradt".

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek