Sberbank: nincs teendője az ügyfeleknek, hogy megkapják a pénzüketSberbank: nincs teendője az ügyfeleknek, hogy megkapják a pénzüket
A Sberbank telefonszámai már nem elérhetőek, honlapja is csak hellyel-közzel töltődik be. A székesfehérvári bankfiók előtt tanácstalan ügyfelek gyülekeznek.
Utánajártunk, mit lehet tudni arról, hogyan juthatnak pénzükhöz a végelszámolás alatt lévő pénzintézet ügyfelei.
A Sberbank Magyarország Zrt. felszámolásának esete egyedi, a magyar pénzügyi piacon, valamennyi bank stabilan végzi tevékenységét; az Országos Betétbiztosítási Alap 10 napon belül 100 ezer euróig, azaz 37 millió forintig helytáll a betétesek követeléseiért - erősítette meg Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi szervezetek felügyeletéért és fogyasztóvédelemért felelős alelnöke online sajtótájékoztatón szerdán.
Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője az fmc.hu-nak elmondta: az ügyfeleknek jelenleg semmilyen teendője nincs azért, hogy hozzájussanak a pénzükhöz.
A bankfiók előtt nem érdemes sorban állni, mert nem fog kinyitni az elkövetkező napokban. "Fontos cél, hogy a bankfiókok kommunikáció céljára megnyílhassanak, erre azonban vélhetően néhány napot várni kell" - hangsúlyozta Binder István.
Hogyan kapják meg az ügyfelek a pénzt?
Elmondta: amit a végelszámolásra megérkezik a megerősítés a Pénzügyminisztériumtól, az Országos Betétbiztosítási Alap készíti elő az ügyfelek kártalanítását a banktól bekért adatok alapján.
"A kifizetéseket vagy az ügyfél egy más banknál nyitott számlájára, vagy postai úton teljesítik majd" - mondta Binder István.
A részletekről az OBA honlapján és frissen nyílt call centerében is folyamatosan kaphatnak információkat az ügyfelek.
Az MNB szerda reggeli sajtótájékoztatóját itt lehet megnézni: