Nehéz parkolás, burkolatfelújítás és füstölés – a leggyakoribb kérdések Székesfehérvár polgármesterének online fogadóórájánNehéz parkolás, burkolatfelújítás és füstölés – a leggyakoribb kérdések Székesfehérvár polgármesterének online fogadóóráján
Aki nyomon követi Székesfehérvár városvezetőjének közösségi média életét, már rutinosan készülhetett az újabb online lehetőségre. Hogy mi érdekli leginkább a székesfehérváriakat? Talán nem meglepő, de az utak, járdák állapota, a parkolási lehetőségek vagy azok hiánya, illetve a vélt vagy valós közlekedési nehézségek. Na, meg az örök sláger: 2017-ben még mindig miért füstöljük tele a várost?
A teljesség igénye nélkül válogattunk – és emeltünk ki – a kérdésekből és a válaszokból, természetesen azok tartalmának vagy jelentésének megváltoztatása nélkül:
Égető kérdések
„...Akkor amikor még az ősz csodás időjárását élvezhették volna a normális lakók, egy hétig füstben, bezárt ablakok, ajtók mögött kellett éljenek...”
„Jövőre nézve meg kellene újra fontolni az égetési engedély csökkentését...”
„...Véleményem szerint be kellene szüntetni a zöldhulladék égetésének engedményét. A műanyag palackokat is "macerás" szelektív gyűjtőbe hordani, mégsem égetjük el.”
„...Nem létszükséglet, úgy mint a fűtés, viszont az asztmagyógyszer egy-egy ilyen hét után létszükséglet...”
„...Az is probléma, hogy nem csak adott időszakban tüzelnek sajnos és jelezni is felesleges, mert semmi sem történik a bejelentésre sem...”
„...Az égetés kérdésében megosztott a város, a többség már egyértelműen ellenzi az égetést, vannak azonban még mindig olyanok, akik ragaszkodnak hozzá. Meggyőződésem szerint a Depónia képes azt a szolgáltatást biztosítani, amivel az égetés mellőzhető lenne...” (dr. Cser-Palkovics András – Székesfehérvár polgármesterének válaszát a továbbiakban vastag betűvel jelezzük!)
Út- és járdaburkolat felújítás
„...kérdésem a Szt. István tér autóútjának és járdáinak rendbetételére vonatkozna.”
„A Szent István tér és a Kossuth utca teljes felújítása tervben van, az Országzászló tér és a Bartók Béla tér felújítása után. Szeretnénk, hogy az Aranybulla emlékévig elkészüljön a felújítás.”
„...a Basa-Bástya utca is felújításra kerül-e. Igen rossz a burkolat a Belváros ezen szakaszán, folt, folt hátán, a csapadékelvezetők bokatörő gödörben vannak több szakaszon.”
„...Az Országzászló tér felújítása után a környék kis utcáinak felújítása is következhet.”
„Én 2014-ben írtam a képviselő asszonynak a Zombori utca járdája miatt, hogy járhatatlan, használhatatlan évek óta. Akkor azt a választ kaptam, hogy sajnos az idei költségvetésből ez kimaradt, de a 2015-ös tervekben ez meg fog valósulni... Nos, azóta eltelt 3 év... tudjuk, hogy a járda és minden más ugyanolyan, sőt, rosszabb állapotban van. De, elméletileg most tényleg többször is szó esett az út felújításáról.”
„Az útfelújítás tervei már valóban korábban elkészültek, de kamerás vizsgálatok során kiderült, hogy a csapadék- és a szennyvízcsatorna több helyen be van szakadva, így azok felújítása is elkerülhetetlen - a vízvezetékekkel együtt. Várjuk a vízjogi engedélyeket a közműfelújításra, ezt követően azonnal indítjuk a kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárást. Az utat és járdát is érintő komplex útrehabilitáció így várhatóan jövőre tényleg megvalósul.”
Parkolás
„Szeretnék érdeklődni, hogy a Széna téri parkolói káosz mikor szűnik meg? Délelőtt tele a parkoló az idegen autókkal, akik vagy a vízműbe vagy az Eonba mennek délután fél négy és öt óra között nem lehet kocsival hazajönni mert parkoló a lakóknak nincs mivel az iskolába jövő szülők elfoglalják ”
„A közterület-felügyelőket megkérem, hogy gyakrabban ellenőrizzék a területet, a szabálytalanul parkolókat. Egyébként a volt Fűtőerőmű területén jövőre újabb 200 parkolóhelyet alakítunk ki.”
„„A Fáy András ltp.-en a parkolási gondokra lehetne valamilyen megoldást keresni? Este 5 után már nincs hely, lassan már a szomszéd utcában kell megállni.”
„Sajnos a Fáy lakótelepen már nincs további, parkolók kialakítására alkalmas terület.”
„... a Huszár utca és a Lövölde utca közötti parkolásnál várható-e valami megoldás? Elvileg most „bővítették” a parkolót, de valójában nem lett több hely, mivel az új parkoló helyén eddig is ugyanúgy álltak autók, így csak azt mondhatjuk, hogy rendezettebb lett ez a terület. …. ….Sajnos várhatóan tovább romlik a helyzet, ha felépül a Campus sétány 200 lakással.”
„Azért egy kialakított parkoló sokkal kulturáltabb megoldás, mint a zöldterületen parkolni, a fejlesztés nem volt hiábavaló. Azon vagyunk, hogy a Huszár utca térségében növeljük a parkolók számát tekintettel a Deák F. utca környezetében lévő intézményekre és az egyetemi campus folyamatos bővülésére. A lakásépítések során a beruházó biztosítja a jogszabályban előírt lakásonkénti 1,5 parkoló számot, amiről tudjuk, hogy kevés, de nincs törvényi felhatalmazásunk ennél többet előírni. Azonban látni kell, hogy a környék parkolóit az emberek szabadon használhatják, hiszen az közterület.”
Forgalom, forgalmi rend
„Érdeklődöm, hogy a Szt. Vendel - Móri út kereszteződésbe terveznek-e lámpát, vagy körforgalmat. Sokszor a kanyarig áll a sor.”
„A kereszteződés körforgalmának tervezése jövőre megtörténik és az engedélyezést követően a kivitelezés is elindul.”
„...a Széchényi út közlekedési megoldásairól kérdeznék. Körülbelül egy éve ígérte,hogy megvizsgáltatja a lehetőségét az aluljáró régi forgalmi rendjének visszaállításának, valamint a Horváth I. u-i kereszteződés bővítésének, átalakításának lehetőségét (függetlenül a tervezett átkötő-tehermentesítő utaktól).”
„A városi gyűjtőutak és műtárgyak többsége, nem városi, hanem állami kezelésben van. Az aluljáróban minimum 6 méter széles útburkolatra és 50-50 cm biztonsági sávra van szükség. Az aluljáró szabad nyílása a 7,0 méter helyett 6,05 méter, míg a burkolat szélessége 5,85 méter. Így belátható, hogy kettő forgalmi sáv nem vezethető át, vagy ha megengednénk, akkor minden balesetért a felelősséget átvállalnánk. Ezt a kialakítást a Közlekedési Hatósággal is egyeztettük, a szabvány alóli felmentést nem tartják lehetségesnek a forgalom nagysága és összetétele miatt. A műtárgy soha nem volt az Önkormányzat tulajdonában, és a szabad nyílás szűkítéséről sem az önkormányzat döntött. A torlódást egyébként a körforgalom és jelzőlámpás csomópont kapacitáskimerülése okozza nem a műtárgy alatti egy forgalmi sáv. Kapacitásjavítást a forgalmi sávok növelésével tudunk elérni, Indítjuk a Széchenyi úton a sávbővítés engedélyezését, és várhatóan tavasszal egy plusz forgalmi sáv épül a középsziget területén. Ennek a csomópontnak a tehermentesítése a déli összekötő megépítésével lehetséges, mert a járművek jó része nem kell, hogy elmenjen a Széchenyi út - Horvát István utca kereszteződéséig.”
„...a Horváth István út - Balatoni úti körforgalomtól egészen a Balatoni út - Úrhidai úti körforgalomig mikorra várható járdafelújítás, illetve kerékpárút építés?”
„A legutóbbi közgyűlésen döntöttünk egyébként a kerékpárút-hálózat több mint 13 kilométeres bővítéséről. Ez kb. három éven belül valósul meg, jelentősen javítva a kerékpáros közlekedés lehetőségeit Fehérváron. Az érintett területek vonatkozásában a tervek a járda felújítására elkészültek, ez tartalmaz kerékpáros létesítményeket is. A legnagyobb gond, hogy a töltés olyan mértékben rongálódott, hogy visszabontása és újraépítése szükséges, ami a forgalom megtartása mellett nem lehetséges. Először meg kell építenünk a Bakony utca-elkerülő út közötti útszakaszt, hogy a forgalmat tudjuk hova terelni. A munkát össze kell hangolni a Székesfehérvár-Boba vasútvonal átépítéséhez kapcsolódó vasút feletti híd átépítésével is. Addig a várhatóan jövő évben épülő Budapest-Balaton kerékpárút lesz a megoldás a Csíkvári út-balatoni út nyomvonalon a kerékpárosok számára, illetve jól működik a kerékpárosok és gyalogosok számára a Szalontai és Bakony utca közötti kerékpárút is."