Bankszámlaszámot is akarnak az adathalászok, akik a Telekom nevében próbálkoznakBankszámlaszámot is akarnak az adathalászok, akik a Telekom nevében próbálkoznak
A napokban újabb figyelmeztető bejegyzések jelentek meg a Facebookon, nem ritkán olyanoktól, akik már áldozataivá váltak az újabb adathalász átverésnek. Az elkövetők számlatartozás címszó alatt próbálkoznak, és ezúttal már bankszámlaszámot is kérnek.
Vigyázat csalók! A Telekom nevében több ismerős is kapott emailt, hogy tartoznak nekik 1.625 Ft-tal, és annak rendezése érdekében adják meg számlaszámukat és bankjukat. A Telekom ügyfélszolgálata megkeresésünkre közölte, hogy ők ilyen adatokat nem kérhetnek, és nem is kérnek, de már többen is jelezték feléjük, hogy visszaélnek a nevükkel. Ráadásul olyanoknak is küldenek értesítést, akik nincsenek semmiféle kapcsolatban a Telekommal! - áll az egyik felhívásban a közösségi oldalon.
A Magyar Telekom már közleményt is adott ki az ügy kapcsán, amelyben kiemeli, hogy az érintett e-mailben az ügyfeleket számlatartozás ürügyén egy, a Telekom weboldalát utánzó oldalra irányítják, ahol a bejelentkezési adatok megadását kérik a címzettektől. A rendelkezésükre álló információk szerint a kísérlet kisszámú ügyfelet érint, és azok között, akik ilyen levelet kaptak vannak Telekom ügyfelek, de más szolgáltatók ügyfelei is kaphattak ilyen e-mailt a Telekom nevében. Az üggyel kapcsolatban már tett lépéseket a szolgáltató:
"A Telekom, amint észleli a támadást, azonnal megteszi a szükséges biztonsági intézkedéseket, és az érintett IP-címe(ke)t letiltja. Sajnos azonban nem zárható ki, hogy a támadást rövid időn belül más IP-cím(ek)ről megismétlik.
Emiatt a Telekom kéri ügyfeleit, hogy a hasonló e-maileket fokozott figyelemmel kezeljék. Fontos, hogy az ügyfelek hasonló levél érkezésekor - és minden más esetben is - alaposan vizsgálják meg a belinkelt weboldalt.
Hivatalos levél esetén a weboldalra mutató link mindig tartalmazza a telekom.hu tartományt. Ha a kapott levélnél ez nem így van, akkor a linket nem szabad megnyitni/rákattintani. Óvatosságra int emellett a magyartalan megfogalmazás, a nyelvtani hibák, az idegen vagy szokatlan tartalom is." - áll a közleményükben.
A Telekom ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy soha nem küldenek például "Ez nagyon fontos" vagy "Hitelkártya elutasítva!" tárggyal levelet, ahogy olyat sem, amiben nem szerepelnek az előfizetés adatai, azonosítója. Az általuk küldött Számlaértesítő levélben nincs „Befizetem” vagy "Fizess most" gomb, valódi számlaértesítő esetén a befizetését kizárólag az online ügyfélszolgálatra belépve lehet elindítani. Gyanús lehet az is, ha a számla összege eltér a megszokottól, vagyis túlzottan alacsony vagy magas a számlázott összeg.