1 hónapnál régebbi cikk

5 tipp, ha kiszerveznénk a webshopunk háttérfeladatait
Fehérvár Médiacentrum fotója
123rf/burdun
5 tipp, ha kiszerveznénk a webshopunk háttérfeladatait

Ha már nincs kapacitásunk a webshopunk háttérfeladatainak ellátására, akkor itt az ideje külsősöket megbízni a munkával. Hogyan találhatjuk meg az ideális munkaerőt, és milyen feladatokat szervezzünk ki? Mit tehetünk a gördülékeny átállás érdekében? Alábbi cikkünkben 5 konkrét tippet mutatunk!

1. Gondoljuk át, mely teendőket szeretnénk kiszervezni!

Webshopunk üzemeltetése számos kisebb-nagyobb teendő ellátását igényli. Gondoljuk végig, hogy mely feladatokra nem jut már időnk és energiánk. Elsősorban a termékfeltöltést és az adminisztratív feladatokat bíznánk másra? Vagy a bannerek készítését és a webshop fejlesztését akarjuk kiszervezni? Írjunk listát ezekről a teendőkről, és keressünk minden egyes részfeladathoz szakembereket.

Ha úgy látjuk, hogy ideig-óráig még magunk is megbirkózunk egy-egy feladattal, de néhány hónapon belül már nem lesz rá időnk, keressünk idejében megfelelő utánpótlást. Webshop tulajdonosként igyekezzünk a nagy képre koncentrálni, és felülről vezérelni a folyamatokat, illetve kizárólag a profit növelésére fókuszálni.

2. Döntsük el, hogy külsős vagy új belsős munkaerőre bíznánk a feladatokat!

Természetesen mindkét lehetőségnek megvannak a maga előnyei. Amíg a külsős szakértők kedvezőbb áron dolgozhatnak, de kevesebb lehetőségünk nyílik a o kontrollra, addig az újonnan felvett belsős alkalmazottak nagyobb kiadást jelenthetnek, viszont szorosabban felügyelhetjük és irányíthatjuk a munkájukat.

Logisztika terén érdemes a fulfillment mellett dönteni, hiszen így a teljes logisztikai folyamatot egyetlen szakértői gárdára bízhatjuk. Nekünk csupán a termékek beszerzéséről kell gondoskodnunk, a fulfillment cég pedig a raktározástól kezdve a csomagoláson át egészen a termékek házhoz szállításáig minden feladatot maradéktalanul ellát.

Az is jó döntés lehet, ha a kisebb teendőket házon belüli munkaerőre bízzuk, a komolyabb feladatokkal – például a hirdetéskezeléssel és a keresőoptimalizálással – pedig külsős profikhoz fordulunk. A legfontosabb, hogy olyan olajozottan működő gépezetet alakítsunk ki, amelyben mindenki pontosan ismeri a szerepét és tökéletesen végzi a munkáját.

3. Készítsünk pontos költségvetést!

Kérjünk árajánlatot a szakemberektől és cégektől, majd állítsuk össze a tervezett költségvetésünket. Fordítsunk bőven időt az ajánlatok bekérésére, hiszen lehet, hogy számottevő különbségekkel találkozhatunk az előttünk álló ajánlatok között. Az adminisztratív feladatokra diákmunkásokat is találhatunk, akik kedvezőbb áron segíthetnek a termékfeltöltésekben és a leírások megszerkesztésében.

Ha valami nem fér bele a költségvetésünkbe, próbáljuk meg önállóan megoldani. Persze így lehet, hogy valami egészen újat kell megtanulnunk, de rövid és hosszú távon is sokat spórolhatunk, ha most időt és energiát fektetünk a hirdetéskezelés vagy éppen a bannerkészítés alapjainak elsajátításába. Ha számos teendőt ki szeretnénk szervezni, akkor kérjünk bátran kedvezményt a cégektől, hiszen lehet, hogy 15-20%-kal is lejjebb faraghatjuk a várható kiadásainkat.

4. Őrizzük meg az irányítást!

Cégvezetőként nem valószínű, hogy minden egyes termékleírást és hirdetést napi szinten ellenőrizni tudunk. Azonban még ha minden egyes feladatot is másra bíznánk, akkor is legyünk tisztában azzal, hogy éppen hol tartanak a projektjeink. Kérjünk heti vagy havi szintű riportokat az elért eredményekkel kapcsolatban, illetve tervezzünk legalább 6 hónappal előre a logisztikát és a marketinget illetően is.

5. Legyünk nyitottak az újdonságokra!

Használjuk ki bátran a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, és ne ragaszkodjunk feltétlenül az 5-10 évvel ezelőtti trendekhez. AI használatával már könnyedén készíthetünk kategórialeírásokat és képeket is, de még a költségvetésünk megtervezésében is segítségül hívhatjuk a lelkesen és folyamatosan tanuló botokat. Persze kezeljük óvatosan az AI által készített tartalmakat, és ellenőrizzünk mindent, hiszen a technológia még csak most kezdi igazán bontogatni a szárnyait.

Fogadjuk meg a fenti 5 tanácsot, és szervezzük ki profin webshopunk háttérfeladatait. Bízzuk szakértő kezekre még a legkisebb teendőt is, hogy vállalkozásunk a kívánt ütemben fejlődjön, és mi is nyugodtan tudjunk aludni akár a munka ellenőrzése nélkül is. Adminisztratív teendők végzése helyett koncentráljunk az eladások növelésére, és hozzuk ki a maximumot webshopunkból!

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek