3 évnél régebbi cikk

Kadocsa utca felújítása, Kisteleki utca egyirányúsítása is téma volt a keddi lakossági fórumon
·Híreklakossági fórum·Utolsó frissítés: undefined
Kadocsa utca felújítása, Kisteleki utca egyirányúsítása is téma volt a keddi lakossági fórumon
·Híreklakossági fórum·Utolsó frissítés: undefined

A Magyar Közút már felterjesztette a Kadocsa út felújítást, ami az út alatti csapadékvízelvezető rendszer cseréjével együtt - jelenlegi áron - mintegy 600 millió forintba kerülne.

Deák Lajosné, a 11-es választókerület képviselője tartott lakossági fórumot kedden a Hétvezér Általános Iskolában - írja a szekesfehervar.hu. A képviselő a fórum elején kiemelte, a lakók kérése több beruházás is megvalósulhatott az elmúlt időszakban, úgy mint az író utcák régi járdáinak cseréje.

Jövőre növekszik az önkormányzati képviselők fejlesztési kerete - ezt már Cser-Palkovics András polgármester mondta el, aki azonban azt is kiemelte, hogy a fejlesztéseknél a tervezői és a kivitelezői kapacitáshiány jelenleg a legnagyobb probléma.

A leghangsúlyosabb téma a lakossági fórumon a Kadocsa utca forgalma volt. A lakók problémáját a megnövekedett kamionos forgalom okozza: „Kizárólag a kamionokkal van bajunk, mert mozog a ház, amikor ezek elmennek. Amikor ellenőriznek a rendőrök eltűnnek a kamionok, ha nincsenek ott, akkor azonnal visszajönnek. Szeretnénk erre megoldást találni, mert ez nem jó így" - hangsúlyozta egy lakó.

Molnár István, a Magyar Közút Fejér megyei területi igazgatója kiemelte, a jelenlegi szabályozás értelmében csak és kizárólag engedéllyel közlekedhetnek a 7.5 tonnánál nagyobb járművek.

A burkolat állapotáról elmondta, hogy a belső sávok jobb állapotban vannak, a külsők azonban nyomvályúsak és a víznyelők is megsüllyedtek, tönkrementek. A végleges megoldást a szakasz teljes felújítása jelentené, ami a Budai úttól a Szent Flórián körút irányába 1.6 km hosszú. A külső sávokat két réteg nagy teherbírású aszfalttal szükséges javítani, a belsőkön egy réteg aszfalt cseréje elegendő. A burkolat alatti csapadékvíz elvezető rendszer is rossz állapotban van és ennek a teljes cseréje is szükséges, továbbá a felújításkor az útpályán kívülre helyezik majd az új oldalbeömlésű víznyelőket, így megszűnne az úthoz közel lévő házakban a remegés, ha elmegy egy-egy kamion. Jelenlegi árszinten ez a beavatkozás mintegy 600 millió forintba kerülne.

„A felújítási igényt, több fehérvári úttal együtt felterjesztettük és akkor tudjuk megvalósítani, ha lesz rá forrásunk. Azon vagyunk, hogy ez mielőbb megtörténhessen” - mondta el a Közút területi igazgatója.

A polgármester elmondta, a Kadocsa úti kamionos forgalmának visszaszorítása érdekében Fehérvár megkeresi a Belügyminisztériumot, és felmerült, hogy az úton található VÉDA kapu szűrni tudja az engedély nélkül közlekedőket. Kiemelte, rendkívül fontos a kamionosok és az árufuvarozók munkája, de a szabályokat nekik is be kell tartaniuk.

Elhangzott az is, hogy az Auchan-körforgalom bővítése jelentős kapacitásnövekedést jelent majd, és ha megépül az M81-es részeként a negyedik autópálya-csomópont Fehérvár mellett, az a Kadocsa úti kamionforgalom jelentős csökkenését is eredményezi.

A lakók kérték, hogy hatékonyabban és többet ellenőrizzen a rendőrség, amire Kovács Zsolt városi rendőrkapitány ígéretet tett.

Kisteleki utca egyirányúsítása?

A Kisteleki utcából forgalmával kapcsolatban a lakók nehezményezték, hogy a 30-as sebességkorlátozást nem tartják be. Sokan közlekednek arra, és néha még az udvarról is nehéz kiállni. 

Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője ezzel kapcsolatosan elmondta, hogy felmerült a gondolata az utca egyirányúsításának oly módon, hogy úgynevezett hurkokat hoznának létre, így korlátozni lehetne az átmenőforgalmat.

Ha az ottlakók ezt a támogatják meg lehet fontolni a forgalmi rend megváltoztatását - emelte ki.

Borítókép: Bácskai Gergely
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek