Ők most a legjobb magyar youtuberekŐk most a legjobb magyar youtuberek
Kellett már egy díj, ahol a magyar youtuberek teljesítményét is elismerik. Ezt ismerte fel - nagyon helyesen - a Star Network Youtube Influencer Ügynökség, amikor életre hívta a Telekom Videós Gálát. Idén március 30-án gyűltek össze a hazai vloggerek, hogy tizenkét kategóriában kiderüljön, kik voltak az elmúlt év legjobbjai. A jelöltek között ott voltak az olyan mindenki által ismert arcok, mint például Ördög Nóra, Szirmai Gergely, Dancsó Péter vagy Magyarósi Csaba, de esélyes volt egy-egy kategóriában az újabb generáció tagjai közül Simonffy Péter és Rimóczi Zsófia is. A szavazatok összeszámlálása után végül ők lettek a legjobb magyar youtuberek:
Tech: Hunboxing
Ebben a kategóriában volt székesfehérvári érdekeltség is (Fehérvári vlogger a Telekom Videós Gála döntősei között), de végül nem Apple Pie, hanem Hunboxing győzött. Tegyük hozzá: nem érdemtelenül. Kovács Zsolti csatornája az egyik legkülönösebb youtube-os videótípusra épül: különböző tárgyak gyári csomagolásának felbontása (unboxing). A youtuber azonban mégis a technikai jellegű tesztekkel jár a mezőny előtt. Nem számít, hogy drón, hangszóró, kamera vagy szakállvágó, minden jöhet. Még ezek az apró robotok is:
Utazás: Úton (Magyarósi Csaba)
Ha valamiben, akkor utazós youtuberekben erős a magyar mezőny. A rengeteg külföldre szakadt hazánkfia és az ő ottélős videóik mellett életképesek a hosszabb-rövidebb utakról szóló filmek is. Közülük idén a legjobb az Úton lett. Magyarósi Csaba jó ideje minőségi videókat készít, az elmúlt években bejárta többek között Izlandot, az Egyesült Államokat, Sanghajt, Ciprust, Portugáliát és Spanyolországot is. Az országokról szóló epizódok saját napi vlogjára kerülnek fel, majd az egy-egy desztinációt bemutató részekből hosszabb filmet vág össze, ezeket tölti fel a most legjobbnak választott magyar utazós Youtube-csatornára.
Életmód: Chloe From The Woods
Négy éve blogol és három éve vlogol a Chloe From The Woods csatorna gazdája. Videóiban gyakori vendég az év felfedezettjének választott TokárTomi, akivel rendszeresen kicsontozzák a pasis és csajos dolgok mikéntjét. Chloe, azaz Kovács Dorottya legnézettebb videói is kettejük koprodukciójában készültek. A fiatal youtuber azonban egyedül is megállja a helyét különleges vágási stílusával és színvilágával. Legnézettebb filmje lassan közelít a 340 000-hez, ebben a 15 legidegesítőbb női divatról van szó.
Film és sorozat: HollywoodNewsAgency (Szirmai Gergely)
Több mint 400 000 feliratkozó, és mégis úgy néz ki, hogy valami nincs rendben a kategória győztesénél. A HollywoodNewsAgency az utóbbi időben nem, vagy alig frissült, 2018-ban például összesen egy, azaz egy darab videót töltött fel ide Szirmai Gergely. Az egykor legnépszerűbbnek tartott youtuber renoméja mára kicsit talán megkopott, ám a közönség ennek ellenére szereti. Másfél éve mi is ott voltunk egyik egyetemi előadásán (Szirmai Gergő a Corvinuson: nem elég szimplán viccesnek lenni az interneten), ahol kiemelte: fontos a rendszeres, ritmusos tartalomkészítés. Hát akkor hajrá, Gergő!
Ismeretterjesztő: CultureGeeks
Ami a többségnek leginkább egy hirtelen jött ötlet, az a CultureGeeks csapatának két év volt. Ennyi idő kellett a youtubereknek, hogy megtervezzék, előkészítsék és végül 2015-ben elindítsák csatornájukat. Ma már 130 feltöltött videó felett járnak, legnépszerűbb videójuk A gyerekkor vége címre keresztelt sorozat hetedik része, amit 746 000-nél is többször indítottak már el. A Youtube-csatornán többek között tesztelnek fura üdítőket, kiderül az is, hogy lehet-e rollerezni műlábbal és bemutatják a lopásbiztos hátizsákot is. A Final Cut Pro vagy az Adobe Premiere két különböző szoftverprogram, amelyeket a filmiparban szerkesztésre használnak.
Gaming: Nessaj
Na, szevasztok pingvinek! - aki követi Nessaj csatornáját, az már több millió alkalommal hallhatta ezt a beköszönést. A több millió esetünkben egyáltalán nem túlzás, hiszen a youtuber legnépszerűbb videóját eddig 1,2 millió alkalommal nézték meg, és csak százezerrel van lemaradva ettől a képzeletbeli második helyezett. Nessaj leginkább a különböző gameplay-ekben van otthon, vagyis a mindenféle számítógépes játékok elemzése és végigjátszása a szakterülete, ennek is lett az idei legjobbja. Ettől függetlenül néha napi vloggal jelentkezik, máskor pedig Q&A (kérdezz-felelek) videókat is készít.
Animáció: KerekMese
Ahhoz kétség sem férhet, hogy a legmelósabb kategória az animáció. Ide nem elég egy kamera, egy jól kitalált jelenet, és az, hogy Final Cut Pro nindzsák legyünk. Az animáció ennél jóval időigényesebb és sokkal több fantáziát igényel. A KerekMese 2012-ben indult a Youtube-on, az idei évnek pedig nagyobb lendülettel vágtak neki, mint valaha. Talán ennek is köszönhetik, hogy a legjobbnak választották őket kategóriájukban. Népszerű sorozataik a Tomi mesék és a Nyuszi mesék, legtöbb megtekintéssel azonban az öt éve megjelent Számoló dal (1-től 10-ig) bír: eddig több mint 26 millió alkalommal indították el. Ha csak az elmúlt egy évet nézzük, akkor ez az egyik legnagyobb kedvencünk:
Az év felfedezettje: TokárTomi
Nem igazán van átjárás a tévé és a youtberség között, de legalábbis keveseknek sikerül ezt megugrani. Kevés kivételtől eltekintve (pl. Nánásiék; IstenesBence) a többség inkább meg sem próbálkozik vele, mert a net nem az a közeg, ahol egy profi tévés otthonosan mozog. Üdítő kivétel ez alól Tokár Tamás, aki például a SuperTV2-n látható Otthontérkép házigazdája. A TokárTomi Youtube-csatorna alig fél éve indult, 17 videót találunk rajta, de már így is több mint 27 000 feliratkozóval büszkélkedhet. Legnézettebb videója lassan közelít a 800 000 megtekintéshez, de mi most nem ezt, hanem egy igazi csajozós filmet mutatunk az év felfedezettjétől.
Az év legjobb szponzorációs videója: PamKutya
A PamKutya kezdetben popdalok vicces feldolgozásaival lett népszerű, újabban azonban utazós és tesztelős videókkal is jelentkeznek, sőt, már a Deadpool londoni bemutatójára is eljutottak a srácok. A fiúkat két videóval is jelölték az év legjobb szponzorációs videója kategóriában, és bár nekünk jobban tetszett a másik (Meglátogattuk az IGAZI Mikulást), végül a Kamerát küldtünk az ŰRBE! címűt szavazta meg a közönség a legjobbnak.
Humor: Videómánia (Dancsó Péter)
Akárhonnan is nézzük, az elmúlt évben kevés jobban futó magyar youtuber volt Dancsó Péternél. A Videómánia nevű csatornának már 800 000-nél több feliratkozója van, és szinte kizárt, hogy ne találkozott volna minden hazai internetező legalább egy videójával az elmúlt hónapokban. A Youtube-csatorna tulajdonosa néha csak egy gesztussal, máskor egy dallal, megint máskor néhány keresetlen szóval találja meg a magyar net és közélet gyenge, vagy még inkább feltűnő pontjait, hogy a maga sajátos, vitriolos stílusában segítsen értelmezni azokat.
Vlog: Magyarósi Csaba
A kategória győztese rutinos videós és tartalomgyártó, de csak tavaly kezdett bele a napi vlogok készítésébe. Magyarósi Csaba több meglévő blogjának és vlogjának tartalmát (pl. Appleblog; Egy nap a városban; Net izéi; Úton) fésülte össze, az üresjáratokat pedig az életből vett sztorikkal és kezdeményezésekkel tölti fel. Bár úgy tűnt, hogy 2017 őszén, az első évad utolsó epizódjával egyben a napi vlognak is befellegzett, végül mégis belevágott a második évadba.
Közönségkedvenc: Barni.
A soproni Abosi Barna már 600 videó felett jár. A Barni. csatornát azonban sokan talán csak idén ismerték meg. A kevésbé youtube-ozó közönséghez a VOLT Fesztiválról készített napi vlogjai juthattak el, miután a fesztivál szervezőinek felkérésére is dolgozott a nyári bulin. Ezen felül sok más magyar youtuber videójában is felbukkant az utóbbi hónapokban, jellemzően különböző tesztek, kvízek és kihívásvideók szereplőjeként.