Mesterséges intelligencia segít három Fejér megyei kormányablakbanMesterséges intelligencia segít három Fejér megyei kormányablakban
Szeptember végén debütáltak azok az új, mesterséges intelligencia alapú önkiszolgáló ügyintézési kioskok, melyek az ország közel 200 kormányablakában kezdték meg működésüket.
Az új, érintőkijelzős kezelőfelülettel kialakított önkiszolgáló terminálokon a Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) segítségével egy sor ügy kezdeményezhető, melyeket így még egyszerűbben és még gyorsabban tudunk intézni. Ezeken a MIA Pontokon ügyintézői beavatkozás nélkül, így a bevezetés elején szinte a sorban állás teljes elhagyásával lehet meghatározott elektronikus ügyeket intézni. Így például az indulás pillanatában a következő ügyek indítására van lehetőség:
- Vezetői engedély pótlása
- Személyi igazolvány pótlása
- Gépjármű ügyek
- Anyakönyvi kivonatok ügyintézése
- Erkölcsi bizonyítvány igénylése
A MIA Pontok kialakítása egészen futurisztikusnak tűnhet. Tulajdonképpen egy érintőkijelzős ügyintézői asztalt képzelhetünk el, melyet egy hatalmas kijelzőbe rejtettek olyan funkciókkal, melyeket a személyes ügyintézés esetén is láthatunk az ügyintéző hölgy körül az asztalon.
Így például a kiosk rendelkezik nagy felbontású, személyazonosításra képes beépített kamerával, van benne mikrofon, ujjlenyomat- és okmányolvasó, hangszóró, nyomtató, hagyományos golyóstoll nélküli érintőpados aláírási lehetőség és természetesen az illeték fizetésére szolgáló bankkártya terminál is.
A MIA Pont használata egyszerű, a virtuális asszisztens lépésről lépésre vezeti a felhasználót az ügyintézés folyamán. A felhasználó azonosítása igen modern módon, a mesterséges intelligencia segítségével történik az integrált arckép-azonosító szoftverek pontos és megbízható képességével.
Az indulás pillanatában Fejér megyében három kormányablakban találkozhatnak a felhasználók a MIA Pontokkal: Gárdonyban, Ercsiben és Polgárdiban.