Milyen állásportálon érdemes hirdetnie egy munkáltatónak?Milyen állásportálon érdemes hirdetnie egy munkáltatónak?
Jó lenne, ha valamilyen hirdetési formát is elérhetnének, hogy még hatékonyabb legyen a toborzás. Ha pedig konkréten azok e-mail-fiókjába is el tudnának jutni az üzeneteikkel, akik a számukra releváns célközönségbe tartoznak, az nagyszerű lenne! De van egyáltalán ilyen oldal? Lássuk!
Állásportál, ahol a munkáltatók biztos keresnek
Amikor egy munkavállaló állást keres, akkor nincs egyszerű dolga, mert előfordulhat, hogy sok helyről kell felkutassa a lehetőségeket. Ráadásul ez nem feltétlenül csak online, hanem bizonyos esetekben offline keresést is jelent.
Ami viszont elég biztosnak tűnik az az, hogy vannak olyan portálok, melyeket szinte garantált, hogy felkeresnek a munkavállalók. Ilyen például az egerallas.hu is, ha az Egerben és környékén munkát keresőket nézzük.
Hogy miért vagyunk ebben ennyire biztosak? Már csak a neve miatt is. Nagyszerű húzás volt ez az üzemeltető cégtől, hogy így építettek fel egy teljes portálhálózatot, a két legfontosabb kulcsszóra építve, amit a keresőbe egy munkavállaló beír: a település neve, illetve az "állás" szó. Már csak ez is szinte 100% garancia arra, hogy a találati listák élére kerül minden ilyen oldal.
Ezek a portálok tehát épp akkor és épp ott vannak, amikor és ahol lenniük kell ahhoz, hogy elérjék az álláskeresőket, amikor azok épp új pozíciók után kutatnak. Cégként egy ilyen jó modellt kár lenne kihagyni, mindenképp fent kell lenni az ilyen oldalakon az aktuális álláspályázatokkal!
A plusz megjelenések nyomában
Ha viszont minden cég előbb-utóbb így gondolkodik, mint amit fentebb felvázoltunk, akkor hamar telítetté válik egy ilyen jól elhelyezett felület. Ekkor mindenképp érdemes lesz élni az oldal adta kiemelési lehetőségekkel.
Ilyenkor már csak az is jó eredményeket hozhat, ha kiemelést kérünk, és fixen minden egyéb álláshirdetés felett (szem elé kerülve) találják meg a cégünk aktuális nyitott pozícióit.
De még jobb, ha olyan lehetőségek is adódnak, hogy a portál közösségi média felületeire is kikerül poszt a mi cégünk aktuális állásaival. Sőt, ha ezt esetleg még egy kis hirdetési költséggel megtámogatva ki is emelik, az garancia a még nagyobb eléréshez.
Kerüljünk be a releváns hírlevélbe!
A hirdetések csúcsa viszont talán nem is mindenkinek ismert. Ez ugyanis a hírlevélbe való bekerülés. Ha van az oldalnak hírlevele, mely egy jól szegmentált csoportnak kerül kiküldésre, akkor ott valóban olyanok elé kerülhet a mi meghirdetett pozíciónk, akik épp erre vártak.
Az, hogy az ingyenes részét ki kell használni egy állásportálnak, az egyértelmű. De ha szeretnénk gyorsan és hatékonyan keresni és egyben találni is, akkor érdemes kicsit megtámogatni a toborzást, méghozzá az állásportálokon elérhető hirdetések segítségével. Ha lehet, akkor úgy, hogy a hírlevelükbe is bekerüljünk!