3 hónapnál régebbi cikk

A munkáltató alapvető feladata: a humán-ügyintézés
Fehérvár Médiacentrum fotója
pikist
A munkáltató alapvető feladata: a humán-ügyintézés

A társadalombiztosítással kapcsolatos ügyintézés minden olyan vállalat számára elkerülhetetlen, amelyek munkavállalókat alkalmaznak. Különösen azonban a kisebb cégek esetén nem éri meg erre külön apparátust fenntartani, a kiszervezés megfelelőbb megoldással szolgálhat. 

Különös tekintettel arra, hogy a humán-ügyintézés ma már állandó személyes jelenlét nélkül, online formában is kivitelezhető. Jelen cikkünkben utánajárunk, miért jár rendkívüli előnyökkel az, ha a humán-ügyintézést külön könyvelőiroda végzi!

Mit takar a humán-ügyintézés?

A Gert-Tax könyvelőiroda a humán-ügyintézés tennivalóit is elintézi ügyfelei számára. Hiszen kizárólag akkor szerezhetünk jogot a különböző típusú társadalombiztosítási ellátásokra, ha eleget teszünk a járulékfizetési kötelezettségnek. Így az adótanácsadás, adótervezés mellett a humán-ügyintézésre is gondolni szükséges egy új cég alapítása vagy működési formájának megváltoztatása során.

Új munkavállaló felvételekor fontos a jogviszony adóhatóság felé történő bejelentése, majd pedig járandóságának bérszámfejtése minden hónapban. Ekkor történik meg a társadalombiztosítási járulék összegének meghatározása és befizetése is a munkáltató által. 

Érvek a kiszervezés mellett

A humánügyvitel tehát egy igen összetett terület, amely a járulékok kiszámítása és befizetése mellett a családtámogatási ellátásokhoz és a keresőképtelenséghez kapcsolódó adminisztrációt, valamint a különböző adatszolgáltatásokat is magában foglalja. A humán-ügyintéző ezenkívül negyedéves és éves jelentéseket készít, és intézi a visszaigényléseket.

Mégsem jelent azonban akkora feladatmennyiséget, hogy elvégzésére egy kisebb cégben külön embert legyen érdemes alkalmazni. Egy humán-ügyintéző bérköltségéhez hozzáadódnak a rendszeres továbbképzések díjai is, így egy ilyen vállalkozás esetén a vezető gazdasági értelemben is jobban jár akkor, ha kiszervezi a humánügyvitellel kapcsolatos feladatokat. 

Miért előnyösebb online?

Ahogy a könyveléssel kapcsolatos tevékenységek mindegyike, napjainkban a humán-ügyintézés is megoldható online. Az automatizált rendszereknek hála csökken a hibázás lehetősége, a szükséges adatok állandóan rendelkezésre állnak, a fizikai kontakt elkerülésével ráadásul időt és energiát is spórolhat.

Egy online rendszer gyorsan, pontosan és megbízhatóan teszi elérhetővé a különböző típusú adatokat és nyilvántartásokat. Nagyban megkönnyítve és meggyorsítva ezzel a vezetői döntéshozatalt, valamint a munkavállalókkal kapcsolatos adminisztrációt. 

Ha egy kis cég vezetőjeként keres eredményesen és gördülékenyen működő megoldást a humánügyvitel intézésére, érdemes kiszervezni az ezzel kapcsolatos feladatokat egy, a Gert-Tax könyvelőirodához hasonlóan nagy tapasztalattal rendelkező cég számára, és kihasználni az online megoldásokban rejlő lehetőségeket.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek