1 hónapnál régebbi cikk

Így húztak le tízmilliókat az internetes csalók Fejér vármegyei áldozataikról
Így húztak le tízmilliókat az internetes csalók Fejér vármegyei áldozataikról

Egy dunaújvárosi férfinak 11 millió forintja bánta hiszékenységét, míg egy sárszentmihályitól még ennél is jóval többet próbáltak kicsalni.

11 millió forinttal károsították meg internetes csalók egy dunaújvárosi férfit, írja a police.hu. Egy nő hívta fel a férfit, a bankja ügyintézőjének adva ki magát, és közölte vele, hogy illetéktelen személy próbált meg hozzáférni a számlájához. A hívó felajánlotta segítségét a veszély elhárításában.

Miután a csaló meggyőzte a férfit a veszély valóságáról, arra kérte, hogy telepítse készülékére az AnyDesk nevű alkalmazást. Ez lehetővé tette az elkövető számára, hogy teljes hozzáférést kapjon a sértett internetbanki felületéhez és megtakarításaihoz. A csaló perceken belül 11 millió forintot utalt el a férfi számlájáról, aki ezt követően értesítette a rendőrséget.

A Fejér vármegyei nyomozók az összegyűjtött információk és a bűncselekménnyel kapcsolatos bankszámlaszámok elemzése alapján eljutottak egy 28 éves zsámbéki lakoshoz, akit július 9-én fogtak el. A férfit azzal gyanúsítják, hogy a nevére bejegyzett cég számlájára utalták át a lopott összeget, ezért pénzmosás vétsége miatt hallgatták ki. A nyomozó hatóság az utalási célszámláról 7 539 012 forintot foglalt le.

Hasonló módszerrel károsítottak meg egy 78 éves sárszentmihályi férfit is, aki 24 millió forintot veszített. Az idős áldozat, felismerve a csalást, azonnal értesítette a rendőrséget. A nyomozók kiterjedt adatgyűjtést végeztek, és július 9-én egy 35 éves budapesti nőt fogtak el. Megállapították, hogy a lopott összeg egy részét az asszony nevén lévő bankszámlára utalták, amelyről később egy pestszentlőrinci bankautomatából fel is vette a pénzt. A nőt pénzmosás vétségének gyanújával hallgatták ki.

A rendőrség felhívja a figyelmet arra, hogy az internetes csalók általában banki ügyintézőként mutatkoznak be a hívott feleknek. Közlik, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlájukon, ezért biztonsági okokra hivatkozva ráveszik mit sem sejtő áldozataikat, hogy diktálják be bankkártyájuk számát, lejárati idejét, illetve a hátulján lévő háromjegyű, biztonsági CVC-kódot is. A telefonos csalók jellemzően egy program telepítésére is kérik a későbbi áldozataikat, mellyel valójában távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz.

Kapcsolódó
Így védekezz a csalók ellen - prevenciós videót készítettek a Fejér vármegyei rendőrök

A figyelemfelhívó és tájékoztató videó most azért készült, hogy csökkenjen a csalások száma.

Borítókép: Unsplash/rupixen
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek