Áprilistól üzembiztosan működnie kell a lifteknek a székesfehérvári vasútállomáson Áprilistól üzembiztosan működnie kell a lifteknek a székesfehérvári vasútállomáson
Bár a fénykép készítésének pillanatában a képen látható mindkét lift működött, sokszor és sok helyen volt már téma többek között a székesfehérvári, de az agárdi és a gárdonyi vasútállomások felvonóinak megbízhatatlansága. Úgy tűnik, a probléma most már tartósan orvoslásra kerül, legalábbis ezt nyilatkozta a hvg.hu oldalnak Homolya Róbert, a nyáron kinevezett MÁV elnök-vezérigazgató.
Idézet a január 2-án megjelent interjúból:
Homolya Róbert: A közösségi közlekedés átalakítási programjában szeretnénk megszüntetni a párhuzamosságokat, és mivel a vasutat gerinchálózatként fogadtuk el, ahol jobb szolgáltatást tudunk nyújtani, ott a vonat javára kell dönteni. Ezt nem lehet egyik napról a másikra megváltoztatni. De az esztergomi vonalon már elkezdtük: egyre kisebb buszos kínálat van, sűrűbb vasútközlekedés, és működik. De ahol csak a vasút marad meg, ott annak megfelelő állapotban is kell lennie, például legyen az is alap, hogy a liftek működjenek.
Hvg.hu: És működni is fognak?
H. R.: Működni is fognak. A legszigorúbb szankciókat kilátásba hozva utasítottam mindenkit, hogy áprilisra működjön mindegyik, egy ekkora cégcsoportnál ez a minimum.
Hvg.hu: Hány lift állt le az ország bizonyos részein?
H. R.: A 150-ből országosan 14-15 lehet, ami visszatérően problémás, ezek jelentős része a székesfehérvári vonalon található.
Vagyis a tervek és az ígéret szerint áprilistól a fehérvári vasútállomáson üzembiztosak lesznek a székesfehérvári vonal liftjei, amelyeket egyébként a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2009 és 2015 között készíttetett el, és amelyeknek a kivitelezői garanciája 2018-ban járt le.