InnoSchool - Továbbfejlesztett digitális oktatási játék segíti a középiskolás diákokat a vállalkozói ismeretek elsajátításában
·Oktatásinnováció·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
KDRIÜ
InnoSchool - Továbbfejlesztett digitális oktatási játék segíti a középiskolás diákokat a vállalkozói ismeretek elsajátításában
·Oktatásinnováció·Utolsó frissítés: undefined

A Közép-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség (KDRIÜ) 2018 óta dolgozik 9 közép-európai ország képviselőivel az InnoSchool nemzetközi projekten, mely a közép-európai országokban, köztük hazánkban is a vállalkozói szellem erősítésére és a vállalkozóvá válás elősegítésére irányul a középfokú iskolai tanulmányaikat végző fiatalok körében.

A projekt célja egy olyan tananyag kidolgozása volt, amely a középiskolás diákok vállalkozói ismereteinek bővítését célozza egy új, élményalapú oktatási szemlélet és digitális tananyag segítségével. A központi elem egy digitális böngészőből indítható játék, a Serious Game.

A játék során a tanulók saját virtuális vállalkozásukat hozhatják létre az alapötlettől az üzleti terv kidolgozásáig. A játék külön érdeme, hogy a társadalmi vállalkozás típusát helyezi fókuszába, azaz azokat a vállalkozásokat, amelyek a profitszerzés mellett saját környezetük valamely problémájára keresik a választ, és áldoznak is erre a bevételükből.

A játék folyamán videók és animációk segítik az ismeretek elsajátítását, a kvízek és ellenőrző feladatok során adott jó válaszainkért cserébe pedig aranytallérokat és különböző jutalmakat gyűjthetünk. A játékbeli pénzből aztán saját virtuális irodánkat is csinosíthatjuk.

A játékot tavaly ősszel hazánkban több mint 150 diák tesztelte tanórai keretek között, hiszen a szórakoztató tananyagot tanári vezetéssel tanórai vagy szakköri keretek között is végig lehet játszani. Ehhez további segédanyagot és tanári kézikönyvet is kapnak az oktatók.

A közelmúltban elkészült játék továbbfejlesztett változata. Javításra került a magyar fordítás, számos fejlesztésen esett át az admin környezet, valamint új, játékélményt javító fejlesztéseket kapott a játék kinézete is. Októberben az ügynökség munkatársai 5 középiskola képviselőivel egyeztetnek annak érdekében, hogy a játék és a tananyag bekerülhessen a középiskolák tanrendjébe vagy órán kívüli foglalkozásai közé.

Ezzel párhuzamosan pedig elindul a játék második körös tesztelése, amelyben ismét a fő célcsoport, azaz középiskolai diákok lesznek segítségükre.
A projektről bővebben itt olvashat: 
http://www.kdriu.hu/innoschool/
http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/innoschool

Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI)
A projekt A Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósult meg.

Innoschool

KDRIÜ

KDRIÜ

KDRIÜ

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók