3 évnél régebbi cikk

Két Fejér megyei az ország tíz legveszélyesebb útszakasza között
·Hírekközlekedés·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
Novák Rita
Két Fejér megyei az ország tíz legveszélyesebb útszakasza között
·Hírekközlekedés·Utolsó frissítés: undefined

Az ország legveszélyesebb útszakaszainak listáját a Magyar Közút Zrt. állította össze a 2017 eleje és a 2019 vége közötti időszak baleseti statisztikái alapján.

Összesen 168 darab rendkívül veszélyes baleseti gócpontot listáz a Magyar Közút Zrt. - a problémás útszakaszok élmezőnyét a Vezess.hu tette elsőként közzé, kiemelve: óriási kutató-elemző munkát végzett a Magyar Közút Zrt. (MK).

Ugyanis ahhoz, hogy a lista összeálljon, a 2017 eleje és a 2019 vége közötti időszak baleseti statisztikáit elemezték, majd az eredmények tekintetében rakták sorba Magyarország 30 ezer kilométernyi közúthálózatának leginkább problémás szakaszait. A szervezet összesen 168 darab úgynevezett baleseti góchelyet listázott.

Az MK értelmezése szerint baleseti góchelyek azok az útszakaszok, ahol a balesetek száma szerint „valamilyen probléma van a közút geometriai kialakításával, az érvényben levő forgalomszabályozással (közúti jelzésekkel), vagy az út környezetével”.

A következő táblázatban az első tíz gócpontot sorolták fel, a táblázat jobboldali hasábjában látható szám az adott úton történt halálos, súlyos és könnyű balesetek száma, valamint a „súlyozott balesetszám” összesített adata.

A magyarázat szerint minden személysérüléses baleset rendelkezik egy úgynevezett súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Ezt az adatot a végén összeadták a balesetek együttes számával – így alakította ki a Magyar Közút Zrt. a sorrendet.

A táblázatba két Fejér megyei szakasz is bekerült: az ország harmadik legveszélyesebb gócpontja az M7-es autópálya 62-63-as szelvénye, vagyis az úgynevezett Auchan-lehajtó körzete, valamint a 7201-es út, amely a Székesfehérvárt Úrhidával összekötő útszakasz.

Ugyanakkor az is látható, hogy az első négy helyen csak a közép-dunántúli régióba tartozó utak találhatók, illetve az első tízből hat veszélyes út szintén a mi régiónkban fut.

„A legveszélyesebb góchelyeken már megtörténtek a beavatkozások, illetve a nagyobb volumenű átépítésekhez szükséges tervezési munkákat is előkészítettük” – nyilatkozta a Közút a Vezess.hu-nak.

A Fejér megyei szakaszok tekintetében szintén elindultak a munkálatok: Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője alig egy hete tette közzé, hogy jövő év elején kezdődik a munka az Auchan-körforgalomnál, ami majd az M7-es autópálya érintett szakaszának biztonságára is kihatással lesz. 

Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei igazgatóságának igazgatója a Székesfehérvár-Úrhida útszakasz kapcsán elmondta: még idén elkészül a hiányzó burkolatfelújítás a Sárpentelei erdőtől a Nádor-csatorna hídjáig.

Országosan 11 helyszínen kezdték el a csomópontok jelzőlámpás forgalomirányításának kiépítését, vagy a meglévő forgalomszabályozás fejlesztését. 16 helyszínen végeztek kisebb beavatkozásokat (burkolatprizmák telepítése, burkolat érdesítése, sebességmérők telepítése, figyelmeztető villogók alkalmazása stb.). Valamint 25 helyszínen megerősítették a jelzésrendszert, például figyelemfelhívó táblázással, valamint burkolati jelek felfestésével.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek