Hogyan használhatók ki vállalkozásunk helyi adottságai a siker érdekében?Hogyan használhatók ki vállalkozásunk helyi adottságai a siker érdekében?
A hagyományos marketing még mindig nagyszerű választás
A több évtizede bevált, offline eszközökkel könnyedén elérhetjük és megszólíthatjuk a célközönségünket. Mutatjuk, mit érdemes tenni:
- Helyezzünk el figyelemfelhívó szórólapokat a releváns helyi üzletekben és intézményekben.
- Jelenítsünk meg hirdetéseket a legolvasottabb helyi újságokban.
- Szponzoráljunk helyi eseményeket, ahol az üzletünket népszerűsíthetjük.
- Támogassuk a helyi iskolák és önkormányzatok jótékony ügyeit.
- Alakítsunk ki partneri kapcsolatokat a helyi vállalkozásokkal.
- Törekedjünk egy figyelemfelkeltő, egységes arculat létrehozására, amely már távolról is azonnal felismerhető.
Online marketing segítségével azonban még több vevőt szerezhetünk!
2024-ben már a legkisebb helyi vállalkozásoknak is képviselniük kell magukat az online térben. Egy mobilbarát és gyors weboldal, illetve legalább egy aktív közösségi média oldal már remek kiindulópont lehet. Természetesen ahhoz, hogy oldalunk láthatóvá váljon a Google-ben, optimalizálni kell a weboldalunkat. Ehhez pedig a keresőoptimalizálást (SEO-t) érdemes segítségül hívni.
Mit jelent a helyi keresőoptimalizálás?
A lokális SEO abban különbözik a hagyományos keresőoptimalizálástól, hogy a weboldalunkat elsősorban a lokációhoz kötött, helyi keresésekre optimalizáljuk. Így azok a felhasználók, akik a közelünkben keresgélnek a neten, vagy kifejezetten az adott település nevét is megadják a keresőben, minket is meg fognak találni.
A legjobb döntés, ha a weboldalunk szövegeiben többször is feltüntetjük a településünk nevét. Így a lokációt összeköthetjük a releváns kulcsszavakkal, és célzottan érhetjük el a Google-ben és egyéb keresőmotorokban szörföző felhasználókat.
Nézzünk egy kézzelfogható példát:
- Ha egy budapesti virágboltot üzemeltetünk, akkor a "virágbolt Budapest" és a "budapesti virágbolt" lehetnek azok a fő kulcsszavak, amelyekre mindenképp ajánlott tartalmat készíteni az oldalra.
TIPP: Egy SEO képzés személyre szabott lehetőséget nyújt a keresőoptimalizálás alapjainak elsajátításához. Pontosan megismerhetjük, hogy mit kell tennünk a weboldalunk profi optimalizálásához, így akár saját kezűleg is belevághatunk a munkába.
Az alábbi 6 tippet már ma bevethetjük a forgalmunk növeléséhez!
- Hozzunk létre egy részletesen kitöltött Google Cégprofilt. Ugyanis kizárólag így kerülhetünk a helyi keresések első három találata közé a térképes listában. A cégprofilunkon a vállalkozásunk pontos címe és elérhetőségei is megjelenik, illetve a felhasználói értékeléseket is láthatjuk.
- Kössük össze a lokációt a kulcsszavainkkal. Az alapos kulcsszókutatás eredményei alapján építsük be a releváns kifejezéseket weboldalunk tartalmaiba. Ne feledkezzünk meg a meta adatok kitöltéséről sem, ezért minden egyes oldalunkhoz készítsünk egyedi címet és saját meta leírást is.
- Ellenőrizzünk minden adatot az elérhetőségeinkkel kapcsolatban. Figyeljünk arra, hogy mindenhol ugyanaz a cím és telefonszám szerepeljen. Inkább ellenőrizzük kétszer a feltüntetett adatokat, minthogy egy helytelenül megadott elérhetőség miatt vásárlókat bukjunk.
- Szerezzünk pozitív értékeléseket. Az elégedett vásárlói vélemények még több látogatót vonzanak, ezért igyekezzünk minél több pozitív visszajelzést bezsebelni. Legyünk kicsit proaktívak, és kérjük meg bátran a vevőinket vagy ügyfeleinket, hogy írjanak egy rövid véleményt a profilunkra.
- Integráljuk a Google Térképet a honlapunkba. Ezzel a lépéssel megkönnyítjük a Google robotok munkáját, és nagyobb eséllyel érhetünk el értékes pozíciókat a találati listában. Itt is ellenőrizzünk minden elérhetőségi adatot, hogy a felhasználók mindig naprakész és pontos információkat kapjanak.
- Építsünk linkeket a helyi weboldalakon. Keressük fel a helyi médiumokat, és jelenítsünk meg releváns cikkeket az oldalaikon, amelyekben a saját weboldalunkra mutató linkeket helyezünk el. Így nagyszerűen támogathatjuk a helyi SEO-nkat, és akár az első találati pozíciót is megkaparinthatjuk a számunkra fontos kulcsszavaknál.
Ha valóban ki szeretnénk használni a vállalkozásunk helyi adottságait, akkor a hagyományos marketing eszközök alkalmazása mellett vágjunk bele bátran az online tér meghódításába is. Fenti tippjeinkkel mindezt könnyedén megtehetjük, egy SEO képzésen pedig olyan trükköket is tanulhatunk, amelyekkel még a legerősebb konkurenseket is megelőzhetjük. Építsük tudatosan a vállalkozásunkat, hogy minél több helyi felhasználót elérjünk!