Új helyfoglalási funkcióval bővült a MÁV-appÚj helyfoglalási funkcióval bővült a MÁV-app
Mivel az online értékesítés kétharmada az applikáción keresztül zajlik, ezért kiemelkedően fontos, hogy számos szolgáltatást minél könnyebben, kényelmesebben használhassanak az utasok, ennek érdekében a MÁV-VOLÁN csoport tervezi az alkalmazás teljes megújítását - írja a MÁV az oldalán, ahol kiemelik azt is, az ELVIRA internetes jegyváltási felületen nyár elejétől a balatoni, illetve a Győrt érintő szombathelyi, szentgotthárdi és soproni InterCity-knél már ülőhelyfoglalási rendszer érhető el a vásárlási folyamatban.
Az Android és iOS operációs rendszerekre, valamint Huawei készülékekre letölthető MÁV mobilalkalmazást használók száma a vasúttársaság közleménye szerint folyamatosan növekszik, a regisztrált felhasználók száma elérte az 1,9 milliót. A 2019-es egyharmadhoz képest 2021-ben már az online értékesítés kétharmada az applikáción keresztül zajlott, csaknem minden ötödik belföldi utas váltott így jegyet. 2022-ben egymillió utas töltötte le, és használta a MÁV applikációt, az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy az eltelt egy évben már 800 ezerrel növekedett a felhasználók száma.
Az elmúlt 5 évben a belföldi utasok 34 milliárd forint értékben vásároltak az applikáción keresztül, további 4,1 milliárd forintért pedig nemzetközi utazásra szóló jegyeket váltottak. Az applikáció forgalma eléri a 40 legnagyobb jegypénztár együttes értékesítési adatait. A legtöbb jegyet idén április 6-án vették az utasok, akkor egy nap alatt 67 millió forint összértékű vásárlási tranzakciót végeztek. A legtöbben a Keleti pályaudvar és Győr, a Kelenföld és Győr, továbbá a Keleti és Miskolc közötti viszonylatokon utaztak a mobilalkalmazásból vásárolt jeggyel.