Mikor érdemes life coach-hoz fordulni?Mikor érdemes life coach-hoz fordulni?
A coaching egy kreatív és gondolatébresztő folyamat, olyan együttműködés, amely inspirálja az ügyfelet arra, hogy a lehető legtöbbet kihozza magából szakmai és személyes szempontból egyaránt. A Belvárosi Orvosi Centrumban van lehetőség időpontot foglalni life coach-hoz.
A coach kifejezetten a jövőre fókuszál
A life coach foglalkozik többek között stresszkezeléssel, időgazdálkodással, teljesítménynöveléssel, konfliktusokkal, jövőképpel, párkapcsolati problémákkal, nehéz élethelyzetekkel, önbizalommal és önbecsüléssel kapcsolatos problémákkal, valamint a munka-magánélet egyensúly megteremtésével.
Mikor érdemes coach-hoz fordulni? Lényegében bármikor lehet a segítségét kérni. Például akkor, ha van egy cél vagy probléma, amelynek nem a múltban keresendő a gyökere. Ez azért fontos, mert a coach nem egyenlő a pszichológussal. Amíg a pszichológus a múlttal is foglalkozik, a coach kifejezetten a jövőre fókuszál.
Vajon hány alkalom szükséges a coach-nál?
Sokan felteszik a kérdést, hogy vajon hány alkalom szükséges a coach-nál. Az eseti coaching esetében 1-2 alkalomra van általában szükség, ez a segítség például akkor jön jól, ha valaki nem tudja eldönteni, hogy elfogadjon-e egy állásajánlatot vagy megvegyen-e egy új autót. Gyakrabban van szükség célfókuszú coachingra, amely esetében körülbelül 3-6 alkalom szükséges. A fejlesztő coaching már 8-12 alkalmat igényel, amely során sor kerül az önbizalom és a kommunikáció fejlesztésére.
A transzformációs coaching esetében akár 1 évre is szükség lehet a cél eléréséhez. Erre a változatra például életmódváltás esetén lehet szükség, a találkozások pedig eleinte hetente történnek, majd kéthetente és végül 3 havonta van rá szükség a támogatás miatt. A coaching folyamata során először nagyon pontosan meghatározásra kerül a cél, erre akár 2 ülés is szükséges lehet. Ezt követően a cél mérhetővé tétele következik annak érdekében, hogy lehessen látni, hogy az ügyfél hol tart a folyamatban.
Mikor érdemes időpontot kérni coachingra?
A coaching során a jelenlegi helyzet feltárásakor meg kell határozni, hogy hol tart az ügyfél most, és milyen tényezők akadályozzák a cél elérésében, valamint kik támogatják. Ezt követően feltárásra kerül az összes lehetséges alternatíva, amelyek közül az ügyfél választ. Majd a tapasztalatai alapján lezárásra kerül a folyamat, vagy amennyiben szükséges, finomhangolásra kerül sor.
A coaching során a leggyakoribb céltípusok közé tartozik az egészség, a siker, a gazdagság és a boldogság. Mikor érdemes időpontot kérni coachingra? Például akkor, ha nagyon stresszes az ügyfél élete és ezen szeretne változtatni. Továbbá akkor is, ha nincs célja, és ez problémát okoz számára, illetve akkor is, ha szeretne boldogabb és elégedettebb lenni.