Mire figyelj webshop készítése során, hogy elkerüld a fogyasztóvédelmi bírságot?Mire figyelj webshop készítése során, hogy elkerüld a fogyasztóvédelmi bírságot?
Megnőtt az ellenőrzések száma és a bírságok összege is emelkedik
A webshop készítése olyan összetett feladat, amihez számos jogszabály pontos ismerete szükséges. Az szép dolog, hogy van egy jó ötleted, kreatív vagy, az üzlethez is értesz, de ez nem elég ahhoz, hogy teljes biztonsággal - a törvény által előírtak szerint - működtetni tudd a webáruházadat. Elég egy apró hiba, egy szabálytalan kereskedelmi gyakorlat, és már érkezhet is a fogyasztóvédelmi bírság.
Ennek mértéke eddig 15 000-200 000 forintig terjedt, de az új szabályozás szerint az alsó határa már 1 000 000 Forint lesz, a felsőé pedig 3 000 000 Forintra emelkedik. Ennek elkerülése érdekében célszerű szakértő kezekbe adni a webshop készítés feladatait. Mondjuk, megbízhatjuk a Webáruház készítés árak szakembereit. Ők részletesen ismerik az erre vonatkozó jogszabályokat és kötelezettségeket.
A webáruház indításának jogi feltételei széles körűek
A webáruház indításához számlaképesnek kell lenni - egyéni vállalkozóként és gazdasági társaságként is indíthatsz webshopot, de magánszemélyként nem. Mivel a webáruházas kereskedelem nem engedélyköteles, nem lesz szükség fizikai üzletre, irodára sem. Az online kereskedelmi formát viszont be kell jelenteni a vállalkozás székhelye szerinti illetékes önkormányzat jegyzőjénél.
A webáruházak tájékoztatási kötelezettségeiről is érdemes minél többet tudni - ezek olyan adatok, amelyekről tájékoztatni kell a fogyasztókat még azelőtt, mielőtt vásárolnának a webáruházból.
Mik a leggyakoribb fogyasztóvédelmi problémák?
A alábbiakban megnézzük, hogy melyek a leggyakoribb fogyasztóvédelmi problémák, amelyek miatt a sokszorosára megnövelt bírságokkal is lehet találkozni. Ráadásul a pénzbüntetés mellett súlyos szabálytalanság esetén a fogyasztóvédelmi hatóság arra is jogosult, hogy a webáruházat ideiglenesen "bezárja", az elektronikus adatait ideiglenes hozzáférhetetlenné tegye.
- A vásárlók megfelelő tájékoztatásával kapcsolatos hiányosságok
- Vásárlással, fizetéssel kapcsolatos hiányosságok: például hiányzik a pontos szállítási költség.
- A határidők be nem tartása: például nincs a rendelés 48 órán belül visszaigazolva, vagy a szállítási idő hosszabb a vállaltnál.
- A termékek visszaküldésével és az elállási joggal kapcsolatos problémák: ha a vásárló 14 napon belül él az elállási jogával és visszaküldi a terméket, akkor a webshopnak kötelező visszaadni a vételárat.
- Más tájékoztatási hiányosságok - ilyen a panaszkezelés módjának hiánya, vagy a hiányzó elállási nyilatkozat, illetve nagyon gyakori a kereskedő általános adatainak fel nem tüntetése.
- Máshonnan másolt ÁSZF - az ÁSZF-nek mindig személyre szabottnak kell lennie, azaz az adott webshopra szólónak.
Figyelj te is, és légy alapos, ezzel elkerülheted a fogyasztóvédelmi bírságot!