Két Fejér megyei az ország tíz legveszélyesebb útszakasza között
Két Fejér megyei az ország tíz legveszélyesebb útszakasza között
Két Fejér megyei az ország tíz legveszélyesebb útszakasza közöttÖsszesen 168 darab rendkívül veszélyes baleseti gócpontot listáz a Magyar Közút Zrt. - a problémás útszakaszok élmezőnyét a Vezess.hu tette elsőként közzé, kiemelve: óriási kutató-elemző munkát végzett a Magyar Közút Zrt. (MK).
Ugyanis ahhoz, hogy a lista összeálljon, a 2017 eleje és a 2019 vége közötti időszak baleseti statisztikáit elemezték, majd az eredmények tekintetében rakták sorba Magyarország 30 ezer kilométernyi közúthálózatának leginkább problémás szakaszait. A szervezet összesen 168 darab úgynevezett baleseti góchelyet listázott.
Az MK értelmezése szerint baleseti góchelyek azok az útszakaszok, ahol a balesetek száma szerint „valamilyen probléma van a közút geometriai kialakításával, az érvényben levő forgalomszabályozással (közúti jelzésekkel), vagy az út környezetével”.
A következő táblázatban az első tíz gócpontot sorolták fel, a táblázat jobboldali hasábjában látható szám az adott úton történt halálos, súlyos és könnyű balesetek száma, valamint a „súlyozott balesetszám” összesített adata.
A magyarázat szerint minden személysérüléses baleset rendelkezik egy úgynevezett súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Ezt az adatot a végén összeadták a balesetek együttes számával – így alakította ki a Magyar Közút Zrt. a sorrendet.
A táblázatba két Fejér megyei szakasz is bekerült: az ország harmadik legveszélyesebb gócpontja az M7-es autópálya 62-63-as szelvénye, vagyis az úgynevezett Auchan-lehajtó körzete, valamint a 7201-es út, amely a Székesfehérvárt Úrhidával összekötő útszakasz.
Ugyanakkor az is látható, hogy az első négy helyen csak a közép-dunántúli régióba tartozó utak találhatók, illetve az első tízből hat veszélyes út szintén a mi régiónkban fut.
„A legveszélyesebb góchelyeken már megtörténtek a beavatkozások, illetve a nagyobb volumenű átépítésekhez szükséges tervezési munkákat is előkészítettük” – nyilatkozta a Közút a Vezess.hu-nak.
A Fejér megyei szakaszok tekintetében szintén elindultak a munkálatok: Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője alig egy hete tette közzé, hogy jövő év elején kezdődik a munka az Auchan-körforgalomnál, ami majd az M7-es autópálya érintett szakaszának biztonságára is kihatással lesz.
Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei igazgatóságának igazgatója a Székesfehérvár-Úrhida útszakasz kapcsán elmondta: még idén elkészül a hiányzó burkolatfelújítás a Sárpentelei erdőtől a Nádor-csatorna hídjáig.
Országosan 11 helyszínen kezdték el a csomópontok jelzőlámpás forgalomirányításának kiépítését, vagy a meglévő forgalomszabályozás fejlesztését. 16 helyszínen végeztek kisebb beavatkozásokat (burkolatprizmák telepítése, burkolat érdesítése, sebességmérők telepítése, figyelmeztető villogók alkalmazása stb.). Valamint 25 helyszínen megerősítették a jelzésrendszert, például figyelemfelhívó táblázással, valamint burkolati jelek felfestésével.



