A KocsiZoomban a 30 éves első hazai Astra
·Életmódautó·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
Opel Magyarország
A KocsiZoomban a 30 éves első hazai Astra
·Életmódautó·Utolsó frissítés: undefined

Igazi milliomos lett az F Astrából, az Opel a mai napig ebből adta el a legtöbbet. A siker nekünk, magyaroknak is köszönhető, hiszen 1992-től nálunk is gyártották a modellt.

Nem tudom, ki szokta nézni az autókat az utcán, de a statisztikák alapján Opelből fut a legtöbb útjainkon – több mint 525 000 villámos modell van hivatalosan forgalomban.

Bár 2019-es adat, de akkor 260 000 darab Opel Astra működött érvényes forgalmi engedéllyel, vagyis a modell kétségkívül az egyik favorit. Ez nagyban köszönhető valószínűleg annak is, hogy Magyarország 1992-től nem csak forgalmazta, de gyártotta is az F Astrát.

„Az Opel magyarországi jelenlétének történelmi pillanata volt, amikor 1992. március 13-án Antall József miniszterelnökkel a volán mögött legördült a gyártósorról az első magyar autó, az első Opel Astra” – emlékszik vissza Dános András, az Opel PR managere, aki az 1992-es ünnepélyes megnyitón és az azt megelőző előkészületeknél is végig ott volt.

A 30 évvel ezelőtti dátum annyira beleégett az emlékezetembe, hogy jó pár évvel ezelőtt annak ellenére is megvettem egy F Astrát, hogy nem akartam olyan autót, amire sokat kell költeni. De, mivel 23 évesen mindössze 82 000 kilométert futott és a gyártási időpontja 1992. június volt, a józan eszem helyett a szívem döntött.

Először is, úgy gondoltam, ritka kincset találtam, még akkor is, ha minden bizonnyal az egyik legrozsdásabb volt 2015-ben.

Mert ha csak a hónapokat nézzük, akkor látszik, az első példány és a kiszemelt négykerekű között mindössze 3 hónapnyi különbség van.

Szóval, könnyen lehet, az első nagyobb volumen egyik darabját találtam – gondoltam. Nos, igazam volt, de hogy hányadik a sorban, azt sajnos nem sikerült kideríteni. De, mire itt tartottunk, kompletten felújíttattam az autót.

Végül ott álltam egy csillivilli, full gyári, hófehér Astra 1.6 GL-lel, amire ellocsoltam jó pár havi fizetésem. Viszont cserébe nagyon pöpec gép lett, jól mozgott és szinte alig fogyasztott.

Bár nagyon elégedett voltam vele, az ülése valamiért egy idő után annyira kényelmetlenné vált, hogy rendszeresen derékfájással szálltam ki belőle, még rövid autókázás után is.

Így nem sokat gondolkodtam, amikor kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy 15 évvel fiatalabb, biztonságosabb, kényelmesebb és erősebb autóra.

És bár volt egy garázs, ahol megpihenhetett az Astra, nem akartam, hogy megint csak ácsorogjon – azt korábban már megtette 10 esztendeig. Így tehát eladtam, viszont legalább egy több generációs Astra felhasználó és szerető kezeibe került, mindössze 92 ezer kilométerrel.

A kis fehér Astra ma is náluk van és falja a kilométereket. Ezzel a kis történettel pedig csak arra akartam utalni, nagyon sokan kötődünk valahogy az F Astrához.

Hogy pontosan hogyan kezdődött a hazai gyártás, vagy hogy mi lett az első magyar Astra sorsa, elmondjuk november 19-én, 18:25-kor a Fehérvár Televízió új autós magazinja, a KocsiZoom második adásában.

Addig is nézzétek meg a KocsiZoom első epizódját:

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek