Online marketing vs. offline marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?Online marketing vs. offline marketing: melyik éri meg jobban a cégednek?
Tényleg halott a klasszikus offline marketing?
Nem, nem az, de az biztos, hogy új korszak határán élünk – amihez az üzleti szereplőknek kell talán a leginkább alkalmazkodni. Ennek ellenére a szórólapozás, a magazinokban való megjelenés, a kültéri reklámok, a személyes vagy telefonos kontaktok sem olyan dolgok, amelyekről teljesen meg kellene feledkezni.
Az online marketing és a digitális jövő
Offline marketing nélkül lehet élni, de nem érdemes. Online marketing nélkül már nem biztos, hogy levegőhöz jutunk. A jövő egyértelműen digitális, az emberek a keresőben választják ki a terméket, a közösségi médiában és egyéb felületeken tájékozódnak. Éppen ezért a keresőoptimalizálás (SEO), a fizetett hirdetések (PPC), vagy épp a közösségi média marketing olyan lehetőségeket takar, amiket, ha nem használunk ki, a versenytárs fog – a célközönség pedig az ő termékét, szolgáltatását fogja megtalálni, nem a miénket. Kivéve persze, ha kiállunk az ablakba, és egyre hangosabban mondjuk, hogy "hahó, de hát mi is itt vagyunk!". Az A opció, vagyis az aktív online jelenlét azért valamelyest hatékonyabb megoldásnak tűnik.
Hogy milyen digitális lehetőségek adódnak még, amiket érdemes kiaknázni? A Dog and Pony online marketing ügynökség bővebben is kitér erre a weboldalán. Ügyfélszerzés a digitális térben lead generálással, kampánykezelés, kreatív stratégia: megéri specifikus tudással felvértezett szakértői csapatra bízni a munka ezen részét – amíg a vállalkozás foglalkozhat a fő tevékenységével. Persze a munka közös, az eredmények pedig magukért beszélnek – és jól is mérhetőek, transzparensek.
Online marketing vs. offline marketing 2-1!
Tízmillió szövetségi kapitány országa révén miért is ne szeretnénk a focis hasonlatokat. Na most, ha ez egy mérkőzés lenne, azt mondanánk, hogy az első gólt az offline marketing rúgta – igaz, ellenfele még nagyon a pályán sem volt. Aztán jön a digitalizáció, az online megoldások előretörése, 1-1. A győztes gólt azonban az emberek, a célközönség, a piac vitte be azzal, hogy minden adat és statisztika szerint is az online térbe költözött a vásárlói igény, és legyen szó termékről vagy vállalkozásról, aki nincs jelen az interneten, jó eséllyel elveszíti a mérkőzést.
Konklúzió tehát, hogy a marketing minden szegmense fontos, de az új trendek, igények iránti integráció még inkább. Ez ma a digitális, online tér, ha tetszik, ha nem. Jó hír, hogy a kreatív ipar soha nem látott lehetőségek és fejlődés előtt áll – az az üzleti vállalkozás pedig, aki minél előbb bekapcsolódik ezekbe a folyamatba, komoly lépéselőnybe kerül a piacon.
Hatékony online marketing = üzleti haszon!