Elindult Fehérvár új közösségi közlekedési rendszere Elindult Fehérvár új közösségi közlekedési rendszere
A hálózatbővítés célja a hatékonyabb közösségi közlekedés kialakítása - mondja a város alpolgármestere. Mészáros Attila hozzátette, a bővítés 300 millió forint többletköltséget jelent az önkormányzatnak és a járatok közel 300 ezer kilométerrel többet tesznek meg évente.
Az új menetrend miatt több városrészből elérhető a kórház átszállás nélkül, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is.
Újdonság, hogy az Alba Arénához is mennek buszok, és hosszabb vonalon közlekednek a járatok az Alba Ipari Zónában is. Minden városrész irányába indítanak járatot éjfél körül, így egyszerűbb a hazajutás, a 10-es járat a Maroshegyre, a 12-es az Alsóváros – Őrhalmi szőlők irányába, a 24-es és 32-es járat az Öreghegyre, a 34-es a Felsővárosba és a Fecskepartra, illetve a 37-es a Feketehegyre megy. A Hunyadi utcai rendelőintézetnél a 43-as és a 44-es járatokon kívül megáll a 16-os, a 20-as és a 37-es járat is. További változás, hogy a 13, 13A, 13G, a 13Y, a 27, a 29 és 30 járatok beolvadtak más járatokba, így ezekkel az utazók már nem találkoznak.
Április másodikától a nyugdíjas bérletek is kedvezményes áron szerezhetők be.
A 30 napos, összvonalas, nyugdíjasoknak szóló mobilbérletért mindössze 280 forintot kell majd fizetni, a havi összvonalas bérletért pedig 340 forintot. A menetrend a FehérVár Hetilapban és a város honlapján is elérhető.